IKM UKE 23 ♡

Er det noen av dere som kjenner eggløsningen? Isåfall, hvordan kjennes det ut?

Jeg lurer på om jeg kjente det i går kveld. Var først ganske øm nederst i magen, og så gjorde det vondt, slik som menssmerter. Det varte i ett par timer til jeg sovnet, og følte meg grei igjen i dag tidlig.
Tenker at jeg teknisk sett er 1 dpo i dag, men Premom sier at det er EL i dag, så 0 dpo :p
Jeg får gjerne ordentlige mensmurringer på kvelden, som ved noen tilfeller holder meg våken om natta.. Kan også vare et godt stykke ut neste dag. Før vi startet prøving ble det Ibux/paracet for å få sove :wideyed: Nå beit jeg meg gjennom :nailbiting:

Marsmamman - 31 - B3 - PP1 - EL 30.05 - IKM 13.06

Nei og nei dere.. Etter å ha vært så stolt over å ikke ha testet i dag så satt jeg nå i kveld og kjente symptom etter symptom bare bli sterkere og sterkere. Jeg måtte bare, men det er jo ikke sååå farlig. Forventningene er lave og jeg har et drøss med tester liggende.

Men dere, det kan ikke bare være jeg som ser denne streken? Med mindre BV dreper all kvalitet på bildet da. Den er så sykt svak, men samtidig mer synlig enn den i går. Synes jeg skimter rosa i den :nailbiting: jeg skal ikke få forhåpningene for mye opp, men symptomene denne ppen er ikke symptomer jeg vanligvis har. Skyggestreker derimot, de får jeg stort sett hver PP, så som sagt. Forhåpningene er lave, men spennende? Oh yes, det er det :nailbiting::nailbiting: er veldig spent på hvordan den blir når den tørker, selvom den er ugyldig da :angelic:

Vedlegg

• AA90A2E3-4CC6-4B4D-9B69-DE5CC17A8B78.jpeg
    AA90A2E3-4CC6-4B4D-9B69-DE5CC17A8B78.jpeg
    530,5 KB · Visninger: 84
Men ikke ellers? Jeg har det hver eneste pp, og ikke gravid enda :sick009

jeg så tilbake på grafen i FF fra sist jeg tempet, hadde faktisk løs mage på 5dpo da også, samme som nå. Men den endte i kjemisk da :sad002

TMI, meeen i dag fikk jeg løs mage! Ut av det blå..
Haha. Når løs mage blir til et symptom og man blir glad av det:laughing021

Nei og nei dere.. Etter å ha vært så stolt over å ikke ha testet i dag så satt jeg nå i kveld og kjente symptom etter symptom bare bli sterkere og sterkere. Jeg måtte bare, men det er jo ikke sååå farlig. Forventningene er lave og jeg har et drøss med tester liggende.

Men dere, det kan ikke bare være jeg som ser denne streken? Med mindre BV dreper all kvalitet på bildet da. Den er så sykt svak, men samtidig mer synlig enn den i går. Synes jeg skimter rosa i den :nailbiting: jeg skal ikke få forhåpningene for mye opp, men symptomene denne ppen er ikke symptomer jeg vanligvis har. Skyggestreker derimot, de får jeg stort sett hver PP, så som sagt. Forhåpningene er lave, men spennende? Oh yes, det er det :nailbiting::nailbiting: er veldig spent på hvordan den blir når den tørker, selvom den er ugyldig da :angelic:
Men denne testen har jeg ikke vært borti sjøl. Hvor skal den vise hva? For jeg ser to streker, men er det de riktige?

Men denne testen har jeg ikke vært borti sjøl. Hvor skal den vise hva? For jeg ser to streker, men er det de riktige?

Det er babyplan sin vanlige 25mIU test ❤️ Det skal gå to loddrette streker ved siden av hverandre, teststreken til venstre og kontrollstreken til høyre ❤️ Som en hvilken som helst annen graviditetstest. Hvis du henger litt mer inne på forumet her etterhvert så kommer du til å bli godt kjent med disse testene, både disse og Make Sure sine, stort sett gjengangere her inne :hilarious:

hvor ser du streker da? Har lagt til piler der det er streker. Teststreken er så svak at den er ekstremt vanskelig å ta bilde av, og det er nok overveiende sannsynlighet for skyggestrek :smug:

