IKM uke 23⚘️⚘️

Endelig kom temperatur økningen jeg har ventet så lenge på :happy:
Åå herlig! Den var fin! Jeg venter fortsatt på temperaturhopp, synes det gikk litt sakte, men vært litt sykdom her også
IMG_5122.jpeg

Kanskje jeg tar første test neste søndags morgen? Da er jeg 9DPO, tror ikke jeg klarer å vente til 12 DPO :hilarious: Synes det faktisk har vært bedre for nervene å ta test enn å ikke ta test. For ved negativ test så sier jeg «åhja, da er jeg ikke gravid idag, men kanskje om noen dager», hvis jeg ikke tar test så går jeg hele tiden og lurer på «er jeg gravid? Hadde en test gitt svar idag? Er jeg gravid? Hvor lenge til jeg kan teste?» haha, får mer ro når jeg tar test og den er negativ liksom :happy:
Jaa ser den! Spent selv på hvor lenge jeg klarer å vente! Forrige gang testet jeg positivt 8 DPO, så vi får se hvor lenge man klarer å vente denne gangen :playful:

:Heartred så spennende med egguttak! Krysser fingrene for dere! Mannen har fått svar på at sædprøven er normal, så er veldig spent på om vi får vite noe mer på timen vår.
Blir spennende på timen da. Uansett greit å få sjekka opp om hvorden det står til :Heartred

Kanskje jeg tar første test neste søndags morgen? Da er jeg 9DPO, tror ikke jeg klarer å vente til 12 DPO :hilarious: Synes det faktisk har vært bedre for nervene å ta test enn å ikke ta test. For ved negativ test så sier jeg «åhja, da er jeg ikke gravid idag, men kanskje om noen dager», hvis jeg ikke tar test så går jeg hele tiden og lurer på «er jeg gravid? Hadde en test gitt svar idag? Er jeg gravid? Hvor lenge til jeg kan teste?» haha, får mer ro når jeg tar test og den er negativ liksom :happy:
Hahaha! Jeg er helt lik som deg.. Jeg personlig syntes det tankekjøret om hva/hvis er være en å få en negativ test.. Det er så greit å vite det liksom :hilarious: Tenker 8 DPO, men kjenner jeg meg selv rett så kanskje jeg tar en 7.. men er jo ikke vits før 9-10.. Må bare se hva jeg føler for med Tempen.. Men, er absolutt i teste tøs klubben :Heartred:smiley-bounce022

Åå herlig! Den var fin! Jeg venter fortsatt på temperaturhopp, synes det gikk litt sakte, men vært litt sykdom her også Vis vedlegget 461176
Du, jeg ble så glad! Formen er betraktelig mye bedre i dag. Øret er fortsatt tett, men trenger ikke flere Paracet. Det er så kjedelig hvordan sykdom ødelegger denne Tempe. For vi vil jo se dem høye, ikke lave! Håper din kommer fort opp i morgen :love017

Drikke vann i DPO land

Ja, det stemmer – å drikke nok vann i DPO-dagene (dagene etter eggløsning) kan være gunstig for å støtte en mulig implantasjon og en sunn graviditetstart. Her er hvorfor:

Hvorfor vann er viktig etter eggløsning:
  1. Støtter livmorslimhinnen
    Livmorslimhinnen (endometriet) må være tykk og godt gjennomblødd for at et befruktet egg skal kunne feste seg. God hydrering bidrar til god blodsirkulasjon, noe som igjen støtter en sunn livmorslimhinne.
  2. Forbedrer cellefunksjon og hormontransport
    Etter eggløsning produseres progesteron, som er viktig for å modne slimhinnen og gjøre den mottakelig for implantasjon. Vann hjelper med å transportere hormoner effektivt i kroppen.
  3. Forhindrer forstoppelse
    Progesteron kan føre til tregere fordøyelse. Vann hjelper fordøyelsen og hindrer ubehag som kan komme i lutealfasen.
  4. Generell velvære og reduksjon av stress
    Å føle seg hydrert gir mer energi og bedre konsentrasjon, og dette kan bidra til å holde stressnivået nede – som også er positivt for fruktbarhet
Hvor mye vann bør man drikke?

Et godt mål er rundt 2–2,5 liter vann daglig, men det kan variere avhengig av:
  • Kroppsvekt
  • Fysisk aktivitet
  • Klima/temperatur
  • Matinntak (f.eks. mye frukt og grønnsaker tilfører også væske)
Et enkelt tegn på god hydrering er lys eller nesten klar urin.

