IKM uke 35

Her merker jeg at jeg begynner å nærme meg el, så nå blir det lagt inn aksjer hver/annenhver dag framover :smiley-angelic006
trooooor jeg får topp på EL test førstkommende mandag, så egentlig god tid enda..... meeeeen legger inn aksjer her også! er så redd for å bomme på dagen :P
 
trooooor jeg får topp på EL test førstkommende mandag, så egentlig god tid enda..... meeeeen legger inn aksjer her også! er så redd for å bomme på dagen :p
Samme her, forventet el rundt mandag. Planen var at mannen skulle teste sædkvaliteten, men testen kom ikke før i går så han får heller teste etter el har vært :p sikkert ikke gårdagens aksjer som er utslagsgivende om det skulle klaffe, men tar ingen sjangser :hilarious:
 
G-testene har kommet i hus, så nå er alt klart for denne PP :p
Noen andre som gjør noe «ekstra» før og etter EL? Her prøver jeg en ny PP med rooibos-te, solvipect og grapefruktjuice (mye drikking altså:p), redusere koffeininntaket og ananas etter EL :)
Skal vere flink å drikke mykje vatn, det funka på el-slimet sist runde:happy: Ellers bruker eg mindre tid på forumet slik at eg ikkje tenker på og stresser så mykje med prøvinga:rolleyes:
 
Er på CD 10 og fikk høy på monitor idag:)
 
Hei! Er det noen som vet hvor jeg kan finne info eller som kan fortelle om hva ting som taes før og etter EL er for? Jeg vet om ananas, men alt av grapefrukt og babyklister vet jeg ikke, og en spesiell type glidemiddel har jeg hørt om men Ikke aner hva er for. Jeg er nyskjerrig, og lurer på om det er mye av dette som funker? :D
 
Jeg hopper inn her, bare for å ha et sted å gjøre av meg.

Mistet i uke 8 for to dager siden, men blødningen begynner allerede å avta. Gyn anslo el om 2-3 uker, så da går jeg bare ut i fra syklusen foreslått i FF, og får heller hoppe over til uke 36 hvis el kommer seinere.

Nuuni - 35 år - B3 - EL 16/8 - IKM 30/8
 
Her er andre sprøyte med fostimon satt (hjelper til å modne egg) og imorgen blir det kontroll med VUL for å måle antall og størrelse på folliklene. Basert på tidligere behandlinger blir det nok inseminasjon og EL på søndag :happy:
 
CD9 i dag, tiden flyr om dagen og godt er det! Jeg begynte å EL-teste i dag og gleder meg til å forhåpentligvis se stigning nå som vi går på letrozol. Utenom har jeg pådratt meg en heftig UVI, noen som vet om medisin for dette er dumt i pp? Har ikke vært til legen enda, tok en ustix på jobb i natt.
 
Først El test tatt i dag. Selvsagt negativ men så en svak strek så blir interessant å se utviklingen. Håper det blir skikkelig utslag på eggløsningstestene denne mnd
 
Fjellgeiti - 25 år - PP5 - B1 - EL 15/08 - IKM 29/8

Første pp etter MA i juni, så det er fullt mulig at det er krøll på syklusen. Brukt prevensjon frem til første menstruasjon grunnet utskrapning, og forrige syklus endte på 45 dager :wacky: Krysser fingrene for syklus på ca 30 dager som jeg normalt har :happy:
 
CD9 i dag, tiden flyr om dagen og godt er det! Jeg begynte å EL-teste i dag og gleder meg til å forhåpentligvis se stigning nå som vi går på letrozol. Utenom har jeg pådratt meg en heftig UVI, noen som vet om medisin for dette er dumt i pp? Har ikke vært til legen enda, tok en ustix på jobb i natt.
Sist jeg ble gravid fikk jeg behandling mot UVI fra ca 7 dpo :) Spurte riktignok ikke lege, da jeg hadde medisiner hjemme og bare startet kuren.
 
Da slenger jeg meg med i ny termingruppe. Jeg sliter litt med fortykkelser i livmoren etter en MA med utskrapning for 9 uker siden så jeg er spendt på hvordan denne syklusen går, men jeg skal inn for utralyd neste fredag for å kontrollere om jeg virkelig har eggløsning :) Hvis jeg har eggløsning da så var det en sjanse for at jeg kan bli gravid selv om slimhinnen var uregelmessig i tykkelse.

