IKM uke 27

Fikk ikke gjennomføre fryseforsøk før vekten min var lavere, så da er sjansen veldig lav for at jeg får en positiv test denne måneden og. Fortsetter å prøve i sommer og, men jobber mer med vektnedgangen enn prøvingen nå:happy: kan hende jeg ikke klarer la være og tar noen el-tester til helgen for å se om eggløsningen kommer:p
 
Hva er deres testeplan?
Jeg skal teste etter EL fra CD14 til negativ test (som jeg forventer morgenen CD17).
G-testing skal jeg prøve å holde meg til 12DPO denne gangen. Men det er en søndag, så ser for meg at jeg kommer til å prøve lørdagen, 11DPO. Og da er veien kort til 10DPO og 9DPO... :hilarious:

Jeg begynte å teste etter EL i går, CD10.
Har et lite håp om at EL kommer tidligere enn 19/20 som i april og mai, men tror ærlig talt at det blir en del blanke tester fremover. Men inntil videre tester jeg i alle fall bare én gang om dagen, siden morgentestene dagen før og etter var litt forhøyet sist måned så er jeg ikke like redd for å gå helt glipp av toppen denne gangen :D

Graviditetstester: 10 dpo kanskje?
Jeg sa til meg at jeg skulle begynne 10 dpo forrige måned, det er da sannsynligheten for svak positiv blir høyere enn sannsynligheten for falsk negativ. Men jeg røk på en tidligtest allerede 7dpo, og kjente at det igrunnen var en grei forberedelse da det viste seg at jeg igjen begynte å blø 9dpo... Følte meg så innmari gravid selv om jeg vet at det statistisk sett ikke er mulig å kjenne forskjell så tidlig...
Nå skal jeg teste Lutinus, så da kommer vel alle bivirkningssymptomene og tuller enda mer med meg. :wacky:

Men dag 10 ser ut til å være tallet mitt, da :angel11
 
Hei jenter! :love2Da melder jeg meg inn her! Er også med i uke26, men tror ikm er litt senere.

Baby22021 - 23 - pp3 - EL ca. 17/6. IKM 29/6

Denne måneden prøver vi grapefruktkjerneekstrart og pyridoksin!! Etter EL begynner jeg på wild yam! Håper det gir effekt, og krysser fingrene for alle dere andre i gruppen :Heartred gleder meg til å følge dere og håper på mange positive tester!
 
Hva er deres testeplan?
Jeg skal teste etter EL fra CD14 til negativ test (som jeg forventer morgenen CD17).
G-testing skal jeg prøve å holde meg til 12DPO denne gangen. Men det er en søndag, så ser for meg at jeg kommer til å prøve lørdagen, 11DPO. Og da er veien kort til 10DPO og 9DPO... :hilarious:
Har begynt smått å teste etter eggløsning, men de er veeldig negative. Er nok rundt en uke til eggløsning tenker jeg.
Jeg har sagt hver mnd nå at jeg skal vente til ikm... har begynt 8-9 dpo hver gang.. så spent på hvor lenge jeg holder denne gang! Har time hos gyn rundt 9-10 dpo så tenker å ta en tidlig test før jeg skal dit hvertfall! :D
 
Hei jenter! :love2Da melder jeg meg inn her! Er også med i uke26, men tror ikm er litt senere.

Baby22021 - 23 - pp3 - EL ca. 17/6. IKM 29/6

Denne måneden prøver vi grapefruktkjerneekstrart og pyridoksin!! Etter EL begynner jeg på wild yam! Håper det gir effekt, og krysser fingrene for alle dere andre i gruppen :Heartred gleder meg til å følge dere og håper på mange positive tester!
Velkommen hit :)
 
Jeg satte deg på 29, så er det bare å si ifra om jeg skal flytte etterhvert. Vi satser vel på positive tester hele gjengen! :D

Takk :happy: Ser jeg kanskje virket litt pessimistisk ut i posten du svarte på, men jeg er jo ellers frisk så vidt jeg vet, så det burde ikke være noe i veien for at det skal gå til slutt. :) Men det skjer jo noe når man over tid ikke klaffer, må gjennom en liten sorgprosess en gang i måneden fordi det ikke gikk. Uff, haha:wacky:

Jeg har bestilt EL-tester og Tidligtester som jeg får levert på døra i løpet av de neste dagene, det er så mye enklere å se fremover når man holder seg opptatt med EL-testing og aksjelegging. :woot: Tenker å starte så snart TR gir seg her, håper at ønsketenkning hjelper å fremskynde eggløsningen litt ;) :p
 