Vedlegg

• DA5B659A-6F3D-466A-9DDC-962974315DDB.jpeg
    DA5B659A-6F3D-466A-9DDC-962974315DDB.jpeg
    119,5 KB · Visninger: 74
Last edited:
Jeg er også stolt av meg selv nå :hilarious:

så gøy at dere også kjenner «noe» nedi der. Det er jo som Babyonemoretime skriver, det kan jo være hva som helst, og det er jo en stor sjanse for å bli veldig skuffa, men jeg liker å kjenne litt på symptomene og spenningen. Det er jo der på ekte og istedenfor å fornekte og undertrykke det og tenke negativt så liker jeg personlig å embrace det og tenne litt på håpet. Selv om oddsen ikke er på min side etter så lang tid prøving. Kanskje det er derfor jeg nyter symptomene litt, for selvom det kan være hva som helst, så kan det jo også være en spire :shy:

Har dere noen andre symptomer?

Jeg har så langt en ganske kort liste

- Smått ømme bryst
- Oppblåst
- Stikking og murring
Hva kan egentlig være symptomer lurer jeg litt på, man har jo hørt diverse greier men.. det er tydelig at noe skjer, hva det er får tiden vise:p jeg er veldig avslappet i forhold til å kjenne symptomer/ikke kjenne symptomer da vårt første barn ble til på 1pp og jeg har aldri mistet noen, så jeg har aldri opplevd å kjenne på symptomer som blir borte (lucky me, men en gang blir vel min første også).

Her kommer min liste hittil:
- urolig/løs mage, MYE luft
- oppblåst
- stikking og murring
- mer flytende uflod
- ligamentsmerter i lysken

Hva kan egentlig være symptomer lurer jeg litt på, man har jo hørt diverse greier men.. det er tydelig at noe skjer, hva det er får tiden vise:p jeg er veldig avslappet i forhold til å kjenne symptomer/ikke kjenne symptomer da vårt første barn ble til på 1pp og jeg har aldri mistet noen, så jeg har aldri opplevd å kjenne på symptomer som blir borte (lucky me, men en gang blir vel min første også).

- oppblåst
- stikking og murring
- mer flytende uflod

Spennende symptomer ❤️

og nei, ikke tenk sånn. Du trenger ikke å måtte oppleve å miste fordi andre gjør det. Du har oddsen på din side; som oftest går det bra! ❤️

Spennende symptomer ❤️

og nei, ikke tenk sånn. Du trenger ikke å måtte oppleve å miste fordi andre gjør det. Du har oddsen på din side; som oftest går det bra! ❤️
Jaa, dette blir spennende! Kjente akkurat på tappen og fant den nesten ikke, veldig høy men det lille jeg kjente var den litt har inni og myk utenpå. Var også ganske «hoven» inni der. Sorry TMI. Noen andre som har kjent etter?:happy:jeg pleier vanligvis ikke å tappetafse.
Jeg tenker ikke helt sånn, men er en god prosentandel av befruktede egg som går til grunne? Er bare veldig åpen om at det også kan skje meg;)i tillegg holdt vi på å miste førstemann etter fødsel, som nok gjør at jeg er mer åpen. Håper virkelig at det skal klaffe for de som sliter:love7

Last edited:
Jaa, dette blir spennende! Kjente akkurat på tappen og fant den nesten ikke, veldig høy men det lille jeg kjente var den litt har inni og myk utenpå. Noen andre som har kjent etter?:happy:jeg pleier vanligvis ikke å tappetafse.
Jeg tenker ikke helt sånn, men er en god prosentandel av befruktede egg som går til grunne? Er bare veldig åpen om at det også kan skje meg;)og håper virkelig at det skal klaffe for de som sliter:love7

Ja, det sies at veldig mange befruktede egg aldri fester seg eller bare streifer borti og derfor heller ikke oppdages! Vil ikke kategorisere det som miste da når man ikke får utslag på test en gang. Kjemisk derimot det er fryktelig kjedelig, når testene akkurat har begynt å øke for så å synke igjen. Og SA, ja det er et kapittel for seg selv - som de færreste heldigvis må gjennom ❤️

