IKM uke 11

Nei må nesten ta det med en klype salt :o men er vel EL som på en måte regnes, men allikevel ikke?? For man regner jo uker fra første mensdag. Så om du har en syklus på 40 dager så blir det uansett samme termin som en på 28 om første blødningsdag er samme dag? :S regner med at OUL går mer ut fra EL dato og man dermed får mer rett termin! Men er vel EL som fosteret unnfanges, og det er vel veldig forskjellig for alle uansett sykluslengde! Jeg har ikke EL før torsdag tror jeg. Utifra tempingen virker det som om jeg "normalt" har CD17, så føler jeg egentlig har for kort lutefase med en syklus på 27-29 dager. OG forrige syklus fanget den ikke opp EL :o men sover jo dårlig og temper veldig forskjellig, er vanskelig å få en ordentlig rutine :( men har aldri hatt sånn kontroll på syklusene som nå, så kanskje jeg tar en tur til gynekolog om noen måneder. Hvis jeg faktisk ikke har EL hver pp, og også kort lutefase kan det jo være en ide å sjekke opp :)

Sist så stemte oul-termin med EL termin. Oul måler jo fosteret, så det vil jo da være logisk at det stemmer med EL ja:)
Blir ikke samme termindato nei, men skulle jo tenke at den ikke regner om lutealfasen. Jeg hadde EL om fredag, cd22, lutealfase på 15 dager, dvs en syklus på 36 dager. Menstermin skal vel da i teorien bli det samme så lenge man regner like lang lutealfase. Jaja...
Jeg kommer til å gå etter EL termin om jeg fortsetter med sen EL:p hehe

Kort lutealfase kan vel ha betydning for festingen av egget? Sikkert ikke så dumt å sjekke det opp nei.
Jeg skal faktisk sjekkes selv, i forbindelse med at jeg tar celleprøve. Tror ikke det er noe galt her, men legen syntes det var greit å sjekke når han allikevel skulle sende med til gyn:)

Noen som har begynt å teste enda? :)
Jeg skal vente til ikm, men kjenner på mulige symptomer som kvalme:p haha
Det var det første tegnet sist jeg var gravid.
5 dpo i dag :)

Noen som har begynt å teste enda? :)
Jeg skal vente til ikm, men kjenner på mulige symptomer som kvalme:p haha
Det var det første tegnet sist jeg var gravid.
5 dpo i dag :)
Tok den siste g.testen min i stad, 6 el 7 dpo:rolleyes: Har egentlig ingen symptomer, bare vil litt mye :)

Tok den siste g.testen min i stad, 6 el 7 dpo:rolleyes: Har egentlig ingen symptomer, bare vil litt mye :)

Hvem vil ikke det? Hehe

Har du bestilt flere tester, eller har du tenkt til å vente med å teste?

Håper mange får positive tester fremover :)

Hvem vil ikke det? Hehe

Har du bestilt flere tester, eller har du tenkt til å vente med å teste?

Håper mange får positive tester fremover :)
Har ikke bestilt enda. Må vente til lønningsdag :) Skulle ønske jeg kunne fått et ordentlig gravid-symptom. Blir gal av å kjenne etter noe som ikke er der.

Denne pp tok jeg kun EL test en dag, og den var positiv. Er nå på 9 dpo, men venter noen dager med å teste.
Syntes puppene ble så tidlig ømme denne gang, men sjekket notatene i FF, og det var bare en dag tidligere enn forrige måned.

Mandag 14. mars
Steinbukken90 pp2 etter MA
frøken R-80 pp2
Tenkendelig pp4

Tirsdag 15. mars
-liten- pp19
Lillafrosk pp9

Onsdag 16. mars
miss_30
Symaskin pp14

Torsdag 17. mars
mo9que pp22
Puusemor
c_h90, pp6

Fredag 18. mars
LilleMyyy
Charlie
Emc4812 pp1 etter senabort

Lørdag 19. mars
FrøkenMarihøne, pp2 etter MA
Katzilla87 - pp1 etter sa i februar
m&m mini

Søndag 20. mars
Cowgirl, pp2
Mirasi, pp18

Gravid <3

TR på besøk...

Ikke oppdatert

Denne pp tok jeg kun EL test en dag, og den var positiv. Er nå på 9 dpo, men venter noen dager med å teste.
Syntes puppene ble så tidlig ømme denne gang, men sjekket notatene i FF, og det var bare en dag tidligere enn forrige måned.
Jeg er på 8 dpo og puppene er som før EL, altså ikke nye større. Pleier jo å få tunge ubehagelige bryst de siste to ukene av syklusen. Samtidig har jeg lite håp om at det klaffet denne gangen. Hvorfor skal det plutselig etter 15 mnd med prøving?

jeg er 3 dpo og prøver ut wild yam :)

Der kom det som det har gjort de to siste gangene jeg har vært gravid :(
Ikke at det er negativt i den forstand men jeg greier ikke smaken på brus lenger :( Også har jeg konstant den kvalme følelsen, full i energi og har gjort mer disse dagene enn jeg har hatt energi til å gjøre den siste måneden???
For all del DET er positivt altså men det er så rare symptomer. De to siste gangene så har brus vært en av de første symptomene jeg har hatt på at det har vært noe.. Er 5 eller 6 dpo i dag :) Tenker jeg kan svi av den første testen til helgen når jeg får billigtestene, sånne ekstra sensitive jeg har bestilt denne gangen. Jeg svir vel av en i morgen kan jeg tenke meg bare for å vite at jeg er ekstra på jordet :p Utenom disse symptomene har jeg veldig mye stikninger og pm og støl livmor. Også en sånn lykkefølelse og konstant sulten

