IKM uke 20 og 21

Var på sjekk hos gyn i går (CD 11), siden vi er på vår 12 pp nå... :meh: Alt så fint ut, ingen cyster, eggposer på begge sider og livmorslimhinne på 4 mm. Han kunne ikke se noe som tydet på at jeg ikke skulle bli gravid. Så planen videre er å drøye det til over sommeren, og dersom det ikke har klaffet til da blir det sendt henvisning til videre utredning på fertilitetsklinikk.
Glemte å spørre ang om mannen burde sjekke sædkvaliteten nå eller om det kommer som en del av eventuelt utredning på fertilitetsklinikk, noen som vet? :anyone
Har både brukt eggløsningstester og tempet så vet ganske sikkert at vi har truffet blink på alle disse pp, men likevell ikke blitt gravid enda :( Vi har forresten ett barn fra før av som ble lagd før vi i det heletatt rakk å begynne å prøve. Sluttet på p-piller og fikk aldri mensen sist :sorry:

Kunne nesten skrevet innlegget ditt selv. Utrolig leit at du skal ha det slik.

Eneste forskjellen er at her har mannen også blitt utredet, og tatt to sædprøver. Vil anbefale å få henvisning til det. Ikke bare sparer dere tid, men også greit å ta en sjekk, da problemet kan ligge der, selv om dere har barn sammen fra før. Min manns første prøve var ikke ideell og hadde mindre levende celler enn ønsket. Prøven to måneder senere var normal, og hadde over snittet levende celler. Selv om det ikke har gitt oss noen forklaring (alt av prøver og undersøkelser hittil av meg har vært fine), kan det jo være at svømmerne har vært dårlige(re) en periode, og at forholdene ligger bedre tilrette nå. Stress, sykdom (spes.feber) og andre faktorer kan påvirke svømmerne. Så, ville absolutt tatt en test. Det er jo ikke så mye jobb for han :p

Her er planen vi har lagt sammen med gyn, at om det ikke klaffer denne syklusen, skal jeg prøve letrozol neste PP og i 3 sykluser totalt. Deretter vil gyn henvise oss til IVF, mens vi prøver letrozol i ventetiden/3 sykluser til. Selv om jeg har regelmessige sykluser, kunne det hjelpe. Jeg håper så klart det klaffer nå, men det føles godt å ha en plan.

Det er jo så mye som skal klaffe, så å bære hele ansvaret og bekymringene på dine skuldre blir tungt :Heartpink Og skulle sædprøvene vise større utfordringer, kan det være dere blir henvist rett til andre tiltak. Det kan vel ikke skade å være i forkant? For sædprøver er en del av utredningen videre, som du skriver.

Ønsker deg alt godt! Og håper det klaffer for dere snart!

Andre som har opplevd å spotte mellom tr og el?
Spottet bittelitt i dag cd8. Hadde forsåvidt siste dag med spotting etter tr cd6, så kan være litt etterslep. Evt. noe tull pga MA. Bah, håper ikke det blir noe kluss fremover nå med evigvarende leting etter el

Spottet bittelitt i dag cd8. Hadde forsåvidt siste dag med spotting etter tr cd6, så kan være litt etterslep. Evt. noe tull pga MA. Bah, håper ikke det blir noe kluss fremover nå med evigvarende leting etter el
En gang, da var det feste blødning

Jeg kan spotte helt til cd 9-10 :hungover:

Da er jeg forhåpentligvis 1dpo i dag :) Premom mener i hvert fall det, så får jeg se om fertility friend er enig om noen dager :p

Vedlegg

• Screenshot_20210505-071051.jpg
    Screenshot_20210505-071051.jpg
    200,4 KB · Visninger: 62

Har ikke erfaring med akkurat det, men jeg hadde totalt ca 4 mnd med diverse blødning etter MA. Nesten uten opphold. Siste mnd sannsynligvis pga manglende eggløsning. Endte med Provera den mnd.

