IKM uke 3

Ettersom mange av dere ser ut til ha god peiling tenkte jeg kanskje dere hadde noen lure tanker rundt EL, så her kommer et par spørsmål :)
Har generelt sett ikke testet etter EL, annet enn at jeg de to siste pp har tatt 1 test lik som på bilde, bare for å sjekke om den faktisk ble positiv og at jeg har EL. Den har blitt knallpositiv ved første forsøk de to gangene, og jeg har ikke orket å teste noe mer for å se når den ble negativ. Begge gangene har den blitt positiv samme dag som appen Flow har antatt at jeg har eggløsning, og siden jeg har stabil syklus har jeg regnet med at jeg kan stole litt på den.
denne mnd glemte jeg av å teste på forhånd, men tok to tester i går, den dagen Flow sa jeg skulle ha EL. De to testene ligger øverst på bildet, og det ser ut for meg som at den første hadde sterkere strek. Idag var også streken veldig liten. Er det sannsynlig å tro at EL var dagen før jeg testet da? Eller kan man ikke lese sånn ut i fra styrke på strek? Skal teste i morgen også, for å se om den er senere enn vanlig. Vis vedlegget 345541
har aldri lagt inn bilde før så usikker på om jeg dikk det til :)
Det som jeg forstår med EL tester er at det er så å si umulig å vite om testen er negativ fordi el har vært, eller fordi el er på vei. Flere opplever teststreker som varierer i styrke både før og etter EL. Noen dager er de sterkere enn andre, men fremdeles negativ. Hvis du har gått glipp av toppen, så vil du nok ikke kunne se det på noe måte via flere EL tester. Skader nok ikke å ta et par til bare for sikkerhets skyld. Men om du har svært stabil syklus, så kan du kanskje regne med at den har vært?:happy: pleier du å ha andre tegn til el? Merkbar EL-slim, smerter ol?

Det som jeg forstår med EL tester er at det er så å si umulig å vite om testen er negativ fordi el har vært, eller fordi el er på vei. Flere opplever teststreker som varierer i styrke både før og etter EL. Noen dager er de sterkere enn andre, men fremdeles negativ. Hvis du har gått glipp av toppen, så vil du nok ikke kunne se det på noe måte via flere EL tester. Skader nok ikke å ta et par til bare for sikkerhets skyld. Men om du har svært stabil syklus, så kan du kanskje regne med at den har vært?:happy: pleier du å ha andre tegn til el? Merkbar EL-slim, smerter ol?
Ok, takk for svar :)
Har brukt å ha litt murringer rundt EL, men ikke merket noe til det nå, slim tror jeg at jeg hadde i går, men akkurat det er ikke noe jeg har tenkt over før så ikke godt å si. Hadde håpet at den da var dagen før jeg testet for i såfall klaffet det akkurat, om den kommer i helga i stedet er det ikke sikkert det er noe håp denne mnd pga en mann som jobber borte, så krysser fingrene for at den har vært uten at jeg merket det.. :) Irriterende at jeg ikke testet en dag tidligere :wtf: :)

Og deeer kom det berømte snegleslimet(tmi) på dag to etter 48t statisk smiley. Blinkende smiley i dag. Merkelige greier. Kanskje det blir ny statisk imrn? Slitsom med all denne daglige aksjoneringen, haha. Særlig når testen antakelig har lurt oss til å tro EL var tidligere enn den faktisk er

Ja, ikke sant! Selv om jeg ikke har sagt noe om EL eller noe sånn, så har han heeeelt sikkert skjønt tegningen:hilarious: det er svært sjeldent jeg inviterer til slikt uten at vi er prøvere:smiley-ashamed008 jeg blir liksom ikke overveldet av "kåthet", men blir med når invitasjonen kommer. Det må jeg kanskje jobbe litt med:p

Sommermamma2020 - 28 år - PP2 - B1 - EL 08.01 - IKM 23.01

Hei alle flotte :)

Jeg håper ikke det er for sent å bli med her?

Fødte mitt første barn, en liten gutt, juni 2020. Dette er vår andre prøveperiode (vi ønsker to tette)! Før lille kom til verden, opplevde vi å miste 3 ganger (i uke 6, 8 og 13). Denne gangen krysser vi fingrene for at spiren sitter på første forsøk!

Jeg benytter meg av Clearblue advanced digital monitor, og etter å allerede ha brukt den i en syklus før denne, er jeg veldig fornøyd! Er nå på CD15, fikk første "Høy"-avlesning i dag med utslag på østrogen, mye murringer og eggløsningsubehag, så regner med at eggløsning er enten i morgen eller dagen etter. UTROLIG spent!