Tips for å drikke mer vann:
  • Start dagen med et stort glass vann
  • Ha en vannflaske i nærheten gjennom hele dagen
  • Tilsett sitron, agurk eller bær for smak
  • Sett påminnelser hvis du ofte glemmer deg
Siden jeg drikker 3 L om dagen

Det er helt supert! Å drikke 3 liter vann daglig er mer enn tilstrekkelig for å støtte kroppen din i DPO-dagene – spesielt når du er aktiv, går lange turer og prøver å bli gravid.

Dette gjør 3 liter vann for deg nå:
  • Gir optimal blodsirkulasjon til livmoren, som kan øke sjansen for at et befruktet egg fester seg.
  • Holder slimhinnene fuktige og sunne, inkludert livmorslimhinnen og livmorhalsslim.
  • Bidrar til hormonbalanse, og bedre opptak av næringsstoffene du får fra maten og kosttilskuddene dine.
  • Forebygger væskeretensjon, som noen kan oppleve i lutealfasen, ironisk nok ved å drikke nok.
Bare vær obs på én ting: Hvis du drikker veldig mye vann og samtidig ikke får i deg nok salter og mineraler, kan du føle deg litt svimmel eller få hodepine. Så bare pass på at du også spiser mat med litt salt og får i deg elektrolytter naturlig – f.eks. gjennom grønnsaker, nøtter, litt havsalt i maten, eller et glass buljong av og til.

Last edited:
Da var denne PP over..
Første syklus med letrozol som nevnt- og lite slim og ingen positiv EL-test:depressed:
Har ingen tro på graviditet denne mnd..

Gynekolog mente at jeg ikke skulle ta letrozol neste syklus, men heller komme tilbake før juli syklus å se om vi skulle kjøre en ny kur..
før forrige svangerskap fikk jeg beskjed om å kjøre på med tabletter i 3 sykluser og heller komme tilbake om jeg ikke ble gravid.. hva tror dere?

Dessuten la ChatGPT tarot for meg her om dagen, hvor svarene var «høsten 2025» spennende!!

Hahaha! Jeg er helt lik som deg.. Jeg personlig syntes det tankekjøret om hva/hvis er være en å få en negativ test.. Det er så greit å vite det liksom :hilarious: Tenker 8 DPO, men kjenner jeg meg selv rett så kanskje jeg tar en 7.. men er jo ikke vits før 9-10.. Må bare se hva jeg føler for med Tempen.. Men, er absolutt i teste tøs klubben :Heartred:smiley-bounce022
Ja helt enig, jeg er ikke så god på tankekjøret :hilarious: Gleder meg veldig til å se testene som vil begynne å komme inn her neste uke! Herregud altså, det er neste uke vi i IKM 23 gruppen begynner, det er ikke lenge til! :woot: Håper ALLE sammen her blir preggers :happy093:smiley-angelic003:Heartbigred

Last edited:
jeg synes å ha noe påbegynt slim som skrevet igår.. føler noe stikker nederst, men EL-testene vil ikke være med meg.. babyplan har alltid funket?
Har bare to tester igjen nå, så imorra må jeg nok ut på handling etter flere‍
som skrevet har vi første runde på letrozol, kan ikke huske fra sist at EL kom senere da..

Blir testene svakere fordi det er utvannet nå? Eller er håpet ute for denne mnd?
Jeg syntes det ser ut som du kan ha hatt positiv test mellom 14 og 15

Da var denne PP over..
Første syklus med letrozol som nevnt- og lite slim og ingen positiv EL-test:depressed:
Har ingen tro på graviditet denne mnd..

Gynekolog mente at jeg ikke skulle ta letrozol neste syklus, men heller komme tilbake før juli syklus å se om vi skulle kjøre en ny kur..
før forrige svangerskap fikk jeg beskjed om å kjøre på med tabletter i 3 sykluser og heller komme tilbake om jeg ikke ble gravid.. hva tror dere?

