IKM uke 11

Dette lurer jeg også på. Noen sier at el er dagen etter positiv test, for egget bruker litt tid på å sleppe? *forvirret* :p
Jeg hadde pos el test 29/2 og neg 1/3 da er 1 dpo 1/3 eller er det dagen etter neg igjen som er 1dpo?? Ikm 14/3

EL vil nok mest sannsynlig ha vært på den 1.3 da.
Dette fordi egget gjerne slipper etter testen er negativ. Dette fordi det ofte tar tid for kroppen å reagere på hormonet som skilles ut :)

Dette med ELtesting er ikke helt nøyaktig eller pålitelig da. Skal du vite nøyaktig dag egget slipper, må du nesten tempe også. Noen får EL samtidig som positiv test, og andre får det ikke før 2 dager etter (og hos noen blir det ikke eggløsning likevel).
Men etter hovedregelen regner man 1 dpo som dagen etter negativ test.

Jeg hadde pos el test 29/2 og neg 1/3 da er 1 dpo 1/3 eller er det dagen etter neg igjen som er 1dpo?? Ikm 14/3

Jeg tror det er 1 dpo første dagen med negativ test altså i ditt tilfelle så blir det 1 mars :)
Selv bruker jeg clearblue sin fertilitetsmonitor og fikk max onsdag og torsdag i forrige uke, og høy igjen fredag før helgen som jeg tar som 1 dpo. Eggløsningen har mest sannsynligvis vært da om torsdagen :) Den registrerer LH stigning 24 til 36 før eggløsning skjer.
Men med strimlene så vet jeg ikke da jeg ikke har brukt de

Dette lurer jeg også på. Noen sier at el er dagen etter positiv test, for egget bruker litt tid på å sleppe? *forvirret* :p
Jeg hadde EL på samme dag som sterk test da jeg testa. Fikk aldri positive :p
Tempet i tillegg, og fant derfor ut. Tror det er veldig individuelt hvor lang lh-topp man har :)

Dpo4: småkvalm og litt sår i puppene i dag.
Var også veldig sulten da snuppa våknet i natt kl 0430. Bruker ikke spise før et par timer etter jeg har stått opp, men i dag har jeg allerede spist masse. Kan ikke huske å ha spist på natta noen gang heller, bortsett fra på vei hjem fra byen e.l

Dpo4: småkvalm og litt sår i puppene i dag.
Var også veldig sulten da snuppa våknet i natt kl 0430. Bruker ikke spise før et par timer etter jeg har stått opp, men i dag har jeg allerede spist masse. Kan ikke huske å ha spist på natta noen gang heller, bortsett fra på vei hjem fra byen e.l
Vi har IKM på samme dag denne pp :) tenk om vi fikk være på terminforumet sammen igjen :D selv om jeg har litt blandede følelser akkurat nå med eventuell termin 2. Desember hadde det kanskje vært greit å vente og håpe på januar/februar i stedet :o men sex uten prev har vi jo, så alt kan skje :P

Vi har IKM på samme dag denne pp :) tenk om vi fikk være på terminforumet sammen igjen :D selv om jeg har litt blandede følelser akkurat nå med eventuell termin 2. Desember hadde det kanskje vært greit å vente og håpe på januar/februar i stedet :o men sex uten prev har vi jo, så alt kan skje :P

Det hadde vært supert å komme i samme gruppe:D
Enig ang termindato, men samtidig hadde det vært greit å ikke dra tilbake på jobb for et par uker og evnt bli gravid da:p hehe
Har siste dag i permisjonen min 3. Mai. Ser for meg at det er lettere for sjefen om han vet jeg ikke kommer tilbake;)

Det hadde vært supert å komme i samme gruppe:D
Enig ang termindato, men samtidig hadde det vært greit å ikke dra tilbake på jobb for et par uker og evnt bli gravid da:p hehe
Har siste dag i permisjonen min 3. Mai. Ser for meg at det er lettere for sjefen om han vet jeg ikke kommer tilbake;)
Ser den, og for å unngå desember må man jo i så fall nå hoppe over to pp. Det er litt kjipt :( det blir da folk av desemberbarn også❤️

Ser den, og for å unngå desember må man jo i så fall nå hoppe over to pp. Det er litt kjipt :( det blir da folk av desemberbarn også❤️
Det kan gå for min del siden jeg har lange sykluser. Om jeg får EL på dag 22 som nå, så vil evnt. termin bli 3. Januar. Men da er jeg jo selvfølgelig avhengig av at EL ikke kommer tidligere, eller at baby ikke kommer før tida:p haha

Blir folk uansett når de er født vel:D

Vil heller ha i slutten av november enn slutten av desember egentlig, men føler ikke det er noe jeg kan velge:p haha

Last edited:
Det kan gå for min del siden jeg har lange sykluser. Om jeg får EL på dag 22 som nå, så vil evnt. termin bli 3. Januar. Men da er jeg jo selvfølgelig avhengig av at EL ikke kommer tidligere, eller at baby ikke kommer før tida:p haha

Blir folk uansett når de er født vel:D

Vil heller ha i slutten av november enn slutten av desember egentlig, men føler ikke det er noe jeg kan velge:p haha
Nei jeg vet, det viktigste er at det blir barn❤️:D veldig få har den muligheten at de bare kan bestille babyer! Så heller desemberbarn enn ingenting ;) men ja, litt skummelt med termin da med andre barnet :o er vel vanligere at disse blir født noen dager før? Ser for meg deg sitte der som et nervevrak på nyttårsaften :P