Har "øvd" oss annen hver dag siden 31. desember :smiley-ashamed005

Sommermamma2020 - 28 år - PP2 - B1 - EL 08.01 - IKM 23.01

Hei alle flotte :)

Jeg håper ikke det er for sent å bli med her?

Fødte mitt første barn, en liten gutt, juni 2020. Dette er vår andre prøveperiode (vi ønsker to tette)! Før lille kom til verden, opplevde vi å miste 3 ganger (i uke 6, 8 og 13). Denne gangen krysser vi fingrene for at spiren sitter på første forsøk!

Jeg benytter meg av Clearblue advanced digital monitor, og etter å allerede ha brukt den i en syklus før denne, er jeg veldig fornøyd! Er nå på CD15, fikk første "Høy"-avlesning i dag med utslag på østrogen, mye murringer og eggløsningsubehag, så regner med at eggløsning er enten i morgen eller dagen etter. UTROLIG spent!

Har "øvd" oss annen hver dag siden 31. desember :smiley-ashamed005
Velkommen skal du være :) Så vondt at du har mistet 3 ganger, håper virkelig spiren sitter og holder hele veien på første forsøk for dere ❤

Hyggelig at det melder seg flere inn her!:)

Ikveld fikk jeg endelig positiv EL-test. Så får vi se om testen blir negativ imorra kveld, eller lørdag morgen. Da blir 1DPO enten lørdag eller søndag! Aldri testet 3 ggr på en dag før, men i og med at testen var økende fra i går og til test nr 2 idag, ville jeg bare sjekke en siste gang. Fkkk just 28 ny el tester i går, så da var det liksom ålreit å overdrive én dag:hilarious: men har opplevd denne PP at EL testene tar skikkelig lang tid å bli "ferdige" med å vise resultatet. Som dere kan se på ene bildet, så er det ennå ganske mye fargestoff på testesiden, ennå det var gått 3-4minitter. Ikke opplevd det før. Har skjedd på 6-7 tester!

Ellers kan jeg melde om aksjelegging 1., 4., 6. og idag! Så vi BØR liksom være sikra nå...:hilarious:

Glemte selvfølgelig å legge ved filen:wacky:

Vedlegg

• PhotoGrid_Plus_1610055092361.jpg
    PhotoGrid_Plus_1610055092361.jpg
    39,4 KB · Visninger: 60
Da ser det ut til at LH synker, skal ta en i morgen tidlig også bare for å dobbeltsjekke:)
Kan jeg regne meg som 1 dpo i morgen da?o_O
upload_2021-1-7_22-49-23.jpeg

Så trivelig at flere melder seg inn her:) Noen som opplever at EL er under 12 timer etter positiv EL test? Testet negativt i mårrest, men positivt i formiddag. Og har i kveld hatt mye murringer, så føler egentlig at EL var nå. Men er jo under 12 timer siden testen var positiv. Aksjelegging tirsdag og i dag da:)

Hyggelig at det melder seg flere inn her!:)

Ikveld fikk jeg endelig positiv EL-test. Så får vi se om testen blir negativ imorra kveld, eller lørdag morgen. Da blir 1DPO enten lørdag eller søndag! Aldri testet 3 ggr på en dag før, men i og med at testen var økende fra i går og til test nr 2 idag, ville jeg bare sjekke en siste gang. Fkkk just 28 ny el tester i går, så da var det liksom ålreit å overdrive én dag:hilarious: men har opplevd denne PP at EL testene tar skikkelig lang tid å bli "ferdige" med å vise resultatet. Som dere kan se på ene bildet, så er det ennå ganske mye fargestoff på testesiden, ennå det var gått 3-4minitter. Ikke opplevd det før. Har skjedd på 6-7 tester!

Ellers kan jeg melde om aksjelegging 1., 4., 6. og idag! Så vi BØR liksom være sikra nå...:hilarious:

Hele gruppen kommer til å få gnagsår så mye vi holder på:woot:

Er det noen som vet om cb digital alltid viser lav fertilitet første gang den tas i bruk etter max fertilitet(48t)? Det står på siden deres:

Testen kan ikke vise høy fertilitet på den første dagen du tester, fordi den må fastslå grunnlinjenivået ditt. Påfølgende tester bruker dette grunnlinjenivået, og når en betydelig økning i østrogen påvises, viser testen høy fertilitet.