Håper virkelig det ikke det er tilfelle for deg :Heartred

Eller så prøver kroppen igjen. Fikk nettopp blinkende smiley på cb digital og litt sterkere trimmeltest :banghead: For et surr:wtf:
Gah.. det er kjedelig med mixed signals! Fikk positiv el-test i går kveld og negativ i dag men er så typisk om de plutselig er eeenda mer positiv i kveld nå som jeg har slått meg til ro med gårsdagens positive :shifty:

Gah.. det er kjedelig med mixed signals! Fikk positiv el-test i går kveld og negativ i dag men er så typisk om de plutselig er eeenda mer positiv i kveld nå som jeg har slått meg til ro med gårsdagens positive :shifty:

Ja utrolig kjedelig:shifty:. Er på cd 13 nå så det passer jo bedre med tidligere sykluser om eggløsning kommer nå. Så lenge det blir eggløsning skal jeg være fornøyd :rolleyes:

Har vært stilt fra meg i det siste men nå er jeg tilbake i forum :joyful: liker vist å melde meg litt «ut» fra tr og til el.. men her er dagens el test :D heldigvis har vi planlagt litt bedre denne gangen. Det har kommet elslim i 2 dager i forkant denne gangen, noe jeg ikke har sett noe særlig til i de forrige pp’ene. Aksjer er lagt inn senest igår kveld og en ny runde ikveld og regner med det blir mere utover også :p

Kjenner jeg syklusen min rett nå så får jeg kanskje en høy verdi til før den synker Ila kvelden. Er på cd13 :happy:
220EAE5E-E4E7-4EED-8113-BCAC1FA4EA42.jpeg

En gang, da var det feste blødning

Det er vel ikke festeblødning når du spotter mellom tr og el? :rolleyes: Du mente kanskje i tiden mellom el og IKM?

Jeg har spottet et par ganger før/ved EL, men da mest litt rosa eller bittelitt rødt iblandet el-slim (sorry om TMI :angelic:).

Håper kroppen din kommer seg og at EL kommer snart :happy: @Phis

Nå få jeg sterkere el-tester :dance008

Håper jeg får en tydelig eggløsning nå i løpet av kort tid. Er tydeligvis ikke 1dpo likevel:happy090

I grevens tid - el-testene kom nettopp i postkassen. Er på CD 9, og måtte selvfølgelig blåse av en test nå :wtf: Steike, så jeg sløser med disse testene :wacky: Fikk, ikke uventet, LOW 0,46
Jeg pleier å ha eggløsning på dag 15 eller 16. Bør vel snart begynne å ha sex?!!

Det er vel ikke festeblødning når du spotter mellom tr og el? :rolleyes: Du mente kanskje i tiden mellom el og IKM?

Jeg har spottet et par ganger før/ved EL, men da mest litt rosa eller bittelitt rødt iblandet el-slim (sorry om TMI :angelic:).

Håper kroppen din kommer seg og at EL kommer snart :happy: @Phis
Var litt rask på avtrekkeren :P

I grevens tid - el-testene kom nettopp i postkassen. Er på CD 9, og måtte selvfølgelig blåse av en test nå :wtf: Steike, så jeg sløser med disse testene :wacky: Fikk, ikke uventet, LOW 0,46
Jeg pleier å ha eggløsning på dag 15 eller 16. Bør vel snart begynne å ha sex?!!
Godt å høre det er fler :hilarious: men vet ikke hva det er med denne mnd jeg, har ikke hatt noen stor trang til å teste å føler jeg egentlig bare tar alt med ro :shy: når det kommer til sex’en, det har vi hver fag vi er med hverandre uansett så der koser vi oss bare :D

Er bare å hoppe i det/høyet! :D Jeg får fort positiv test dagen etter å ha fått over 0,40, men jeg har kort LH-topp.

Back
Topp