IKM uke 27

Noen som er i gang med EL-testing eller symptomer på at det nærmer seg? Hvor ofte tester dere hver dag og når på dagen?:happy:
 
Noen som er i gang med EL-testing eller symptomer på at det nærmer seg? Hvor ofte tester dere hver dag og når på dagen?:happy:
Starter rundt CD 8-9, tar en test om dagen til jeg ser en svak økning. Tester da rundt lunsjtider (2. Urin for dagen). Hvis det er en økning sammenlignet med de andre testene, så tar jeg en til på kvelden. Jeg sluttet å teste midt på dagen da jeg ofte hadde drukket for mye vann eller gått for ofte på do, så testene som ble tatt da var ganske svake selv når det nærmet seg positiv test.

Tipper EL kommer CD 16-18 en gang hos meg. Tester til jeg ser tydelig positiv/peak, og til den synker igjen (her har jeg en utfordring med at jeg ofte tom for tester før den rekker å bli helt negativ:wacky:)

Er CD6 nå, så begynner testing om et par dager, må bare få levert hjem testene jeg har bestilt først. :happy:
 
Cd6 idag og starter el testing på fredag. Ifølge monitor vil den starte testingen idag, men drøyer det til fredag da det har vert negativ de første dagene uansett. Sparer litt på pinnene til monitoren siden de er såpass dyre. De 3 siste mnd har el vert på cd 13-15.

Alltid spennende og starte på ny prøverunde og prøver og holde motet oppe. Har også kjøpt noen babyplan el tester for å teste og se når de blir negative igjen etter positiv på monitor. Det sier vel litt om når egget slipper. :):):) krysser fingrene!
 
Noen som er i gang med EL-testing eller symptomer på at det nærmer seg? Hvor ofte tester dere hver dag og når på dagen?:happy:

Jeg er i gang! :D
Startet el-testing på CD10, men tester kun om morgenen frem til de enten øker eller det nærmer seg tidsmessig. Har hatt EL på CD19/20 foreløpig etter uttak av spiral, men håper litt på at den kan bli tidligere etter hvert siden lutealfasen er veldig kort. Hadde jo vært fint om syklusen ordnet seg litt av seg selv ;)

Grunnen til at jeg tester om morgenen er at det er eneste tiden av døgnet jeg har fått høye tester. Prøvde ut å teste tre ganger om dagen (morgen, rundt middag og rett før leggetid) hele forrige syklus for å finne ut litt mer om variasjonen, så selv om morgentesting ikke egentlig er anbefalt ser det ut til å fungere best for min del likevel :p
 
Baby2016tru - 30 - pp7 - B3 - EL 13.06 - IKM 02.07

lovet meg selv å ta det litt mer med ro denne gangen, ikke stresse, ta meg litt alkohol, nyte nærheten og helst ikke teste før ikm. har ikke kjøpt tester,og jeg skal virkelig prøve å holde meg i skinnet denne pp. Shit så mye penger jeg har brukt på tester! :joyful: lykke til jenter, håper vi alle får håpet vårt oppfylt denne pp!
 
Jeg er i gang! :D
Startet el-testing på CD10, men tester kun om morgenen frem til de enten øker eller det nærmer seg tidsmessig. Har hatt EL på CD19/20 foreløpig etter uttak av spiral, men håper litt på at den kan bli tidligere etter hvert siden lutealfasen er veldig kort. Hadde jo vært fint om syklusen ordnet seg litt av seg selv ;)

Grunnen til at jeg tester om morgenen er at det er eneste tiden av døgnet jeg har fått høye tester. Prøvde ut å teste tre ganger om dagen (morgen, rundt middag og rett før leggetid) hele forrige syklus for å finne ut litt mer om variasjonen, så selv om morgentesting ikke egentlig er anbefalt ser det ut til å fungere best for min del likevel :p
Spennende å følge med! Jeg håper også EL kommer litt tidligere for å få lenger lutealfase.. håper syklusen blir litt kortere totalt men lenger lutealfase. Testene er foreløpig ganske negative. Tror EL kommer rundt cd18:D
 