Nei jeg vet, det viktigste er at det blir barn❤️:D veldig få har den muligheten at de bare kan bestille babyer! Så heller desemberbarn enn ingenting ;) men ja, litt skummelt med termin da med andre barnet :o er vel vanligere at disse blir født noen dager før? Ser for meg deg sitte der som et nervevrak på nyttårsaften :P

Hvor er storken? ;)

Holder igjen for å komme over kl 12:p har ei kusine som er født på nyttårsaften, og det ble da folk av ho også så skulle vel gått bra det og :D

Er vel ikke uvanlig tror jeg, men ikke godt og si. Mamme fødte de to eldste 2 og 3 uker før, og jeg kom 11 dager over termin ??? :p haha
Foreløpig så har jeg ikke fulgt hennes fotspor da, siden frøkna kom 4 dager over.

Jeg har ikke fått EL enda og blør, så kan tas av listen :-)
Lykke til alle sammen! :-)

Vi har IKM på samme dag denne pp :) tenk om vi fikk være på terminforumet sammen igjen :D selv om jeg har litt blandede følelser akkurat nå med eventuell termin 2. Desember hadde det kanskje vært greit å vente og håpe på januar/februar i stedet :eek: men sex uten prev har vi jo, så alt kan skje :p
Når har du ikm, siden en eventuell termin blir 2.des? :)

Når har du ikm, siden en eventuell termin blir 2.des? :)

Tenkte jeg ikke på engang. Jeg har ikm på lørdagen (står søndag på førstesiden), og evnt termin 28. November om jeg regner ut fra EL-dato:)

Mandag 14. mars
Steinbukken90 pp2 etter MA
frøken R-80 pp2
Tenkendelig pp4

Tirsdag 15. mars
-liten- pp19
Lillafrosk pp9

Onsdag 16. mars
Pilot pp1 etter senabort
miss_30
Symaskin pp14

Torsdag 17. mars
mo9que pp22
Puusemor
c_h90, pp6

Fredag 18. mars
LilleMyyy
Charlie
Emc4812 pp1 etter senabort

Lørdag 19. mars
FrøkenMarihøne, pp2 etter MA
Katzilla87 - pp1 etter sa i februar
m&m mini

Søndag 20. mars
Cowgirl, pp2
Mirasi, pp18

Gravid <3

TR på besøk...

Ikke oppdatert

Herregud jeg er så oppblåst :o det har vært mye kakespising de siste par dagene da vi har feiret 3-årsdagen til junior, så det er sikkert det som gjør det.. 8 dpo i dag!

Mandag 14. mars
Steinbukken90 pp2 etter MA
frøken R-80 pp2
Tenkendelig pp4

Tirsdag 15. mars
-liten- pp19
Lillafrosk pp9

Onsdag 16. mars
Pilot pp1 etter senabort
miss_30
Symaskin pp14

Torsdag 17. mars
mo9que pp22
Puusemor
c_h90, pp6

Fredag 18. mars
LilleMyyy
Charlie
Emc4812 pp1 etter senabort

Lørdag 19. mars
FrøkenMarihøne, pp2 etter MA
Katzilla87 - pp1 etter sa i februar
m&m mini

Søndag 20. mars
Cowgirl, pp2
Mirasi, pp18

Gravid <3

TR på besøk...

Ikke oppdatert

IKM 12.-15. mars, så sett meg opp på 15.:)

Søndag 20. eventuelt mandag 21. :) hopper litt mellom sykluser på 27-29 dager!
Skjønner ikke den kalkulatoren helt. Merkelig at det skal bli flere dager forskjell. Den kan umulig regne med gjennomsnittlig lutealfase ihvertfall:o

Om jeg legger inn mensdatoen min får jeg termin 25.11, men om jeg legger inn EL så blir det 28.11 ??? (Med samme lengde)
Utfra legens utregning (28 dager) så vil datoen være 21.11, men det stemmer ihvertfall ikke :p haha

Skjønner ikke den kalkulatoren helt. Merkelig at det skal bli flere dager forskjell. Den kan umulig regne med gjennomsnittlig lutealfase ihvertfall:o

Om jeg legger inn mensdatoen min får jeg termin 25.11, men om jeg legger inn EL så blir det 28.11 ??? (Med samme lengde)
Utfra legens utregning (28 dager) så vil datoen være 21.11, men det stemmer ihvertfall ikke :p haha
Nei må nesten ta det med en klype salt :o men er vel EL som på en måte regnes, men allikevel ikke?? For man regner jo uker fra første mensdag. Så om du har en syklus på 40 dager så blir det uansett samme termin som en på 28 om første blødningsdag er samme dag? :S regner med at OUL går mer ut fra EL dato og man dermed får mer rett termin! Men er vel EL som fosteret unnfanges, og det er vel veldig forskjellig for alle uansett sykluslengde! Jeg har ikke EL før torsdag tror jeg. Utifra tempingen virker det som om jeg "normalt" har CD17, så føler jeg egentlig har for kort lutefase med en syklus på 27-29 dager. OG forrige syklus fanget den ikke opp EL :o men sover jo dårlig og temper veldig forskjellig, er vanskelig å få en ordentlig rutine :( men har aldri hatt sånn kontroll på syklusene som nå, så kanskje jeg tar en tur til gynekolog om noen måneder. Hvis jeg faktisk ikke har EL hver pp, og også kort lutefase kan det jo være en ide å sjekke opp :)

Back
Topp