IKM uke 28

Så spennende å følge med på dere andre som prøver! Dette er første gang jeg er med i en sånn gruppe så tidlig! Håper det blir mange positive tester i gruppen etterhvert! :love7

Helt tydelig positv eggløsningstest her i ettermiddag, så vi gjør det vi kan de neste dagene og krysser fingrene!

Tiaso - 29 år - pp3 - b2 - EL 30.06 - IKM 14.07

Så spennende å følge med på dere andre som prøver! Dette er første gang jeg er med i en sånn gruppe så tidlig! Håper det blir mange positive tester i gruppen etterhvert! :love7

Helt tydelig positv eggløsningstest her i ettermiddag, så vi gjør det vi kan de neste dagene og krysser fingrene!
Synes også det er spennende å følge dere som har tilnærmet lik IKM som meg :)
Har dere barn fra før? Står ikke noe om det i infoen på første side her...

Krysser fingrene for mange mars 2020-babyer. :dummy1::dummy::dummy1::dummy::dummy::dummy1:

Fikk endelig positiv EL-test på ettermiddagen og kvelden på mandag (passet fint siden det hverken ble det ene eller andre på hytteturen i helgen), så ser ut som både EL og IKM blir forskjøvet med 1-2 dager.

Synes det er så gøy å følge dere :)

Krysser fingrene for mange mars 2020-babyer. :dummy1::dummy::dummy1::dummy::dummy::dummy1:

Fikk endelig positiv EL-test på ettermiddagen og kvelden på mandag (passet fint siden det hverken ble det ene eller andre på hytteturen i helgen), så ser ut som både EL og IKM blir forskjøvet med 1-2 dager.
Happy humping ;)

Skal ifølge Flo ha el i dag, og våknet med litt sånne murringer der nede. Men tror dere ikke jeg har gått tom for el-tester? :hilarious: Jaja, da får vi bare fortsette med aksjer minst annnehverdag og håpe det klaffer :hilarious:

Lykke til til alle dere andre også som ser ut til å nærme dere el, kos dere!

Skal ifølge Flo ha el i dag, og våknet med litt sånne murringer der nede. Men tror dere ikke jeg har gått tom for el-tester? :hilarious: Jaja, da får vi bare fortsette med aksjer minst annnehverdag og håpe det klaffer :hilarious:

Lykke til til alle dere andre også som ser ut til å nærme dere el, kos dere!
Yay EL :) håper jeg får pos el test i dag :)

Synes også det er spennende å følge dere som har tilnærmet lik IKM som meg :)
Har dere barn fra før? Står ikke noe om det i infoen på første side her...

Veldig spennende :)
Vi har ingen barn fra før nei, så håper virkelig det klaffer snart for vi gleder oss så innmari mye til å bli foreldre nå!!
Andremann dere prøver på nå? Hvor gammel er første?:Heartred

Et spørsmål om eggløsningstest herfra, er det noen som vet om eggløsningen har skjedd dersom testen blir negativ igjen etter å ha først vært positiv?

Testen var helt tydelig positiv i går ettermiddag, i dag tidlig var den negativ. Tenkte teste igjen på ca samme tidspunkt som da den ble positiv i går også, siden man bør teste på ettermiddagen. Vi fikk lagt inn aksjer i går og i forgårs, så er egentlig bare mest nysgjerrig på om eggløsning har skjedd eller ikke :):joyful:

Et spørsmål om eggløsningstest herfra, er det noen som vet om eggløsningen har skjedd dersom testen blir negativ igjen etter å ha først vært positiv?

Testen var helt tydelig positiv i går ettermiddag, i dag tidlig var den negativ. Tenkte teste igjen på ca samme tidspunkt som da den ble positiv i går også, siden man bør teste på ettermiddagen. Vi fikk lagt inn aksjer i går og i forgårs, så er egentlig bare mest nysgjerrig på om eggløsning har skjedd eller ikke :):joyful:
Hvis den har vært poseriv å nå er negativ så har vel el vært?
Lenge siden jeg har forholdt meg til de testene men mener det er sånn.

Dette står på Babyplans nettside: 24-36 timer før en kvinne har eggløsning, øker konsentrasjonen av hormonet LH (Luteinizing Hormone), som kan måles i urinen. Det er konsentrasjonen av dette hormonet som man måler med en eggløsningstest.

Den første dagen testen er negativ igjen vil jeg tro er eggløsningsdagen? Når jeg plotter inn positiv EL-test på appen Flo så sier den at dagen etter er eggløsning. Jeg pleier å tempe også for å sjekke om EL har vært.

Fortsatt positiv EL-test her i dag. Så her blir det nok aksjer fremover, også den dagen testen er negativ igjen for sikkerhets skyld. Det funket i hvert fall med første barn. Får bare håpe vi ikke «bruker opp» alle de gode svømmerne for tidlig. :cool:

Veldig spennende :)
Vi har ingen barn fra før nei, så håper virkelig det klaffer snart for vi gleder oss så innmari mye til å bli foreldre nå!!
Andremann dere prøver på nå? Hvor gammel er første?:Heartred

Vi prøver på førstemann, så da er vi i samme båt. Aner ikke hva vi går til :excited001

Eggløsning skjer en tid etter positiv test:
https://www.babyverden.no/prover/egglosningstester/
Den vanligste typen, som du får kjøpt på apoteket eller i nettbutikker, er urintest. Her sjekkes mengden av hormonet LH som skilles ut i hjernen rundt 30 (mellom 20 og 44) timer før eggløsning. Det finnes alltid små mengder LH i urinen, men mengden stiger dramatisk like før eggløsning. Det tar mellom åtte og tolv timer før stigningen vises i urinen, så urintesten vil først kunne forutse eggløsning innen ett døgn.

Prøver på nr 4, så dette er jo nesten litt pinlig å spørre om:hilarious: men når er det el slimet kommer i forhold til el? Før eller etter? :oops:

Sånn så el-testen ut i kveld. Flo mener jeg har el i dag, for meg ser den ganske negativ ut :arghh: testet ikke søndag og mandag, men den kan umulig ha vært da siden den var på kanten av blenda på lørdagen, så får teste de neste fire dagene å se hvilken vei det tar :cat:

Uansett blir det aksjer i dag!

Vedlegg

• 434B775C-637D-430D-AE15-330FC6E19129.jpeg
    434B775C-637D-430D-AE15-330FC6E19129.jpeg
    18,8 KB · Visninger: 69
Prøver på nr 4, så dette er jo nesten litt pinlig å spørre om:hilarious: men når er det el slimet kommer i forhold til el? Før eller etter? :oops:
Før :) Men har opplevd at jeg kan ha det på EL dagen og dagen etter.

Back
Topp