Jeg har bicorn uterus og har hatt trøblete svangerskap med alle bortsett fra førstemann, men han ble født for tidlig da - jeg har tre gutter født i uke 33 og ei jente i uke 37 - jenta ble født 22 mnd etter andremann,så om det var det som gjorde at jeg gikk lengre med henne eller om det er fordi det er jente vet jeg ikke:)
Jeg har hatt kun en MA etter minstemann og en SA to uker før jeg ble gravid med han - mistenker alder og to ks som gjør at det er vanskeligere å bli gravid nå da det aldri har vært noe problem før.
Håper du finner ut av det slik at du får den oppfølgingen du trenger ihvertfall - oftere UL og sjekk av livmorhals + at de er snare med å ta deg inn for en sjekk om man får sterke kynnere/rier og/eller blødning:)
Å! Takk for så langt svar. Veldig interessant å lese, og det passer også med en fel av det jeg har lest om bicornuate uterus; at risikoen for for tidlig fødsel er større, men at risikoen øker med størrelsen på veggen som lager skillet. I tillegg er det heller ikke påvist redusert sjanse for å bli gravid med begge tilstandene, men det er økt risiko for aborter og tidlig fødsel og seteleie.
Godt å høre at det har gøtt bra for dere alle gangene :Heartred:Heartred:Heartred
 
Baby2016tru - 30 - pp7 - B3 - EL 13.06 - IKM 02.07

lovet meg selv å ta det litt mer med ro denne gangen, ikke stresse, ta meg litt alkohol, nyte nærheten og helst ikke teste før ikm. har ikke kjøpt tester,og jeg skal virkelig prøve å holde meg i skinnet denne pp. Shit så mye penger jeg har brukt på tester! :joyful: lykke til jenter, håper vi alle får håpet vårt oppfylt denne pp!
Velkommen hit! :D
Jeg testet det forrige pp, etter ønske fra mannen. Det gikk ikke så bra :hilarious: Så denne ppen har jeg kjøpt masse tester, og er veldig fornøyd med det. Men jeg håper det fungerer bedre for deg! :D
 
CD11. Er på dag 8 med grapefruktjuice, og allerede i går fikk jeg eggehvite-utflod! Kunne trekke hvert fall 4 cm! :rolleyes: Enten har det sykt god effekt, eller så kommer EL tidligere. Men ingen EL-murringer enda, så avventer testinga litt. Har også vært flink å drikke mye vann, så det spiller kanskje også inn. Det var jeg ikke forrige PP, og da merka jeg ikke til EL-slim i det hele tatt. Så nå er det skjerpings på vanndrikking. Jeg er så sinnsykt rævva på det, føler liksom aldri på tørst. :wacky:
 
CD11. Er på dag 8 med grapefruktjuice, og allerede i går fikk jeg eggehvite-utflod! Kunne trekke hvert fall 4 cm! :rolleyes: Enten har det sykt god effekt, eller så kommer EL tidligere. Men ingen EL-murringer enda, så avventer testinga litt. Har også vært flink å drikke mye vann, så det spiller kanskje også inn. Det var jeg ikke forrige PP, og da merka jeg ikke til EL-slim i det hele tatt. Så nå er det skjerpings på vanndrikking. Jeg er så sinnsykt rævva på det, føler liksom aldri på tørst. :wacky:

Jeg er også såå dårlig til å drikke vann!! Jeg kan gå en hel dag på jobb uten å drikke en dråpe. Også kommer jeg hjem og bare.. oi, jeg har ikke drukket noe i hele dag°!! :wideyed:Blir liksom ikke tørst før på kvelden jeg:hilarious:
 
Jeg er også såå dårlig til å drikke vann!! Jeg kan gå en hel dag på jobb uten å drikke en dråpe. Også kommer jeg hjem og bare.. oi, jeg har ikke drukket noe i hele dag°!! :wideyed:Blir liksom ikke tørst før på kvelden jeg:hilarious:
AKKURAT sånn har jeg også det! Drikker ofte ikke en dråpe før jeg tar et glass vann eller saft til middagen. Og først da kommer jeg på at jeg ikke har drukket noe. Og ofte drikker jeg ikke mer enn ett glass til den dagen. Det er så dårlig at jeg burde skamme meg :bag: Samboeren skjønner ikke hvordan det går an! Men enkelte kvelder er jeg sinnsykt tørst før leggetid, men det er liksom ikke så ofte. Men nå skal det drikkes! Mandag og tirsdag helte jeg i meg litt over 2 liter, mens i går var jeg så travel at jeg glemte det helt bort. I dag skal jeg være flink pike igjen :angelic::hilarious:
 
