IKM uke 15 og 16

Har noen av dere opplevd at syklus ble endret av korona eller evt annen febersykdom? Forrige syklus endret seg fra 25 til 29 dager, og undres nå om det var Wild yam (første syklus jeg testet) eller kanskje koronaen som gjorde det..o_O og dere som har prøvd wild yam, hvilke endringer har dere fått?

Blinkende smiley i dag også, håper på fast rundt søndag:happy: er på hytta med utedo, men testes skal det:hilarious: kanskje er det hyttetur og avslapping som skal til:)

Har noen av dere opplevd at syklus ble endret av korona eller evt annen febersykdom? Forrige syklus endret seg fra 25 til 29 dager, og undres nå om det var Wild yam (første syklus jeg testet) eller kanskje koronaen som gjorde det..o_O og dere som har prøvd wild yam, hvilke endringer har dere fått?

Jeg hadde litt feber en pp for et par måneder siden, merket ikke at det påvirket syklusen. Var ikke veldig syk men den dårlige formen varte 1-2 uker. Eneste som var annerledes var at jeg ikke hadde noen EL-symptomer som jeg pleier ha (ved hjelp av temping så jeg likevel at EL kom som forventet). Kanskje kroppen hadde nok med alt det andre så jeg ikke merket EL? Ble dårlig med aksjeinnlegging den mnd dessverre, og TR kom til vanlig tid :shy: Krysser fingrene for at det snart sitter en spire hos deg! :Heartred

Så flinke dere er med å tenke på kosthold osv! Normalt sett er jeg også det, men denne mnd har jeg og samboeren gitt oss selv frie tøyler. Vi bestemte oss for at vi ikke skulle spise godter 3 uker før påske, og det klarte vi fint, så da skulle vi fråtse i påsken :) det har vi også klart :joyful:

Skulle egentlig ikke begynne å ta EL-tester før i morgen (etter informasjon på pakken), men så har jeg lest på en av IKM-gruppene her inne at det er lurt å starte litt tidlig, så jeg tok en test nå nettopp, og den må jammen meg være positiv! Tror ikke dere det?

Er litt bekymret for at kostholdet gjør at jeg kommer til å feile denne mnd også da - vi har fråtset i både alkohol og sjokolade og ymse annet i påsken (er til og med bakfull i dag) :banghead: trodde ikke EL kom så fort... Jaja, blir joggeturer og sunt kosthold fra i morgen :joyful: kanskje det blir den mnd jeg ikke har stresset med kosthold og alt mulig at det endelig går veien? :D

Vedlegg

• IMG_20210402_192425.jpg
    IMG_20210402_192425.jpg
    20,9 KB · Visninger: 30
Så flinke dere er med å tenke på kosthold osv! Normalt sett er jeg også det, men denne mnd har jeg og samboeren gitt oss selv frie tøyler. Vi bestemte oss for at vi ikke skulle spise godter 3 uker før påske, og det klarte vi fint, så da skulle vi fråtse i påsken :) det har vi også klart :joyful:

Skulle egentlig ikke begynne å ta EL-tester før i morgen (etter informasjon på pakken), men så har jeg lest på en av IKM-gruppene her inne at det er lurt å starte litt tidlig, så jeg tok en test nå nettopp, og den må jammen meg være positiv! Tror ikke dere det?

Er litt bekymret for at kostholdet gjør at jeg kommer til å feile denne mnd også da - vi har fråtset i både alkohol og sjokolade og ymse annet i påsken (er til og med bakfull i dag) :banghead: trodde ikke EL kom så fort... Jaja, blir joggeturer og sunt kosthold fra i morgen :joyful: kanskje det blir den mnd jeg ikke har stresset med kosthold og alt mulig at det endelig går veien? :D

Den er positiv ja :D Og om det er noe trøst: den eneste gangen jeg har blitt gravid LEVDE jeg på sjokolade hele prøveperioden :hilarious: Ble verdens fineste baby ut av det :joyful:

Forresten flere som også ikke opplever eggløsnings slim i flere perioder? Hadde det med to siste av mine barn... hmmm ikke sikker på om den vil sitte uten det...

Mellomblødning eller tidlig mensen nå her.. så spørs om det blir noe el eller ikm uke 16 ..

