*** IKM uke 34 ***

Høy, myk og åpen tapp i dag. Lav rett-før-EL temp fortsatt. Kvalm og menssmerter de siste to dagene. Det er alle tegn på EL. Selv om jeg bare er på CD 9! Ingen fruktbar utflod enda tror jeg, men det er forurenset så jeg vet ikke helt sikkert.

Derfor EL-test. Den er ganske sterk. Dersom alt er normalt vil jeg regne med positiv test om 1 - 2 dager, og jeg pleier å få EL samme dag eller dagen etter positiv test. Men jeg har opplevd svingninger i LH før, og evig ventetid på den ordentlig positive testen og EL. Så ingen jubel over å nærme meg EL riktig enda. Men siden testen er så sterk så blir det daglig testing fremover hvert fall. :)

EL kommer normalt på CD 15 - 17, så dette kan være bare kroppen som tuller. Vente og se.

Vis vedlegget 70163

*Taster på app på mobilen*

Tok en EL test i dag og den er helt lik som din er på bildet her.. Er på dag 6 i syklusen og har normal 26dagers syklus. Mener jeg pleide å få el rundt dag 15 forrige gang vi prøvde (11 dagers lutealfase) spent på når det kommer nå.. Syns testen er litt sterk til at det er 9 dager igjen... ?

Sent from my iPad using BV Forum

Tok en EL test i dag og den er helt lik som din er på bildet her.. Er på dag 6 i syklusen og har normal 26dagers syklus. Mener jeg pleide å få el rundt dag 15 forrige gang vi prøvde (11 dagers lutealfase) spent på når det kommer nå.. Syns testen er litt sterk til at det er 9 dager igjen... ?

Sent from my iPad using BV Forum

Legg ut bilde? Streken blir ofte et hakk svakere på bilde enn i virkeligheten. :)

Har du testet tidligere da? Det kan hende du har høyere LH-nivå gjennom syklusen enn meg. Jeg har vanligvis veldig lavt LH nivå utenom EL, og derfor veldig svake tester.

Her ser du hvordan mine tester har utviklet seg en tidligere syklus hvor jeg tok bilde av alle sammen. Fra toppen og nedover, test nummer 4 er positiv. Test nummer 1 og 6 er sånne svake streker jeg pleier å ha resten av syklusen. :)

upload_2014-5-27_22-2-22-png.63089

ImageUploadedByBV Forum1406574686.666872.jpg

De var svakere enn dette forrige gang jeg testet etter el, men det er jo snart 4 år siden... Forrige pp fant jeg aldri ordentlig el og ble litt av og på testing pga ferier.

Vis vedlegget 70234

De var svakere enn dette forrige gang jeg testet etter el, men det er jo snart 4 år siden... Forrige pp fant jeg aldri ordentlig el og ble litt av og på testing pga ferier.

Den så litt sterk ut til å være syklusdag 6, men noen får litt høyere LH ved tr, så det er litt tidlig å si hvorfor den er sånn for deg nå. :)

Det er også anbefalt å holde seg fire timer fra forrige toalettbesøk og ikke drikke de to siste timene før testing. For å få konsentrert urin. Og EL-tester anbefales å ta mellom kl 11-15 (når man har vært våken en del timer) for da er døgnnivået høyest. :) Lykke til!

Den så litt sterk ut til å være syklusdag 6, men noen får litt høyere LH ved tr, så det er litt tidlig å si hvorfor den er sånn for deg nå. :)

Det er også anbefalt å holde seg fire timer fra forrige toalettbesøk og ikke drikke de to siste timene før testing. For å få konsentrert urin. Og EL-tester anbefales å ta mellom kl 11-15 (når man har vært våken en del timer) for da er døgnnivået høyest. :) Lykke til!

Takk for god informasjon. Denne er tatt ca kl 12. Var på dro kl 8, men glemte å teste da, la meg igjen og gikk på dro igjen kl 12. Hadde da ikke drukket noe siden i går kveld. Kanskje den er så sterk pga lite væske? Får bare fortsette å teste (og kose oss). Har korte tr-perioder (3dager denne gangen, hvor av den siste dagen var spotting) men det har vel ikke noe å si?

1 glass om dagen holdt for meg. Eller. Da jeg fikk best effekt drakk jeg ett glass om dagen første uken i syklusen og to glass om dagen uke nummer to frem til EL. Jeg liker kun iskald Cevita grapefruktjuice, den som står ved frukt og grønt disken sammen med sånne smoothie fra Bama. Den er god. Kan blandes med Farris eller Sprite Zero for å få "en drink", men da må man drikke dobbelt som mange glass da. :p

Vis vedlegget 70182

Oki:). Takk for tipset:). Gikk greit den jeg drakk i dag.. Sto i melkekjøla.. Skal se etter denne:)

Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️

Oki:). Takk for tipset:). Gikk greit den jeg drakk i dag.. Sto i melkekjøla.. Skal se etter denne:)

Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
Mannen kjøpte Sunnivas til meg. Det gikk helt greit å drikke den. Han smakte, og synes det var helt forferdelig:p Men han sa ikke noe på det, så tror han også begynner å bli litt utålmodig nå.

Mannen kjøpte Sunnivas til meg. Det gikk helt greit å drikke den. Han smakte, og synes det var helt forferdelig:p Men han sa ikke noe på det, så tror han også begynner å bli litt utålmodig nå.
He he:). Så bra:). Tar bare glasset på bælmen, så går det bra:)

Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️

Takk for god informasjon. Denne er tatt ca kl 12. Var på dro kl 8, men glemte å teste da, la meg igjen og gikk på dro igjen kl 12. Hadde da ikke drukket noe siden i går kveld. Kanskje den er så sterk pga lite væske? Får bare fortsette å teste (og kose oss). Har korte tr-perioder (3dager denne gangen, hvor av den siste dagen var spotting) men det har vel ikke noe å si?

Det høres egentlig veldig bra ut det. Test kl 12, fire timer etter forrige dobesøk.

Nei, hvordan besøk av tr du har skal nok ikke ha noe å si. Det er mer hvordan nivået av LH varierer gjennom syklusen i akkurat din kropp. :)

Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️

Jeg synes det er veldig stor forskjell i smaken, og Cevita sin er god, men det er jo bare å teste ut hva du synes etter hvert. Forhåpentligvis blir det ikke så mye juice. :p

Nå er jeg og skal ta blodprøver for å sjekke hormonnivåene mine. Tok på CD 22 i forrige syklus også. Spent på når jeg vil få høre noe om prøvene fra gynekologen.

Nå er jeg og skal ta blodprøver for å sjekke hormonnivåene mine. Tok på CD 22 i forrige syklus også. Spent på når jeg vil få høre noe om prøvene fra gynekologen.

Spennende. Hormonprøver pleier vel å gå relativt kjapt. :)

Spennende. Hormonprøver pleier vel å gå relativt kjapt. :)

Ja, spurte jenta som tok de, hun sa at svarene er klare om 1-2 timer. Men må jo vente på gynekologen uansett. Frykter at kanskje mine hormoner varierer, siden jeg har hatt to sykluser på 21 og 25 (med spotting fra 23) dager før forrige på 31.

Ja, spurte jenta som tok de, hun sa at svarene er klare om 1-2 timer. Men må jo vente på gynekologen uansett. Frykter at kanskje mine hormoner varierer, siden jeg har hatt to sykluser på 21 og 25 (med spotting fra 23) dager før forrige på 31.

Håper gynekologen tar kontakt raskt så du får svar. :)

Back
Topp