AKKURAT sånn har jeg også det! Drikker ofte ikke en dråpe før jeg tar et glass vann eller saft til middagen. Og først da kommer jeg på at jeg ikke har drukket noe. Og ofte drikker jeg ikke mer enn ett glass til den dagen. Det er så dårlig at jeg burde skamme meg :bag: Samboeren skjønner ikke hvordan det går an! Men enkelte kvelder er jeg sinnsykt tørst før leggetid, men det er liksom ikke så ofte. Men nå skal det drikkes! Mandag og tirsdag helte jeg i meg litt over 2 liter, mens i går var jeg så travel at jeg glemte det helt bort. I dag skal jeg være flink pike igjen :angelic::hilarious:

Mitt beste vanndrikketriks er å ha en vannflaske som er så fin at jeg blir glad av å se på den - da husker jeg plutselig å ta en slurk eller ti ;)
 
Dere.. jeg trenger bare å dele dette.. det er jo sikkert ingenting, og nå angrer jeg på at jeg tok testen i hele tatt:facepalm: Fikk tr og testet negativt på ikm. Har Tenkt over at tr smertene ikke kom før dag 2 i stedet for dag 1 som de pleier å gjøre, men de var like sterke. Jeg blør fortsatt friskt blod, det pleier jeg ikke å gjøre dag 6 av tr, da pleier det som regel å være litt brun spotting igjen bare. Har vært litt kvalm de siste fire-fem morgenene, men det har gitt seg veldig lett også. Skal drikke vin i helgen, så tenkte bare ta en test for sikkerhetsskyld. La den bort og glemte å se på den før etter 1,5 timer:facepalm: da ser jeg dette. Men det er bare en skygge, sant? Og så lenge etter tiden også. Bildet er ikke redigert. Så leser og leser jeg selvfølgelig på forum etc om folk som har opplevd dette og har hatt xu osv:bookworm: også blir jeg litt bekymret:inpain:

Edit: og nå føler jeg meg så dum, for på bildet med kvaliteten her så vises ikke streken engang:wtf: prøver å legge ut et redigert også...
 

Vedlegg

  • 36399488-2947-4892-9B23-7075A6380822.jpeg
    36399488-2947-4892-9B23-7075A6380822.jpeg
    9,6 KB · Visninger: 72
  • B85F2BDE-650B-46AF-8848-105E1A7F53A4.jpeg
    B85F2BDE-650B-46AF-8848-105E1A7F53A4.jpeg
    12,7 KB · Visninger: 68
Hopper ut av denne pp. Må gjennom ny pille kur for å fjerne rester så da blir vel syklusen helt på styr. Lykke til. Håper det blir mange mars spirer her!
 
Hopper ut av denne pp. Må gjennom ny pille kur for å fjerne rester så da blir vel syklusen helt på styr. Lykke til. Håper det blir mange mars spirer her!
Masse lykke til videre! Håper syklusen stabiliserer seg raskt. :Heartred
 
Å! Takk for så langt svar. Veldig interessant å lese, og det passer også med en fel av det jeg har lest om bicornuate uterus; at risikoen for for tidlig fødsel er større, men at risikoen øker med størrelsen på veggen som lager skillet. I tillegg er det heller ikke påvist redusert sjanse for å bli gravid med begge tilstandene, men det er økt risiko for aborter og tidlig fødsel og seteleie.
Godt å høre at det har gøtt bra for dere alle gangene :Heartred:Heartred:Heartred
Alle er født i seteleie, eldste kom med ene foten først faktisk:hilarious: og alle har ligget på venstre side:)

Ja, vi har vært heldige❤
 
Back
Topp