Forresten flere som også ikke opplever eggløsnings slim i flere perioder? Hadde det med to siste av mine barn... hmmm ikke sikker på om den vil sitte uten det...
Jeg hsr ikke funnet el slim de siste to tre prøveperiodene. Tar grapefruktkjernekstrakt nå og håper det dukker opp mer slim! :)

Jeg hsr ikke funnet el slim de siste to tre prøveperiodene. Tar grapefruktkjernekstrakt nå og håper det dukker opp mer slim! :)
Vi får krysse msn kan bli gravid for det! Men mistenker at det må til desverre

Vi får krysse msn kan bli gravid for det! Men mistenker at det må til desverre
Ja man må nok ha el slim for å bli gravid, men ikke alle merker til slimet :) men at det er der fordet :) sist jeg ble gravid merket jeg masse, så jeg håper å få mer slim snart, og at det klaffer akkuratt på el dagen denne gangen å :)

Skulle egentlig vært i gruppe for uke 15, men prøver meg her.. Veldig spennende periode nå syns jeg, første prøveperiode, ingen barn fra før. Fikk først positive eggløsningstester 23/3, men kan virke som egget ikke slapp, for fikk nye positive 29/3. Dette er første syklus etter spiraluttak, så aner ikke sykluslengde (brukt prevensjon lenge). Forventer ikke klaff på første forsøk, men håper selvsagt, og er veldig spent ☺️ Lurer på når jeg skal begynne å teste.. kommer nok til å bli utålmodig!

Hattifnatt1 - PP1 - B1 - EL 29/03 - IKM ca. 12/4

Ååååh jeg klør etter å teste etter EL!!! Er så spent på om kroppen er tilbake til normalen :nailbiting: Syklusdag 8 i dag, skal begynne å teste på mandag.

Ååååh jeg klør etter å teste etter EL!!! Er så spent på om kroppen er tilbake til normalen :nailbiting: Syklusdag 8 i dag, skal begynne å teste på mandag.

Blir spennende! Da er du tålmodig hvis du venter.. jeg tester stort sett hver dag Har en pause nå etter el og frem til mens.

Blir spennende! Da er du tålmodig hvis du venter.. jeg tester stort sett hver dag Har en pause nå etter el og frem til mens.

Skjønner at mange har behov for å teste hver dag! :) Klinikken min sier at det ikke er vits i å begynne å teste før dag 10 med mindre man har en uregelmessig syklus, så det er med på gjøre at jeg holder meg :P Med unntak av forrige syklus hvor jeg fikk EL på syklusdag 21, får jeg alltid positiv test på dag 13 eller 14. Skal ha ultralydkontroll på dag 11 eller 12 denne, så da ser de uansett hvordan det står til med follikkelveksten :)

Skjønner at mange har behov for å teste hver dag! :) Klinikken min sier at det ikke er vits i å begynne å teste før dag 10 med mindre man har en uregelmessig syklus, så det er med på gjøre at jeg holder meg :p Med unntak av forrige syklus hvor jeg fikk EL på syklusdag 21, får jeg alltid positiv test på dag 13 eller 14. Skal ha ultralydkontroll på dag 11 eller 12 denne, så da ser de uansett hvordan det står til med follikkelveksten :)

Da skjønner jeg at du holder deg til den perioden! Jeg er i første prøveperiode og er nok litt «giret» grunnet det, samt at jeg ikke har hatt peiling på når el kom etter spiraluttak ☺️ Men nå har den vært og jeg håper jeg enten er gravid eller kommer inn i en regelmessig syklus nå!

Jeg har vært gravid tidligere, og kan aldri huske å ha hatt El-slim, utenom 1 gang - og det var lenge etter jeg var gravid. Snakket med en venninne som har 2 barn, og heller ikke hun kan huske å ha oppdaget det :) Tror bare ikke det er like tydelig hos alle :)

Jeg hr 3 ulike apper som mener 3 ulike dager for EL. Jeg er på CD11 i dag, kjenner tydelig ømhet på venstre side. Vi skal ‘hoppe over’ denne perioden, men tester EL fra i dag for å finne syklus.

CD13 i dag og fått blinkende smilefjes på clearblue EL-testen :happy: pleier å ha EL rundt CD16-17, så blir spennende å se om den kommer et par dager før eller om den blinkende smiley er der i flere dager. Men vi har ingen planer denne påsken, så her skal det i alle fall ikke stå på manglende eller for lite sengekos denne PP :hilarious:

Da skjønner jeg at du holder deg til den perioden! Jeg er i første prøveperiode og er nok litt «giret» grunnet det, samt at jeg ikke har hatt peiling på når el kom etter spiraluttak ☺️ Men nå har den vært og jeg håper jeg enten er gravid eller kommer inn i en regelmessig syklus nå!

Håper du har vært heldig nå da og at de eneste testene du trenger å ta fremover er graviditetstester :D

Back
Topp