IKM uke 3

Unnskyld rotet, av en eller annen grunn havnet noen inn på en annen gruppe med filer :bag:

Vedlegg

• E45F101A-5A7F-460D-854E-BA40C62AF7B0.jpeg
    E45F101A-5A7F-460D-854E-BA40C62AF7B0.jpeg
    33 KB · Visninger: 61
  • BD116EA2-E61D-466B-A735-1A5DE275EFBB.jpeg
    BD116EA2-E61D-466B-A735-1A5DE275EFBB.jpeg
    22,2 KB · Visninger: 65
Hmm jeg er på cd18 i dag, og har EL i morgen eller fredag. Ser at dere andre har ganske mye kortere sykluser enn meg, men jeg har kanskje litt lengre sykluser enn gjennomsnittet? :oops:

Jeg veksler stadig mellom å være sikker på at det kommer til å klaffe denne pp, og til å plutselig bli veldig pessimistisk og usikker. Slitsomt dette her :rolleyes:

Jeg lurer på en ting. Er det alltid slik at mens er 14dager etter EL? Jeg har vekslet mellom 27/28-dagers sykluser siden jeg sluttet på p-pillen. Nå viste det seg jo imidlertid at EL er tidligere enn antatt(EL-test). Hva er da greien om mens fortsatt kommer som en 27/28 dagers syklus? (Jeg vet jo ikke om denne pp var et unntak, men tenk om de forrige syklusene også hadde tidlig EL og mens likevel kom som om jeg hadde hatt EL senere?). Æsj, ser formuleringen ble helt amøbe. Men er det noen som skjønner hva jeg mener? Og er det en dårlig ting? Kan jeg forvente mens tidligere denne runden? Heeelp

Jeg lurer på en ting. Er det alltid slik at mens er 14dager etter EL? Jeg har vekslet mellom 27/28-dagers sykluser siden jeg sluttet på p-pillen. Nå viste det seg jo imidlertid at EL er tidligere enn antatt(EL-test). Hva er da greien om mens fortsatt kommer som en 27/28 dagers syklus? (Jeg vet jo ikke om denne pp var et unntak, men tenk om de forrige syklusene også hadde tidlig EL og mens likevel kom som om jeg hadde hatt EL senere?). Æsj, ser formuleringen ble helt amøbe. Men er det noen som skjønner hva jeg mener? Og er det en dårlig ting? Kan jeg forvente mens tidligere denne runden? Heeelp
Slik jeg har forstått det er 14 dager mer som et gjennomsnittstall - og at alle har litt ulik syklus med antall dager både før og etter EL. Men garantert noen som kan det bedre enn meg :)

Med en mann som både jobber turnus OG er begynt i praksis som også er turnus, dvs jobber mye og sent, så var jeg veldig usikker på hvordan prøvingen kom til å bli denne mnd. Fikk heldigvis lagt inn aksjer i natt - så nå håper jeg alt jeg har at den ene gangen kan være nok.. Her jeg bor har jeg få venninner, og alle de tre som jeg ser på som venninner er nå gravide, den siste fikk jeg vite om i går, så kjenner det er litt tungt å være eneste i gjengen som ikke har klart det enda - men er vel bare å være tålmodig, og krysse alle fingre.. :) Har ikke testet etter EL enda, men har regnet med jeg får positiv test i dag, så jeg skal teste i dag og i morgen og håpe jeg har samme faste syklus denne mnd og:)

Jeg varierer fra mnd til mnd. Noen ganger kommer den 14 dager etter andre ganger 16 dager etter. Jeg har også 28 dagers sykluser. En lutealfase mellom 12-16 dager er innenfor normalen

Her går EL-testene opp og ned. Gikk opp i hele går, ned i morges, for så å gå litt opp igjen i ettermiddag:hilarious:Blir spennende å se hva som skjer. Regner ikke med at EL kommer tidligere, kommer nok når jeg har regnet ut eller eventuelt noen dager etter:hilarious: tiden vil vise:hilarious: utolmodig!

Her går EL-testene opp og ned. Gikk opp i hele går, ned i morges, for så å gå litt opp igjen i ettermiddag:hilarious:Blir spennende å se hva som skjer. Regner ikke med at EL kommer tidligere, kommer nok når jeg har regnet ut eller eventuelt noen dager etter:hilarious: tiden vil vise:hilarious: utolmodig!
Helt enig, utålmodig. Ikke tatt ettermiddagens test ennå, var litt økning til morran idag.

Ikke helt enig med meg selv om jeg hadde CD 1 fredag 25. des, eller lør 26. des. Spotting og kramper og alt fra 25. og da jeg våkna natt til lørdag, så var det full mens. Så er CD 12 eller 13 idag. Har regnet el til rundt den 08. Blir spennende om kroppen og EL testen er enig. Aksjer legges inn i dag også. Vært annen hver dag siden 01.01.:happy:

Er man langt inn i prøvebobla når en jubler over positiv EL-test!? :joyful: Har tro på denne PP, men er redd for å bli skuffa! Første PP etter BO ❤

Vedlegg

• Screenshot_20210106-172036_Premom.jpg
    Screenshot_20210106-172036_Premom.jpg
    21,3 KB · Visninger: 44
Helt enig, utålmodig. Ikke tatt ettermiddagens test ennå, var litt økning til morran idag.