Jeg tappetafser, min tapp er aldri så høy at jeg ikke når den, lange fingre kanskje? :laughing002 Den er derimot mye høyere oppe enn den er ved EL/TR, men det er for meg helt vanlig i dpo land, også synker den igjen og åpner seg før tr kommer. Min er også hard inni og myk utenpå, bakovervendt og tildels lukket. Min lukker seg aldri helt lenger etter mini ble født, men det er helt vanlig! Den er mer lukket enn ved EL/TR, da kan jeg omtrent få hele fingertuppen inn (grøss, det skjedde en gang ved et uhell :yuck:). Syntes det er veldig spennende å følge med på tappen, den gjør alt veldig tydelig, men tafset ikke med forrige så har enda til gjengjeld å kjenne på en «gravid tapp» :rolleyes:

Ja, det sies at veldig mange befruktede egg aldri fester seg eller bare streifer borti og derfor heller ikke oppdages! Vil ikke kategorisere det som miste da når man ikke får utslag på test en gang. Kjemisk derimot det er fryktelig kjedelig, når testene akkurat har begynt å øke for så å synke igjen. Og SA, ja det er et kapittel for seg selv - som de færreste heldigvis må gjennom ❤️

Jeg tappetafser, min tapp er aldri så høy at jeg ikke når den, lange fingre kanskje? :laughing002 Den er derimot mye høyere oppe enn den er ved EL/TR, men det er for meg helt vanlig i dpo land, også synker den igjen og åpner seg før tr kommer. Min er også hard inni og myk utenpå, bakovervendt og tildels lukket. Min lukker seg aldri helt lenger etter mini ble født, men det er helt vanlig! Den er mer lukket enn ved EL/TR, da kan jeg omtrent få hele fingertuppen inn (grøss, det skjedde en gang ved et uhell :yuck:). Syntes det er veldig spennende å følge med på tappen, den gjør alt veldig tydelig, men tafset ikke med forrige så har enda til gjengjeld å kjenne på en «gravid tapp» :rolleyes:
Det var sånn det var! Har ingen erfaring med det, men nå ble jeg klokere:Heartred
Du må ha veldig lange fingre:hilarious:jeg nådde såvidt med langefingeren nå, men kjente ikke etter åpningen. Jeg fødte med keisersnitt, så ingenting er forandret på den måten:happy112heheh, må le! Snakk om lange fingre!!:laughing002 Tror jeg skal kjenne etter nærmere ikm for å følge med, har troen på at det er en grei måte å kjenne kroppen sin på!

Det var sånn det var! Har ingen erfaring med det, men nå ble jeg klokere:Heartred
Du må ha veldig lange fingre:hilarious:jeg nådde såvidt med langefingeren nå, men kjente ikke etter åpningen. Jeg fødte med keisersnitt, så ingenting er forandret på den måten:happy112heheh, må le! Snakk om lange fingre!!:laughing002 Tror jeg skal kjenne etter nærmere ikm for å følge med, har troen på at det er en grei måte å kjenne kroppen sin på!

Hehehe, ved EL og TR er den ganske lavt nede og ikke vanskelig å nå i det hele tatt. Jeg synes det er ubehagelig å bruke tampong feks fordi den krasjer i tappen :shifty: nå i dpo ligger den ca en langfinger inn. Det er nok individuelle forskjeller her tipper jeg, både på fingerlengde og tappen i seg selv :laughing002:laughing002

Det er babyplan sin vanlige 25mIU test ❤️ Det skal gå to loddrette streker ved siden av hverandre, teststreken til venstre og kontrollstreken til høyre ❤️ Som en hvilken som helst annen graviditetstest. Hvis du henger litt mer inne på forumet her etterhvert så kommer du til å bli godt kjent med disse testene, både disse og Make Sure sine, stort sett gjengangere her inne :hilarious:

hvor ser du streker da? Har lagt til piler der det er streker. Teststreken er så svak at den er ekstremt vanskelig å ta bilde av, og det er nok overveiende sannsynlighet for skyggestrek :smug:

Oiii, men jeg ser antydning der du har pila:pompus::nailbiting::D:D
La det være en spirestrek:angelic:

Har bestilt noen strimmeltester så det er kanskje disse:D

- oppblåst
- stikking og murring
- mer flytende uflod

Kjenner på det samme. Første satt på første og ble en frisk baby. Og jeg var livredd de første månedene. Så jeg er veldig redd for å miste før jeg får til nestemann. Pessimist til tusen her!

Vi får håpe vi er like heldige denne gangen:Heartred

Jeg ser den å:joyful: Veldig spennende med strek! Håper det er starten på babystrek:D:D❤️

Back
Topp