Hva er deres testeplan?
Jeg skal teste etter EL fra CD14 til negativ test (som jeg forventer morgenen CD17).
G-testing skal jeg prøve å holde meg til 12DPO denne gangen. Men det er en søndag, så ser for meg at jeg kommer til å prøve lørdagen, 11DPO. Og da er veien kort til 10DPO og 9DPO... :hilarious:
Siden mannen har innrømmet at forrige PPs plan fungerte dårlig, så har vi totalt endret strategi! :hilarious: Jeg tester etter EL fra CD10 og jeg skal faktisk teste temping. Gitt at termometeret jeg har bestilt faktisk kommer frem. Graviditetstester begynner jeg med når jeg føler for det. :D
Aksjelegging fortsetter i samme spor som sist PP, med omtrent hver dag. Vi var faktisk begge strålende fornøyde med det :rolleyes:
 
Takk :happy: Ser jeg kanskje virket litt pessimistisk ut i posten du svarte på, men jeg er jo ellers frisk så vidt jeg vet, så det burde ikke være noe i veien for at det skal gå til slutt. :) Men det skjer jo noe når man over tid ikke klaffer, må gjennom en liten sorgprosess en gang i måneden fordi det ikke gikk. Uff, haha:wacky:

Jeg har bestilt EL-tester og Tidligtester som jeg får levert på døra i løpet av de neste dagene, det er så mye enklere å se fremover når man holder seg opptatt med EL-testing og aksjelegging. :woot: Tenker å starte så snart TR gir seg her, håper at ønsketenkning hjelper å fremskynde eggløsningen litt ;) :p
Jeg oppfattet deg ikke som pessimistisk altså! Og full forståelse for sorgprosessen. Jeg ble superskuffa og lei meg når det ikke gikk nå sist i PP2. Men jeg synes også det hjelper med EL tester, aksjelegging og generelt alt som for meg til å se framover :D
 
Jeg oppfattet deg ikke som pessimistisk altså! Og full forståelse for sorgprosessen. Jeg ble superskuffa og lei meg når det ikke gikk nå sist i PP2. Men jeg synes også det hjelper med EL tester, aksjelegging og generelt alt som for meg til å se framover :D

For min del så var jeg omtrent ikke klar over at det var vanlig at det kan ta så lang tid å bli gravid når vi startet prøvingen (prøver på barn 1). Det er jo noe mange har sagt og som
man hører opp gjennom årene, men som man ikke tenker noe særlig over eller tenkt at det gjelder kun noen få. Tenk så feil kan man ta :hungover: Med høye forventinger og stort ønske, så blir jo fallhøyden så stor! Dessuten så bruker man jo så stor innsats på å ikke bli gravid tidligere i livet, så det føles helt rart ut å ikke bli gravid når man har sex så ofte. :hilarious:
 
Hei jenter! :love2Da melder jeg meg inn her! Er også med i uke26, men tror ikm er litt senere.

Baby22021 - 23 - pp3 - EL ca. 17/6. IKM 29/6

Denne måneden prøver vi grapefruktkjerneekstrart og pyridoksin!! Etter EL begynner jeg på wild yam! Håper det gir effekt, og krysser fingrene for alle dere andre i gruppen :Heartred gleder meg til å følge dere og håper på mange positive tester!

Da er vi mange i denne månedens gruppe som prøver WY:joyful: Kanskje er det det som skal til!:wideyed::woot: Masse lykke til:D
 
For min del så var jeg omtrent ikke klar over at det var vanlig at det kan ta så lang tid å bli gravid når vi startet prøvingen (prøver på barn 1). Det er jo noe mange har sagt og som
man hører opp gjennom årene, men som man ikke tenker noe særlig over eller tenkt at det gjelder kun noen få. Tenk så feil kan man ta :hungover: Med høye forventinger og stort ønske, så blir jo fallhøyden så stor! Dessuten så bruker man jo så stor innsats på å ikke bli gravid tidligere i livet, så det føles helt rart ut å ikke bli gravid når man har sex så ofte. :hilarious:
Ja, jeg er helt enig! Jeg var veldig heldig med nummer én. Tror jeg fikk positiv test 3 uker etter pilleslutt og ut kom en frisk og fin gutt. Når vi da skulle prøve på nummer 2 og jeg endte opp med å miste 3 ganger på rappen så opplevde jeg det som lyn fra klar himmel. Var ikke forberedt på at noe sånt kunne skje i det hele tatt!
Jeg håper virkelig dette er PPen hvor du blir gravid, jeg heier på deg! :D
 