Ikke helt enig med meg selv om jeg hadde CD 1 fredag 25. des, eller lør 26. des. Spotting og kramper og alt fra 25. og da jeg våkna natt til lørdag, så var det full mens. Så er CD 12 eller 13 idag. Har regnet el til rundt den 08. Blir spennende om kroppen og EL testen er enig. Aksjer legges inn i dag også. Vært annen hver dag siden 01.01.:happy:
Ut fra det du skriver høres det ut som Cd1 var den 26.desember. Første syklusdag regnes fra den dagen du blør friskt blod, og ikke spotter :) Hvis man spotter i to dager, men begynner å blød den tredje, så er det den tredje dagen som er Cd1 :rolleyes: Men dette er hva jeg har hørt, usikker på om det stemmer.

Ut fra det du skriver høres det ut som Cd1 var den 26.desember. Første syklusdag regnes fra den dagen du blør friskt blod, og ikke spotter :) Hvis man spotter i to dager, men begynner å blød den tredje, så er det den tredje dagen som er Cd1 :rolleyes: Men dette er hva jeg har hørt, usikker på om det stemmer.

Ja, det er det jeg også leser om, men når det skjer midt på natta så blir det litt sånn, hmmmm:wacky: hehe. Er nok CD12, med EL til fredag, 08. jan som jeg har spådd. Fortsatt negativ test nå i kveld, men sterkere enn i går. Så blir kanskje positiv imorra engang

Isj kun 2 pinner igjen av EL testene til clearblue og fortsatt blinkende smiletegn. Redd jeg går glipp av fast smiletegn om jeg kun tester i morgen tidlig og fredagsmorgen..? Evt må jeg gå til innkjøp av andre tester, men ser ut som det er vanskelig å tyde de andre. Vil gjerne følge med når EL er denne måneden siden vi bommet forrige mnd. Dere som tester ofte, hvor ofte tester dere etter EL? Blir vel dårligere utslag om man drikker vann osv i løpet av dagen?:)

Thapira - 25 - PP9 (SA PP1) - B2 - EL 5/1 - IKM 20/1.

Nå må det bare klaffe snart!! Tror EL var i går (kanskje idag?), hadde sterke smerter i venstre siden fra i går ettermiddag til i morgest. Fikk lagt aksjer to ganger på noen timer i går, pluss noen dager i forkant :smiley-angelic003 Hadde en aldri så liten mental breakdown i går.. Leit å tenke på at vi skulle fått baby om under to måneder, og ingenting skjer! Mannen foreslo at vi kunne sette igang med undersøkelser hos lege, men det er enda 4 måneder til vi har prøvd et år..

Kjenner likevell at jeg har stort håp denne gangen. Etter en runde «doubledipping» :laughing002 rett der det gjor vondest, uten å reise meg fra sengen ila noen timer :happy112Haha, sorry hvis det ble TMI... Hørte på podcast som forklarte dette med eggløsning, livmortappen og det å «sikte seg inn».. Har selvfølgelig ikke informert mannen om akkurat den agendaen :rolleyes:

Nå må det bare klaffe snart!! Tror EL var i går (kanskje idag?), hadde sterke smerter i venstre siden fra i går ettermiddag til i morgest. Fikk lagt aksjer to ganger på noen timer i går, pluss noen dager i forkant :smiley-angelic003 Hadde en aldri så liten mental breakdown i går.. Leit å tenke på at vi skulle fått baby om under to måneder, og ingenting skjer! Mannen foreslo at vi kunne sette igang med undersøkelser hos lege, men det er enda 4 måneder til vi har prøvd et år..

Kjenner likevell at jeg har stort håp denne gangen. Etter en runde «doubledipping» :laughing002 rett der det gjor vondest, uten å reise meg fra sengen ila noen timer :happy112Haha, sorry hvis det ble TMI... Hørte på podcast som forklarte dette med eggløsning, livmortappen og det å «sikte seg inn».. Har selvfølgelig ikke informert mannen om akkurat den agendaen :rolleyes:
Kjenner til følelsene du beskriver, og sender en klem:love017 prøving er ikke bare bare nei.. Krysser fingrene for dere, håper det blir positiv test om et par uker :)

Oi, hvilken podcast var det? :D

Som den tappetafseren jeg er, så kan jeg informere om den i kveld er lukket, og jeg håper aksjene som ble lagt inn mandag og i går formiddag gjorde (og gjør) nytten sin i mens den var åpen. :woot: 1 dpo i dag! :dance011

Har ikke testet for EL enda (cd 11), men kjenner litt kramper og at jeg har blitt "våtere" der nede. Det er vel et godt tegn på at noe riktig skjer i kroppen! Håper sånn på at kroppen greier en skikkelig EL denne gangen.

Kjenner til følelsene du beskriver, og sender en klem:love017 prøving er ikke bare bare nei.. Krysser fingrene for dere, håper det blir positiv test om et par uker :)

Tusen takk ❤️ Håper ALLE får positive tester, og at babystøvet sveever over denne IKM gruppa! Det tar på med prøving ja..

Back
Topp