Me&mini
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Nei må nesten ta det med en klype salt men er vel EL som på en måte regnes, men allikevel ikke?? For man regner jo uker fra første mensdag. Så om du har en syklus på 40 dager så blir det uansett samme termin som en på 28 om første blødningsdag er samme dag? :S regner med at OUL går mer ut fra EL dato og man dermed får mer rett termin! Men er vel EL som fosteret unnfanges, og det er vel veldig forskjellig for alle uansett sykluslengde! Jeg har ikke EL før torsdag tror jeg. Utifra tempingen virker det som om jeg "normalt" har CD17, så føler jeg egentlig har for kort lutefase med en syklus på 27-29 dager. OG forrige syklus fanget den ikke opp EL men sover jo dårlig og temper veldig forskjellig, er vanskelig å få en ordentlig rutine men har aldri hatt sånn kontroll på syklusene som nå, så kanskje jeg tar en tur til gynekolog om noen måneder. Hvis jeg faktisk ikke har EL hver pp, og også kort lutefase kan det jo være en ide å sjekke opp
Sist så stemte oul-termin med EL termin. Oul måler jo fosteret, så det vil jo da være logisk at det stemmer med EL ja
Blir ikke samme termindato nei, men skulle jo tenke at den ikke regner om lutealfasen. Jeg hadde EL om fredag, cd22, lutealfase på 15 dager, dvs en syklus på 36 dager. Menstermin skal vel da i teorien bli det samme så lenge man regner like lang lutealfase. Jaja...
Jeg kommer til å gå etter EL termin om jeg fortsetter med sen EL hehe
Kort lutealfase kan vel ha betydning for festingen av egget? Sikkert ikke så dumt å sjekke det opp nei.
Jeg skal faktisk sjekkes selv, i forbindelse med at jeg tar celleprøve. Tror ikke det er noe galt her, men legen syntes det var greit å sjekke når han allikevel skulle sende med til gyn