MilaS - 36 - PP7 (PP2 etter MA) - B2 - EL 14/8 - IKM 28/8
 
Fjellgeiti - 25 år - PP5 - B1 - EL 15/08 - IKM 29/8

Første pp etter MA i juni, så det er fullt mulig at det er krøll på syklusen. Brukt prevensjon frem til første menstruasjon grunnet utskrapning, og forrige syklus endte på 45 dager :wacky: Krysser fingrene for syklus på ca 30 dager som jeg normalt har :happy:

Hvordan går det etter utskrapningen? Jeg husker vi var i samme termingruppe :Heartpink Har du hatt ultralyder i etterkant for å se hvordan livmoren ser ut?
 
Hvordan går det etter utskrapningen? Jeg husker vi var i samme termingruppe :Heartpink Har du hatt ultralyder i etterkant for å se hvordan livmoren ser ut?
Jeg var på ultralyd 4 uker etter utskrapningen og da var alt heldigvis bra. Gyn kunne se at jeg hadde hatt eggløsning og TR kom etter totalt seks uker og tre dager, og opplevdes da som normal (mengde, varighet). Så tror alt skal være bra!

Ser at du har behov for litt oppfølging i etterkant. Utrolig bra at de følger deg opp og tar deg inn på kontroll. Håper alt går fint og at du får eggløsning. Tenk hvis dette kunne blitt måneden hvor terminspirene våre sitter! Håper håper håper :smiley-angelic001❤️
 
Jeg var på ultralyd 4 uker etter utskrapningen og da var alt heldigvis bra. Gyn kunne se at jeg hadde hatt eggløsning og TR kom etter totalt seks uker og tre dager, og opplevdes da som normal (mengde, varighet). Så tror alt skal være bra!

Ser at du har behov for litt oppfølging i etterkant. Utrolig bra at de følger deg opp og tar deg inn på kontroll. Håper alt går fint og at du får eggløsning. Tenk hvis dette kunne blitt måneden hvor terminspirene våre sitter! Håper håper håper :smiley-angelic001❤️

Så bra alt er fint med deg :) Heldigvis går jo det bra for de fleste selv om det er utrolig kjipt å gå å vente på å komme i gang igjen :Heartpink

Jeg har ikke blitt tatt inn til kontroll på sykehuset, det er noe jeg har gjordt selv privat. Det ser bra ut fra hva sykehusene mener er bra (de bryr seg kun hvis det er rester over 15mm). Når jeg har sjekket det privat og de går litt mer i dybden så ser de at slimhinnen er uregelmessig med litt fortykkelser enkelte steder (noe som kan være smårester som vil kommer ut i løpet av de neste menstrasjonene, men vi snakker om maks 6mm fortykkelse). Ulempen er at det er litt vanskligere å bli gravid hvis slimhinnen ikke er helt jevn, men det var vistnok håp sålenge jeg hadde eggløsning :)
Jeg har allerede hatt 2 eggløsninger og 2 menstrasjoner, men jeg skal inn til ultralyd for å bekrefte eggløsningen om 7 dager bare for å være helt sikker på at alt av hormoner og slikt fungerer som det skal. Jeg er litt utålmodig så derfor kjører jeg på med full oppfølgingpakke privat. Jeg har litt lave egglagre så hvis det ikke klaffer innen noen sykluser så er vi uansett over på IVF, så greit å bare optimalisere alt så fort vi kan :)

Jeg krysser fingrene for at dette er gullsyklusen for oss begge :Heartpink Jeg synes å huske at vi mistet omtrendt samtidig. Det ville vært godt å få et hjerteplaster og kommet inn i en ny termingruppe snart :Heartpink
 
Sist jeg ble gravid fikk jeg behandling mot UVI fra ca 7 dpo :) Spurte riktignok ikke lege, da jeg hadde medisiner hjemme og bare startet kuren.

uuh, spennende. Fikk selexid av lege i dag, og det skulle ikke ha noen betydning for hverken prøving eller at jeg bruker letrozol heldigvis. Kuren skal være ferdig på mandag og forventet EL onsdag, så håper kuren gjør jobben sin og at jeg er kvitt herket til vi begynner å legge aksjer ❤️
 
Back
Topp