Dessuten la ChatGPT tarot for meg her om dagen, hvor svarene var «høsten 2025» spennende!!
Jeg håper på gode spådommer for oss begge på høst 2025 :Heartred om ikke naturlig PP slår til nå blir det IVF på sensommeren, så høst 2025 MÅ bli bra :smiley-angelic003:Heartbigred

2 DPO - temperaturdropp?

Det er vel ikke så bra tegn med temperaturdropp på DPO 2? Tempen ble tatt kl 08 istedetfor kl 5, må jeg virkelig ha ringeklokken på kl 5 i helgen også for at temping skal være et poeng? :hungover:

Vedlegg

• IMG_3928.jpeg
    IMG_3928.jpeg
    516,9 KB · Visninger: 19
Du, jeg ble så glad! Formen er betraktelig mye bedre i dag. Øret er fortsatt tett, men trenger ikke flere Paracet. Det er så kjedelig hvordan sykdom ødelegger denne Tempe. For vi vil jo se dem høye, ikke lave! Håper din kommer fort opp i morgen :love017
Herlig! Ja godt når formen kommer seg! Ja jeg håper virkelig tempen stiger litt til i morgen, krysser fingrene!

2 DPO - temperaturdropp?

Det er vel ikke så bra tegn med temperaturdropp på DPO 2? Tempen ble tatt kl 08 istedetfor kl 5, må jeg virkelig ha ringeklokken på kl 5 i helgen også for at temping skal være et poeng? :hungover:
Hmm, jeg vet ikke helt, men det sies jo at man bør tempe til samme tid. Jeg tenker innenfor +- 1 time, og satser på at det holder. Datteren våkner alt fra halv 5-6, så prøver å teste med utgangspunkt i klokka 5 her også

2 DPO - temperaturdropp?

Jeg har på alarm halv 6 hver dag fordi det er da jeg står opp når jeg har tidligvakt. Alle andre dager tester jeg og legger meg til å sove igjen. Det påvirker nok søvnen litt, men tempen er den eneste sikre kilden jeg har til el så da blir det sånn.

Hmm, jeg vet ikke helt, men det sies jo at man bør tempe til samme tid. Jeg tenker innenfor +- 1 time, og satser på at det holder. Datteren våkner alt fra halv 5-6, så prøver å teste med utgangspunkt i klokka 5 her også
Ja, ser den, kanskje ikke temping er for meg siden jeg ikke står opp til samme tidspunkt i helgene. Vil ikke sette på vekkerklokken på 5 i helgene før det eventuelt er en baby i hus som styrer det :hilarious:

Jeg har på alarm halv 6 hver dag fordi det er da jeg står opp når jeg har tidligvakt. Alle andre dager tester jeg og legger meg til å sove igjen. Det påvirker nok søvnen litt, men tempen er den eneste sikre kilden jeg har til el så da blir det sånn.
Hmmm, kanskje jeg må vurdere det da neste PP :hungover: Nyttårsforsettet mitt i år var jo faktisk å stå opp tidlig i helgene også men det ble nedprioritert når jeg ble gravid tidligere i år, da betydde søvn mer enn å få en produktiv helg! Kanskje jeg skal ta opp igjen nyttårsforesettet til eventuelt en ny graviditet :hilarious:

CD 19 og dagen Premom gjetta på EL, og trur nok defintivt det blir EL idag med denna testen her nå :hilarious:
20250525_204857.jpg

Spørs om det blir ein valid PP då, siden fleire ungar og mannen har vært sjuke heila veko, men, har endo 24t på oss så muligens:smiley-ashamed005 stresse jo absolutt ikkje, så kjenne ikkje på det sånn sett, men hadde vært kjekt å blåst av nåken testar om 9 dagar:hilarious: kjedligste som er er PP uten mulighet for å være gravid:laughing001

CD 19 og dagen Premom gjetta på EL, og trur nok defintivt det blir EL idag med denna testen her nå :hilarious:
Vis vedlegget 461200
Spørs om det blir ein valid PP då, siden fleire ungar og mannen har vært sjuke heila veko, men, har endo 24t på oss så muligens:smiley-ashamed005 stresse jo absolutt ikkje, så kjenne ikkje på det sånn sett, men hadde vært kjekt å blåst av nåken testar om 9 dagar:hilarious: kjedligste som er er PP uten mulighet for å være gravid:laughing001
Ja kjedelig når det ikke klaffer med enten helse eller tilgjengelig tid/kapasitet med PP :hungover: Håper dere får lagt inn aksjer likevel! Sist jeg ble gravid tror jeg det var faktisk aksjeinput 1 dag etter EL :pompus: Denne PP crash’et litt for oss også, men vi fikk inn 2 aksjeinput iallefall… Ser nå at neste PP så skal jeg reise vekk med 1 overnatting samme dag som jeg får EL :bored: Blir litt småteit å kansellere med venninner, «sorry folkens, jeg har eggløsning og må være hjemme og humpe :hilarious:

Back
Topp