Da er vi mange i denne månedens gruppe som prøver WY:joyful: Kanskje er det det som skal til!:wideyed::woot: Masse lykke til:D
Ja, håper virkelig det hjelper!! Har lest gode erfaringer fra det tidligere så håper vi og får en god opplevelse med det! :D Takk, lykke til til deg også!
Prøver du andre ting også denne mnd? Test, temp eller bare tar det som det kommer? :happy:
 
Ja, jeg er helt enig! Jeg var veldig heldig med nummer én. Tror jeg fikk positiv test 3 uker etter pilleslutt og ut kom en frisk og fin gutt. Når vi da skulle prøve på nummer 2 og jeg endte opp med å miste 3 ganger på rappen så opplevde jeg det som lyn fra klar himmel. Var ikke forberedt på at noe sånt kunne skje i det hele tatt!
Jeg håper virkelig dette er PPen hvor du blir gravid, jeg heier på deg! :D
Heier på deg også :love017 har troen på at det går den gangen her :happy: for alle! :talk017
 
Takk! Hehe, jeg var SÅ stolt etterpå! Var en veldig fin samtale og, og følte at jeg fikk respekt. Var ingen dårlig stemning, så det er bra. Viktig ikke å brenne broer og muligheter.

Ja, eller, jeg tror det. Er litt usikker, siden det ikke har vært sjekka ordentlig opp i. De to første UL-ene var ifb siste MA, og der vart det mer sagt i en bisetning at det er hjerteforma eller skillevegg, det var liksom ikke det som var fokus. Siste UL var den jeg var inne på i mai, og da legen så nærmere på det både med UL og aquascan-UL.

Etter mye googling og ha lest forskningsartikler og resultater av forskningsprosjekter, så har jeg forstått at bicornuate uterus (hjerteformet) og septate uterus (skillevegg, hel eller delvis) ikke er helt det samme, da vevet som lager skillet er forskjellig, bl.a. mht hvor god blodgjennomstrømmingen i vevet er. Etter det jeg har lest, så synes det å være enighet om at septate er forbundet med større risiko for tidlig abort enn bicornuate. Men om det er det ene eller andre jeg har, det vet jeg ikke :wacky:
Jeg har bicorn uterus og har hatt trøblete svangerskap med alle bortsett fra førstemann, men han ble født for tidlig da - jeg har tre gutter født i uke 33 og ei jente i uke 37 - jenta ble født 22 mnd etter andremann,så om det var det som gjorde at jeg gikk lengre med henne eller om det er fordi det er jente vet jeg ikke:)
Jeg har hatt kun en MA etter minstemann og en SA to uker før jeg ble gravid med han - mistenker alder og to ks som gjør at det er vanskeligere å bli gravid nå da det aldri har vært noe problem før.
Håper du finner ut av det slik at du får den oppfølgingen du trenger ihvertfall - oftere UL og sjekk av livmorhals + at de er snare med å ta deg inn for en sjekk om man får sterke kynnere/rier og/eller blødning:)
 
Nye tester bestilt! Veldig usikker på hva som skjer den pp. Skal på kontroll på kk etter 6 uker med blødning og frykter en utskrapning. Ødelegger vel hele sannsynligheten for at egge får festet seg i såfall. Skal i utgangspunktet ha El i begynnelsen av neste uke. Noe med erfaring?
 
Ja, håper virkelig det hjelper!! Har lest gode erfaringer fra det tidligere så håper vi og får en god opplevelse med det! :D Takk, lykke til til deg også!
Prøver du andre ting også denne mnd? Test, temp eller bare tar det som det kommer? :happy:

Jeg pleier å tempe litt sånn halvveis. Har tempet så mange mnd at jeg vet sånn ca hva jeg ligger på før og etter el, og klarer sånn sett å i hvert fall kunne vite når den har skjedd. Har ikke tatt el test på noen mnd nå, men gjør det denne mnd siden jeg skal prøve wy og ikke vil ta det før etter at el har vært :joyful: blir spennende å se!

Mine er allerede på vei fikk jeg mail om i dag:joyful: neste uke starter EL testingen:nailbiting: når begynner du?

Hurra! Starter nok testing lørdag eller søndag, forespeilet el tirsdag/onsdag, men el pleier å variere litt så starter tidlig for sikkerhets skyld:joyful:
 
Du vet du er utålmodig når du blir glad for en liten stigning på EL-testene, selv om det sannsynligvis er en uke igjen til eggløsning :smiley-bounce012
 

Vedlegg

  • DB27BE72-43E9-40B9-A493-26783378E631.jpeg
    DB27BE72-43E9-40B9-A493-26783378E631.jpeg
    32,9 KB · Visninger: 56
Ble ferdig med mens på søndag, har spottet brunt siden..idag har jeg begynt å blø igjen, skjønner ingenting :banghead:
 
Back
Topp