IKM uke 3

5 dpo, og hadde murringer i går. I morges hadde tempen steget med en halv grad. Kanskje det var kaldere på soverommet i går? Haha ganske sprøtt, men i dag kjenner jeg ingenting noen steder. Har også hatt så mye å gjøre at da jeg plutselig var 3dpo og nå 5dpo har jeg ikke rukket å tenke så mye. Heldigvis! Bor forresten ikke i Norge.

Jeg har muligens gitt litt opp også, sånn at jeg ikke har noen forhåpninger. Venter svar også på en del blodprøver som jeg håper skal fortelle meg om det er noe jeg mangler ... (Mistet 3 ganger i 2020).

Håper vi alle lykkes denne pp :Heartred

Unner deg virkelig at det klaffer! Både det å kjenne på symptomer og det å være symptomfri kan være tegn, så ikke kast inn håndkleet ennå:)

Last edited:
Bah. På vei ned i dyp dal. Hvorfor er det så dårlige odds? 80% sjanse for at det ikke går? Ka er det for noe drit? Vet eg burde fokusere på at det er ca 20% sjanse for at det klaffer, men aaaaah. Liker ikke tallene.

Bah. På vei ned i dyp dal. Hvorfor er det så dårlige odds? 80% sjanse for at det ikke går? Ka er det for noe drit? Vet eg burde fokusere på at det er ca 20% sjanse for at det klaffer, men aaaaah. Liker ikke tallene.
Bare 20 % ? Hvorfor det?

Bare 20 % ? Hvorfor det?

Er vel bare, selv under optimale forhold, 20-25% sjanse for å bli gravid hver syklus?

Edit: Legger ved bilde fra RFSU sine sider.

Vedlegg

• B1D9D226-4625-48C3-A5C4-AC8D2E7CD3E1.png
    B1D9D226-4625-48C3-A5C4-AC8D2E7CD3E1.png
    105,3 KB · Visninger: 53
Er vel bare, selv under optimale forhold, 20-25% sjanse for å bli gravid hver syklus?

Edit: Legger ved bilde fra RFSU sine sider.
Liker denne oddsen bedre

Uansett, du har mye større sjans en meg.... det er jo positvt
20210112_155408.jpg

Skal bruke litt tid til å lese flere innlegg senere og svare:happy: fikk bare skumlese i pausen, og leste de aller nyeste nå mens jeg venta på bilen skulle tine:p

Synes det er helt sprøtt hvor lite prosent sjanse det er for å klaffe hver syklus! Leste de samme tallene for en liten tid tilbake. Det gjorde at jeg plutselig følte meg ENDA litt heldigere med de 2 som kom på første PP begge to. Ei venninne av meg gratulerte meg nå i første PP i okt/nov.... "gratulerer...dere er herved normale!":hilarious::wacky:

Skal bruke litt tid til å lese flere innlegg senere og svare:happy: fikk bare skumlese i pausen, og leste de aller nyeste nå mens jeg venta på bilen skulle tine:p

Synes det er helt sprøtt hvor lite prosent sjanse det er for å klaffe hver syklus! Leste de samme tallene for en liten tid tilbake. Det gjorde at jeg plutselig følte meg ENDA litt heldigere med de 2 som kom på første PP begge to. Ei venninne av meg gratulerte meg nå i første PP i okt/nov.... "gratulerer...dere er herved normale!":hilarious::wacky:

det gjorde det her og med de to første, så er litt redd jeg blir skuffa og utålmodig om det ikke gjør det denne gangen også. :( Har jo blitt noen år eldre og det sies jo at fruktbarheten synker etter 24 år. Litt spent på hvordan det går nå etter 5 år siden sist og har fylt 30:nailbiting: huff, alt for mye tanker i hodet om dagen.

det gjorde det her og med de to første, så er litt redd jeg blir skuffa og utålmodig om det ikke gjør det denne gangen også. :( Har jo blitt noen år eldre og det sies jo at fruktbarheten synker etter 24 år. Litt spent på hvordan det går nå etter 5 år siden sist og har fylt 30:nailbiting: huff, alt for mye tanker i hodet om dagen.

Ja, jeg merka det veldig godt første PP når det ikke gikk! Var litt sånn "HÆ?! Men tidligere har han jo bare måttet se på meg omtrent, så ble jeg gravid! Hva skjeeer?!"

