IKM uke 24 - 2021

Vi er flere! 8 dpo og tre tester i dag :hilarious: I morgen har jeg tenkt at den SKAL bli positiv.

Veldig godt å vite at man ikke er alene faktisk! Tester for tidlig og mye, men håpet er bare så stort! Selv om, jeg gjør alt jeg kan for å overbevise meg selv om at det ikke har klaffa.
Håper vi får positive i morgen!

Veldig godt å vite at man ikke er alene faktisk! Tester for tidlig og mye, men håpet er bare så stort! Selv om, jeg gjør alt jeg kan for å overbevise meg selv om at det ikke har klaffa.
Håper vi får positive i morgen!

Samme her ❤️ Kjedelige venteperioder, og prøving generelt er langtekkelig, men blir verdt det når vi endelig blir gravide. På en måte er det jo gøy med spenningen også nå, så får nyte det litt også :)

Ok folkens. Nå spammer jeg her.. men! Tok selvfølgelig bilde av forrige test, tok opp bildet igjen.. har jeg blitt gal eller skimter jeg noe der?

Vedlegg

• 1A2996C5-9ACF-471E-A35C-EE4A2D391018.jpeg
    1A2996C5-9ACF-471E-A35C-EE4A2D391018.jpeg
    874,4 KB · Visninger: 112
Les denne tråden! :) https://forum.babyverden.no/threads/når-fikk-du-positiv-test.2019411/

De aller fleste får svak strek tidligst 10-11 dpo. Flere har hatt negativ test 9 dpo og positiv dagen etter. Noen ennå senere! :Heartred

Har lest denne og søkt i mange lignende tråder. Så håper det skjer for mange av oss!❤️ En ting jeg har lurt på er om hvor lang lutealfasen er har betydning for når man får positiv? Ser jo mange her har IKM 14/06, men hadde el samtidig som meg, som har IKM 17/06.

Hvilke symptomer har du? :) For progesteronet øker mellom el og mens, som kan gi samme symptomer som graviditet (murringer, ømme pupper, kvalme osv) - det er progesteronet som gir god gammeldags PMS som er veldig likt som graviditetssymptomer :)

Og når man i tilllegg går på progresterontabletter, ja da blir man «mind fucked». :confused: Opplåst, vonde pupper, ekkel smak i munn, murringer i rygg og eggstokk og småsliten. I tillegg kan kroppstemperaturen øke noe. ..Så egentlig bør jeg la være å lete etter symptomer… o_O

Hvilke symptomer har du? :) For progesteronet øker mellom el og mens, som kan gi samme symptomer som graviditet (murringer, ømme pupper, kvalme osv) - det er progesteronet som gir god gammeldags PMS som er veldig likt som graviditetssymptomer :)
Det som skiller denne syklusen fra min vanlige, er at nå fikk jeg ømme pupper tre dager etter antatt el, og de har blitt tunge og kjenner kjertlene meget godt! Blodårene er mer synlige, og det stikker veldig i begge to ganske ofte. Jeg er også utrolig tørst!! Drikker og drikker og drikker! Fikk også en liten blødning i går, men det stoppet opp. Livmorhalsen er snudd helt bakover,jeg når den nesten ikke, lukket og «fløyelsaktig»?

Normalen er at jeg får ømme pupper rundt 5-6 dager før IKM, da begynner jeg også å spotte, spesielt ved avføring. Kan ligge endel blod i doskåla når jeg er ferdig, det har jeg enda ikke opplevd siden en yderst liten tendens igår, da var det pittelitt friskt blod som stoppet opp etterpå. Er heller ikke vanlig å kjenne kjertlene i brystene slik jeg gjør nå, og jeg har definitivt ikke et nettverk av blodårer der mange går ned til Areola til vanlig!

Så jeg sier det bare, om dette er min nye PMS, så blir jeg sur:nailbiting:! Men testa som sagt helt blenda i dag på ettermiddag, så jeg vet ikke...IKM er 15/6, så vi får bare se, men er jo uunngåelig å tenke på!

Klarer ikke se noe på testen i kveld heller.. mulig det bare var en skygge i går :shifty:

Vedlegg

• 0F745726-4344-4DAA-90E5-BF8B55C85A75.jpeg
    0F745726-4344-4DAA-90E5-BF8B55C85A75.jpeg
    778,4 KB · Visninger: 97
Har lest denne og søkt i mange lignende tråder. Så håper det skjer for mange av oss!❤️ En ting jeg har lurt på er om hvor lang lutealfasen er har betydning for når man får positiv? Ser jo mange her har IKM 14/06, men hadde el samtidig som meg, som har IKM 17/06.

Ja, skulle jo tro at det har noe å si! Alle tester opererer i hvert fall med "antall dager før ikm" ift sannsynlighet for positiv. Jeg har vel helt gjennomsnittlig syklus, altså 28 dager og el midtveis. Hvordan blir det da i så fall? Lengre tid til implantasjon med lengre syklus, og dermed senere testing? Nei nå er jeg på tynt vann her. :hilarious: 11 dpo er i hvert fall den dagen da de fleste begynner å produsere nok hcg til at det kan dukke opp på en test. :)

Håper ikke at jeg skaper mer forvirring, men jeg syns jeg ser en grå strek på denne testen :shy:
Hadde egentlig lave forventninger i forkant av denne pp’en, men streken i går fikk de litt opp. Står mellom «digg med sommer og vin» og «vil bare bli gravid med en gang» så egentlig er det litt positivt samme hva som skjer :hilarious:

Hadde egentlig lave forventninger i forkant av denne pp’en, men streken i går fikk de litt opp. Står mellom «digg med sommer og vin» og «vil bare bli gravid med en gang» så egentlig er det litt positivt samme hva som skjer :hilarious:

For en herlig tilnærming :Heartred Jeg står over testingen i morgen. Har ikke godt av å lete etter strek :bored:

Ja, skulle jo tro at det har noe å si! Alle tester opererer i hvert fall med "antall dager før ikm" ift sannsynlighet for positiv. Jeg har vel helt gjennomsnittlig syklus, altså 28 dager og el midtveis. Hvordan blir det da i så fall? Lengre tid til implantasjon med lengre syklus, og dermed senere testing? Nei nå er jeg på tynt vann her. :hilarious: 11 dpo er i hvert fall den dagen da de fleste begynner å produsere nok hcg til at det kan dukke opp på en test. :)

Ja, det er sant! Og jeg har nå 8 dager igjen til mensen. Vet at fra i morgen av kommer dagene til å gå kjappere, forhåpentligvis litt andre ting å tenke på enn bare mulig graviditet :hilarious: har det sunket inn hos deg at du faktisk er gravid? På første pp? Er så fantastisk. ❤️

Back
Topp