IKM uke 22

Jeg har 14 graviditetstester, har ovitrielle i kroppen, forventer mens 31/5 -1/6 skal gå på progresteronstøtte fra fredag av så kommer til å følge meg veldig gravid. Poenget var egentlig at for hver dag jeg ikke ryker på en test, er en bonus dag :angelic:
Haha! Godt vi er fler som tenker sånn. Jeg føler det er en personlig seier hver gang jeg har gått en dag uten å teste selv om jeg er typ 4dpo:facepalm::laughing002

Er det mulig å kjenne når egget slipper? Jeg fikk en del smerter på venstre side (ganske sikker på det et den siden det slipper denne gang) som varte i ca 2 min. Etter det har el symptomene forsvunnet ganske bra.

Nipplene har også begynt å bli såre, som vanlig etter el :D
Jeg kjenner når egget slipper, gi eller ta en halvtime. Så det er fult mulig. Jo fler barn man får jo mer "sensitiv" blir man for slike ting har jeg forstått. Det stemmer iallefall for min del :laughing002

Heisann! Jeg er 9 dpo, og tok test (makesure) i går etter å ha opplevd samme symptom som forrige graviditet i rundt en uke (trøtt (!), murring i mage, må tisse hele tiden, vondt bekken). Testen viste positiv etter 3 minutt, men fadet ut gradvis, jeg syns også streken hadde flyttet seg litt mot venstre. Etter to timer tok jeg ny test som var negativ. Tok ny på morgenruin i dag som også var negativ. Fins det erfaringer med dette? Skal jeg fortsette å teste, eller har første testen vist feil?

Dpo 3-4 i dag, har «kun» 13 graviditetstester, så tenker jeg bør prøve å holde testetøsa i meg litt i sjakk. Hva er deres andre strategi?

Merker hver syklus vil jeg alt for gjerne teste, men strir gjerne også hver syklus med å ende å ikke teste.

Føler meg gjerne dobbelt så skuffet når jeg får negativ test så har valgt å ikke teste da stress nivået ikke er like høyt som når jeg tester i ett kjør i DPO land :joyful:

Har skjønt kroppen bruker lang tid på dette så prøver å tenke hvis mens ikke kommer etter 5-7ikm da er det på tide med test

Men håper like mye hver måned for ett mirakel :smiley-angelic001

Heisann! Jeg er 9 dpo, og tok test (makesure) i går etter å ha opplevd samme symptom som forrige graviditet i rundt en uke (trøtt (!), murring i mage, må tisse hele tiden, vondt bekken). Testen viste positiv etter 3 minutt, men fadet ut gradvis, jeg syns også streken hadde flyttet seg litt mot venstre. Etter to timer tok jeg ny test som var negativ. Tok ny på morgenruin i dag som også var negativ. Fins det erfaringer med dette? Skal jeg fortsette å teste, eller har første testen vist feil?

Høres kanskje ut som det var fargestoffet som ikke hadde trukket helt gjennom testen enda, men vanskelig å si. Ville fortsatt å teste, men tenkt at den testen var ugyldig :)

Ser at jeg skreiv feil her, er 9 dager siden jeg skulle fått mensturasjon. Veldig forvirrende når testen var klar positiv innenfor tidsrammen på 5 minutt, også flyttet streken på seg og fader ut etterpå (etter 45 minutt). Var tilfeldig at jeg såg på testen igjen, for en skal vell ikke lese av etter tidsrammen. Valgte derfor å teste på ny - som ble negativ.

Ser at jeg skreiv feil her, er 9 dager siden jeg skulle fått mensturasjon. Veldig forvirrende når testen var klar positiv innenfor tidsrammen på 5 minutt, også flyttet streken på seg og fader ut etterpå (etter 45 minutt). Var tilfeldig at jeg såg på testen igjen, for en skal vell ikke lese av etter tidsrammen. Valgte derfor å teste på ny - som ble negativ.

Hvis du skulle fått mensen for 9 dager siden og er sikker på at eggløsningen ikke ble (veldig) forsinket kan du nok stole på de negative testene

Hei. Gud som jeg har gruet meg til å poste i denne gruppa. Jeg opplevde en MA i januar, ble gravid igjen, men mistet i uke 6. Jeg var superselvsikker på at dette gikk veien, og det gjorde det ikke, og jeg kjenner på en merkelig skam ift det.. jeg endte opp i en sykt stressende livssituasjon omtrent rett etter jeg fant ut av det, og er kjemperedd for at det er det som forårsaket det - men jeg har nå bestemt meg for at jeg skal ikke lure og tenke for mye mer på det. Nå er jeg ferdig, og klar for å prøve på nytt… men jeg har et spm.
i går(cd17) fikk jeg en sterk test. I går kveld var den svak igjen..på første urin i dag var den super svak… så svak at jeg ikke engang gadd å legge den i appen.. så fikk jeg litt stikking på siden av magen etter hvert, det gikk like fort over som det kom. Testet på nytt, da fikk jeg positiv(den som merkes som peak i følge appen), og så i efta er den fortsatt sterk men ikke like sterk. Ville dere antatt at el hadde vært da? Og i såfall, ville ikke dagens første og går kveldens test vært sterkere da? Hvis El er nå så har jeg bo ikm uke 22..

Vedlegg

• 2CEAEC4B-EF67-4C82-ADF8-0EB7B7B3067A.jpeg
    2CEAEC4B-EF67-4C82-ADF8-0EB7B7B3067A.jpeg
    488 KB · Visninger: 41
Her sank tempen igjen, og hatt skikkelig murring i både rygg og eggstokk, så utvilsomt at egget slapp idag :) liker ikkje at kroppen e så i ubalanse etter SA, det e ikkje gøy i det heile.. aldri hatt sånne el-smerter liksom, no like!
Men, rekner med tempen stiger i måro og 1dpo då istede :)
Screenshot_20230520_182321_FF App.jpg

Jeg kjenner når egget slipper, gi eller ta en halvtime. Så det er fult mulig. Jo fler barn man får jo mer "sensitiv" blir man for slike ting har jeg forstått. Det stemmer iallefall for min del :laughing002
Så kult! Kjekt å lære mer om kroppen. Nå er det bare å krysse fingrene, og håpe de neste 10 dagene går fort :joyful:

7 dpo allerede! Det har gått fort (for meg ihvertfall :hilarious: )

Det har faktisk gått litt fort for meg også, selv om jeg har tenkt på det heeeele tiden.. I morgen drar jeg hjem og jeg vurderer å ta en urinprøve og ta med meg for å teste når jeg kommer hjem, sånn at jeg får den på morgenurin :hilarious:

Det har faktisk gått litt fort for meg også, selv om jeg har tenkt på det heeeele tiden.. I morgen drar jeg hjem og jeg vurderer å ta en urinprøve og ta med meg for å teste når jeg kommer hjem, sånn at jeg får den på morgenurin :hilarious:
Deilig når der går fort da!
Vil ikke prøve å holde deg og styre unna drikka de siste timene før du er hjemme da? Ved en evt graviditet så har kroppen produsert enda mer hcg på de timene :hilarious:

Har gått litt fort her også er dpo 5-6 i morgen og 7 dager etter ovitrielle i morgen. Har startet å teste ovitrielle ut av kroppen, så dere skal få se testene i morgen :) har kun 12/14 tester igjen- men bestilte en hel haug i dag. Dog babyplan sine, og hører de gir en del skyggestreker ? Så må vel smøre meg med tålmodighet. Lovte gynekologen å ikke gi opp før 14 dpo

Back
Topp