Nærmer meg nå 33 år, og ble gravid sist sommer 2013...:wacky:

Anbefaler dere å følge @kvinnehelseifokus på instagram, masse nytting info angående dette ❤

Vedlegg

• Screenshot_20210112-174821_Instagram.jpg
    Screenshot_20210112-174821_Instagram.jpg
    15,2 KB · Visninger: 69
Bah, klør etter å teste.. Er kun 6-7 dpo, så vet jo at det ikke er noe vits enda å teste :wacky:
Måtte dagene gå fort til helgen..

Anbefaler dere å følge @kvinnehelseifokus på instagram, masse nytting info angående dette ❤

Den var fin! Fertiliteten synker NOE fra 35års alder, og mer utover det - men så i en dokumentar at det ikke er sånn plutselig dropp hvor du bare over natta du fyller år blir infertil. De fleste rundt meg som har barn nå har fått i 30åra. Har mange venner som er småbarnsforeldre og de er på min alder. Jeg er 38. Har blitt forholdsvis lett gravid også (3 ganger på 12 mnd). Siden vi har mistet, håper vi å få et vellykket svangerskap til slutt :Heartred

Den var fin! Fertiliteten synker NOE fra 35års alder, og mer utover det - men så i en dokumentar at det ikke er sånn plutselig dropp hvor du bare over natta du fyller år blir infertil. De fleste rundt meg som har barn nå har fått i 30åra. Har mange venner som er småbarnsforeldre og de er på min alder. Jeg er 38. Har blitt forholdsvis lett gravid også (3 ganger på 12 mnd). Siden vi har mistet, håper vi å få et vellykket svangerskap til slutt :Heartred
Ja, dette innlegget har flere slides med informasjon om dette ❤ Håpet den kunne være litt oppløftende da det virket som en bekymring :love7

det var oppløftende:woot: er nok litt det at min mamma slet når hun var 30 med å få barn nr 2 at jeg er redd for at det samme skal skje med meg. Må bare tenke positivt at det kommer ril å gå bra :p

Spent på morgendagens første test, 8 dpo. Dessverre har jeg få tidlig-tester, da jeg bestilte flest vanlige fra babyplan.. Har ingen symptomer foreløpig. Mulig jeg er litt ekstra trøtt og sliten på kvelden, men ikke lett å si om det er pga at det har vært mye på jobben de siste to dagene :dontknow Føler meg foreløpig ikke gravid, men er jo enda veldig tidlig.

Spent på morgendagens første test, 8 dpo. Dessverre har jeg få tidlig-tester, da jeg bestilte flest vanlige fra babyplan.. Har ingen symptomer foreløpig. Mulig jeg er litt ekstra trøtt og sliten på kvelden, men ikke lett å si om det er pga at det har vært mye på jobben de siste to dagene :dontknow Føler meg foreløpig ikke gravid, men er jo enda veldig tidlig.

Så bra flere enn meg begynner å teste tidlig. Jeg røk på en test i sta, blenda så klart.. Venter på babyplan tidlig tester. Ble sendt i går, så blir sikkert å teste så fort de kommer. Null selvkontroll :hilarious:
Er vel 6 dpo i dag i følge premom. Har heller ingen merkbare symptomer. Ømme pupper, men får det før mensen. Men kanskje ikke så tidlig som nå. Innbilt murring :rolleyes:

Du må legge ut resultatet! Vi ligger likt og hvis du får positiv vurdere jeg å teste på torsdag :angelic: har jo veldig lite troen, så føler ikke på noe testetrang- men det er egentlig greit å ikke ha noe høye forhåpninger :happy:

Så bra flere enn meg begynner å teste tidlig. Jeg røk på en test i sta, blenda så klart.. Venter på babyplan tidlig tester. Ble sendt i går, så blir sikkert å teste så fort de kommer. Null selvkontroll :hilarious:
Er vel 6 dpo i dag i følge premom. Har heller ingen merkbare symptomer. Ømme pupper, men får det før mensen. Men kanskje ikke så tidlig som nå. Innbilt murring :rolleyes:
Har vært så nære flere ganger nå med å ta en test, men har heldigvis klart å holde meg unna :D Nå tar jeg natta, og krysser fingrene for imorgen tidlig :rolleyes: Krysser fingrene for at vi ser positiv tester i løpet den neste uka fremover :angelic::angelic:

Back
Topp