Vil det si første gang man tester hver syklus?
Fikk negativ nå på første test etter smileyen har stått stabilt i 48t. Det står at man ikke trenger å teste mer den syklusen når max er oppnådd, men iom jeg aldri har prøvd dette før og gikk rett fra 2 dager med negativ og rett til max hadde jeg lyst å sjekke noen dager fremover(også fordi jeg syns det var litt tidlig for EL). Men, om EL faktisk har funnet sted slik testen indikerte vil vel testen være negativ fremover uans? Eller går den fra max til høy og gradvis ned til negativ igjen? Blir uansett spennende å teste imrn!

Vil bare si at forrige gang jeg brukte cb digital, som var første gang jeg brukte det, så fikk jeg fast smiley/Max fertilitet første gang jeg brukte den. Så fikk ikke lav først. Og ble gravid da, og det etter bare aksjeinnlegging kvelden før og samme kveld jeg fikk Max fertilitet resultatet så tipper at det var riktig. Men vet jo ikke :)

Jeg trodde el var mye senere så derfor rakk jeg ikke å teste noen dager før og få lav/null slik bruksanvisningen sier.

Så trivelig at flere melder seg inn her:) Noen som opplever at EL er under 12 timer etter positiv EL test? Testet negativt i mårrest, men positivt i formiddag. Og har i kveld hatt mye murringer, så føler egentlig at EL var nå. Men er jo under 12 timer siden testen var positiv. Aksjelegging tirsdag og i dag da:)

Ganske sikker på at eg får EL kort tid etter positiv test. Veldig kort LH topp og dei gangene eg har blitt gravid (4 ganger) har termin stemt på dagen med den dagen EL-testen var positiv :) alltid positiv på mårningen og murringer på kvelden og ferdig :)

Har e-konsultasjon med fastlegen i morgen, 3 dpo. Skal be om å få målt progesteron, prolaktin og TSH en uke etter EL. Tenker jeg forsøker å be om å få ta tilskudd denne lutealfasen.

Ellers tar jeg multivitamin for gravide. Har kjøpt inn pyridoksin og tatt første i dag, i tilfelle jeg ikke får progesterontilskudd denne måneden. Har også kjøpt inn grapefruktkjerne ekstrakt, som jeg tenker ta mellom mens og el neste pp - dersom det ikke klaffer nå..

Holder meg unna alkohol, og fokuserer på å ha gode vitamin nivåer ❤️ Babyplan tester kom i posten i dag, samt EL tester for neste pp.

Utrolig hvor mye rart man leser seg fram til i denne prøvebobla.. Føler jeg må forbedre innsatsen ettersom tiden går, slik at jeg iallefall vet med meg selv at jeg gjør mitt beste :oops:

Noen andre som gjør noe spesielt, sånn utenom iherdig babydans? (Skjønner vi er en gjeng her som går for full innsats :laughing002)

Jeg hadde kanskje testa en gang til ikveld og sett hvor svak den var. Hvis den blir negativ så hadde jeg regna el i kveld og 1 dpo imorra. For å være sikker kan man jo bare regne 1 DPO litt senere, så i verste fall er man kommet en dag lengre enn det man teller;)
Det er fortsatt normalt å ha forhøyede LH-nivåer i 5-6 dager, vanligvis skjer eggløsningen innen 24-36 timer etter toppen, men jeg ville BD annenhver dag i løpet av de positive dagene for å øke sjansen.

Det er fortsatt normalt å ha forhøyede LH-nivåer i 5-6 dager, vanligvis skjer eggløsningen innen 24-36 timer etter toppen, men jeg ville BD annenhver dag i løpet av de positive dagene for å øke sjansen.
Med negativ, så mente jeg ikke at det ikke fantes LH i kroppen, bare at testen ikke var positiv. Man kan han veldig tydelig strek uten at den er positiv, vet jeg;) derfor jeg skrev til henne at dersom testen har blitt svakere og forblir svakere (altså ikke får ny peak pga egget ikke ble sluppet ved første peak), så kan ho regne EL fra første dag ho fikk negativ test etter peak:happy:

Veldig svak strek på EL test i dag også, tredje dag jeg tester, så håper med alt jeg har at toppen var dagen før jeg begynte å teste, noe som etter tidligere sykluser gir mening. Kommer EL-slim og murringer etter topp når egget slippes, eller samtidig som man får positiv test, noen som vet?
I motsetning til mange andre fikk vi kun mulighet til én runde denne uka, som enten traff rett på eller bommet totalt - det gjenstår å se:wtf::woot:

Back
Topp