IKM UKE 23 ♡

STREEEK!!!

Omg, Emfi!! Du kan jo ha hatt en festeblødning! Som jeg har sagt hundre ganger her inne (føler jeg) så kan egget feste seg sent i dpo-dagene og deretter blir jo testene senere positive og evt festeblødningen kan mistolkes som mens ❤️❤️

Test igjen litt senere, så ser du om streken blir sterkere eller svakere!! ❤️

åh, får håpe det❤️❤️ Men er såå redd siden jeg har blødd:(

Vedlegg

• B9D009DB-C878-4F4B-80CD-26E531E34088.jpeg
    B9D009DB-C878-4F4B-80CD-26E531E34088.jpeg
    403,9 KB · Visninger: 60
  • 166E02F0-67DD-417D-BFB5-3A34B21CE01A.jpeg
    166E02F0-67DD-417D-BFB5-3A34B21CE01A.jpeg
    404,9 KB · Visninger: 62
Men åååå, så fantastisk Eple2021!!! Gratulerer!! Måtte det lille frøet bore seg godt fast inni huset sitt:Heartred

Det ble ikke noen test her idag, var så fokusert på andre oppgaver her på morgenen, som å få påkledd og levert en solkremnekter i barnehagen så fort jeg bare kunne, for jeg hadde en stor presentasjon kl 8! Og deretter var det teamsmøtermaraton resten av dagen. Så hodet idag har vært et helt annet sted.

Det får bli testetorsdag!!:dance018
Tuusen takk:Heartred:Heartred Har ikke gått opp for meg. Håper virkelig den holder seg der inne til februar:rolleyes:

Gleder meg til du skal teste!!! Krysser fingrene:smiley-angelic001

Begynt å spotte i dag… så da kommer tr om tre dager. Kjenner at jeg ikke gidder mer:sorry:…… skal kjenne litt på den følelsen noen dager, åsså samle opp mot igjen senere. Er ditt lei å bare trist :( Gratulerer til alle som er blitt gravid:Heartred
Skjønner deg godt :Heartred Det er så tungt når man gang på gang får negative tester og TR når man håper så sterkt på det lille mirakelet. Men det blir nok din tur snart :Heartred Krysser fingrene for deg!

Skjønner deg godt :Heartred Det er så tungt når man gang på gang får negative tester og TR når man håper så sterkt på det lille mirakelet. Men det blir nok din tur snart :Heartred Krysser fingrene for deg!
Tror det føles extra tungt siden jeg hadde kjemisk graviditet i begynnelsen av mai(rakk å få positiv digital) :( så ønsket om at det skulle klaffe med en gang etterpå var nok ekstra stort. Vært prøvere i 1 1/2 år nu. Takk for gode ord :Heartred

Klarte å holde meg 1 time:hilarious: får håpe den stiger i morgen tidlig❤️

Vedlegg

• 7BFC80A7-1F5D-4528-BBB4-42FCC5E9E001.jpeg
    7BFC80A7-1F5D-4528-BBB4-42FCC5E9E001.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 100
  • D412E317-5495-4995-9BDC-DECD9C1CE677.jpeg
    D412E317-5495-4995-9BDC-DECD9C1CE677.jpeg
    805,2 KB · Visninger: 99
Spørsmål: hva gjør man egentlig når man får positiv test? Bør jeg ringe fastlege med en gang (etter ikm)? Måle hcg?:rolleyes: Hva gjør man nå?:hilarious::hilarious:

Okei jenter!!! Trenger hjelp. «Fikk mensen» på mandag, med litt mensensmerter. I dag fikk jeg bare for meg for å ta en test pga kvalme og at mensen hadde vært mye mildere. Er det mulig at mensen kan slå ut på graviditetstest? Kan det vært festeblødning som varer så lenge? Eller mister jeg igjen..? Fikk jo negativ test søndag, eller, jeg skimtet noe lite på den da.. hjelp hjelp hjelp, super stressa

Kan hvertfall svare på at jeg fikk mensen i dag, med menssmerter og tok test nå før jeg la meg for gøy siden 30 nye dukker opp i posten :wacky:og den var veldig negativ.
Håper så veldig for en solskinnshistorie for deg! :Heartred

Spørsmål: hva gjør man egentlig når man får positiv test? Bør jeg ringe fastlege med en gang (etter ikm)? Måle hcg?:rolleyes: Hva gjør man nå?:hilarious::hilarious:

Du kan ta kontakt med lege ❤️ Men det er ingen grunn til å måle hcg så lenge du ikke har smerter/blødninger/rar stigning på testene eller andre ting som uroer. Det er ikke vanlig eller rutine å måle hcg ❤️ Første svangerskapskontroll er mellom uke 8-12 ❤️

Du kan ta kontakt med lege ❤️ Men det er ingen grunn til å måle hcg så lenge du ikke har smerter/blødninger/rar stigning på testene eller andre ting som uroer. Det er ikke vanlig eller rutine å måle hcg ❤️ Første svangerskapskontroll er mellom uke 8-12 ❤️
Okei, takk for svar:Heartred Ringer sikkert over helgen. Tar en telefon til gyn hvertfall!:love2

Gratulerer:D
Med førstemann ringte jeg legen og tok bekreftende blodprøve:D Synes det var godt å være helt sikker.
Så ringte jeg jordmor og snakket litt med henne på tlf og var inne på samtale i uke 8. Dette var fordi jeg var veldig redd for å miste og synes det var godt å snakke med noen. Følte med også litt lost som førstegangs:wacky:
Så var vi på privat tidlig UL i uke 8 og uke 12:rolleyes:

Litt hva man føler for der altså.
Da jeg var gravid i 2019 var første kontroll i uke 12 hos lege og jordmor, men vet jo ikke om det fortsatt er sånn:wacky: Måtte hvertfall bestille time selv.

Gratulerer:D
Med førstemann ringte jeg legen og tok bekreftende blodprøve:D Synes det var godt å være helt sikker.
Så ringte jeg jordmor og snakket litt med henne på tlf og var inne på samtale i uke 8. Dette var fordi jeg var veldig redd for å miste og synes det var godt å snakke med noen. Følte med også litt lost som førstegangs:wacky:
Så var vi på privat tidlig UL i uke 8 og uke 12:rolleyes:

Litt hva man føler for der altså.
Da jeg var gravid i 2019 var første kontroll i uke 12 hos lege og jordmor, men vet jo ikke om det fortsatt er sånn:wacky: Måtte hvertfall bestille time selv.
Skjønner! Tusen takk for svar:Heartred:Heartred Blir vel en bratt læringskurve dette:hilarious:

Jeg hadde samme tanker første gang jeg ble gravid, men iom at jeg ble fulgt opp av gyn og avtale om tidlig ul, så tok jeg kontakt med lege ganske raskt. :)

Denne gangen har jeg også bestilt meg time til uke 5, og skal kreve tidlig ul igjen, siden jeg har hatt en ma og en exu.

Jeg hadde samme tanker første gang jeg ble gravid, men iom at jeg ble fulgt opp av gyn og avtale om tidlig ul, så tok jeg kontakt med lege ganske raskt. :)

Denne gangen har jeg også bestilt meg time til uke 5, og skal kreve tidlig ul igjen, siden jeg har hatt en ma og en exu.
Blir mye nytt framover, gleder meg:Heartred Har jo blitt stimulert med hormoner, så tenker jeg ringer gyn på mandag. Vil gjerne bestille meg tidlig ul:angelic:

Har du bestilt deg time hos fastlege i uke 5? Hva gjør man da? Måle hcg etc.?:happy:

Da var TR offisielt i gang her også :arghh:

Gratulerer så masse til alle de fantastiske damene her som endelig har fått positiv test. Jeg er så utrolig glad på deres vegne :Heartred:Heartred Bestiller vakre terminspirer til alle sammen!
Og store klemmer til dere andre som også har fått eller kommer til å få fæle TR snart. Jeg bestiller marsbabyer til oss alle :p Jeg havner nok i IKM uke 28 pga lang syklus, men ser kanskje noen av dere der :D
Jeg joiner nok ikm uke 28, med lenge sykluser:)

Blir mye nytt framover, gleder meg:Heartred Har jo blitt stimulert med hormoner, så tenker jeg ringer gyn på mandag. Vil gjerne bestille meg tidlig ul:angelic:

Har du bestilt deg time hos fastlege i uke 5? Hva gjør man da? Måle hcg etc.?:happy:
Det er bare en videotime. Hun har aldri ledig time, så jeg bare sikret meg en videotime den første dagen som var ledig. Men om mensen uteblir og restene blir sterkere, så sender jeg henne bare en melding og spør om tidlig ul. Hun kjenner jo meg og min prøvehistorie. Får se om jeg drar innom for å sjekke hcg-stigning, men det ser jeg egentlig ikke noen grunn til, så lenge jeg ikke opplever noe unormalt.

Feks da jeg hadde exu hadde jeg megsvak stigning og normal mensen. Småblødde innimellom. Da var det greit å sjekke hcg-stigninga. Og da jeg hadde MA, men det sa ingenting for hcg steg som normalt og ganske høyt tross at det ikke utviklet seg lenger enn en plommesekk. Da fikk jeg ikke ul før uke 12, men jeg bestilte priv i uke 6 og der var det ikke noe liv. Så jeg er glad jeg slapp å gå helt til uke 12 før vi fant ut av det.

Om jeg ikke får det gjennom legen, kommer jeg til å dra privat igjen.

Back
Topp