Hva med dere andre? Noen symptomer? :)

Der kom det som det har gjort de to siste gangene jeg har vært gravid :(
Ikke at det er negativt i den forstand men jeg greier ikke smaken på brus lenger :( Også har jeg konstant den kvalme følelsen, full i energi og har gjort mer disse dagene enn jeg har hatt energi til å gjøre den siste måneden???
For all del DET er positivt altså men det er så rare symptomer. De to siste gangene så har brus vært en av de første symptomene jeg har hatt på at det har vært noe.. Er 5 eller 6 dpo i dag :) Tenker jeg kan svi av den første testen til helgen når jeg får billigtestene, sånne ekstra sensitive jeg har bestilt denne gangen. Jeg svir vel av en i morgen kan jeg tenke meg bare for å vite at jeg er ekstra på jordet :p Utenom disse symptomene har jeg veldig mye stikninger og pm og støl livmor. Også en sånn lykkefølelse og konstant sulten

Hva med dere andre? Noen symptomer? :)
Jeg er også 5-6 dpo i dag. Har vært oppe å tissa 2 netter på rad, det har jeg ikke gjort siden jeg gikk på ppiller. Litt sånn klumper/øm på siden av brystene, også nytt i dpo land. Hatt et par stikk nede i livmorområdet. Men tror ikke det har klaffer denne mnd, hadde jo sex 4 dager før positiv EL test og ikke før dagen etter neg. El test igjen. Har forresten matlyst denne gangen, det har jeg ikke hatt mellom el og tr de andre syklusene mine..

Mandag 14. mars
Steinbukken90 pp2 etter MA
frøken R-80 pp2
Tenkendelig pp4

Tirsdag 15. mars
-liten- pp19
Lillafrosk pp9

Onsdag 16. mars
miss_30
Symaskin pp14

Torsdag 17. mars
mo9que pp22
Puusemor
c_h90, pp6

Fredag 18. mars
LilleMyyy
Charlie
Emc4812 pp1 etter senabort

Lørdag 19. mars
FrøkenMarihøne, pp2 etter MA
Katzilla87 - pp1 etter sa i februar
m&m mini

Søndag 20. mars
Cowgirl, pp2
Mirasi, pp18

Gravid <3

TR på besøk...

Ikke oppdatert
Tror jeg har ikm 16.3 istedenfor 14.3

9 dpo i dag, men har ingen symptomer.. Tenkte jeg skulle holde meg til helgen å teste, men usikker på om det er et "løfte" jeg klarer å holde :p

Kjenner følelsen :) Jeg tenkte først at nei jeg har den fertilitetsmonitoren som jeg kan teste med, vel og merke ikke før neste uke, så jeg trenger ikke tester men så er det så mange som kjøper graviditetstester og legger de ut så vi kan se og tyde vi også (alltid positivt) så da tenkte jeg at ja søren la gå, bestiller meg ett par :D Endte vel opp med 20 eller 30 stk :p

Jeg er også 5-6 dpo i dag. Har vært oppe å tissa 2 netter på rad, det har jeg ikke gjort siden jeg gikk på ppiller. Litt sånn klumper/øm på siden av brystene, også nytt i dpo land. Hatt et par stikk nede i livmorområdet. Men tror ikke det har klaffer denne mnd, hadde jo sex 4 dager før positiv EL test og ikke før dagen etter neg. El test igjen. Har forresten matlyst denne gangen, det har jeg ikke hatt mellom el og tr de andre syklusene mine..

Skal aldri si aldri da :) Svømmerne kan leve ganske lenge inni oss :p

Jeg tenkte egentlig at jeg hadde ingen "symptomer" så langt denne pp'en. Men mannen sa i går kveld: hva er det med deg? Du er ikke deg selv. Jeg bare huh? Ble irritert såklart! Følte meg absolutt som meg selv! :P og igjen i dag.. Nei du oppfører deg merkelig. Er alt bra? Jaja tenkte jeg. Så skulle jeg ha kaffe! Jeg MÅ ha kaffe! Det smakte dritt! Jeg tenkte at melka var sur så gikk på jobben til mannen for å få kaffe, nei den var faen ikke go, klarte i dag ikke ettersmaken av kaffe, den ble for bitter! Ellers føler jeg svært lite symptomer. Ikke vonde pupper, pleier jo å ha det og trodd jeg har vært gravid pga vonde pupper flere ganger :P litt stikkinger nede i magen av og til men ellers ingenting. Blir spennende å se :) men dagene går sååå sakte.

Litt sure oppstøt/småkvalm i dag, tørr i munnen og tung i hodet. Nærmeste jeg kommer symptomer...
Hadde null energi forrige svangerskap, men hadde da også vært slapp i forkant med D-vitaminmangel og en SA et par mnd før.

Undertrykk på 98 i dag, og i går var det på 92. Kan det være et symptom?
Har brukt å ligge på rundt 80. Og i forrige svangerskap lå jeg mellom 50 og 60:p

Last edited:
Ha ha :-P Første test er ett faktum :-D Og selvfølgelig negativ :-D
5-6 dpo :-) Innbiller meg at dagene vil gå stadig fortere med tester man bare kan fordi man har lyst :-P

Vedlegg

• 1457547625243.jpg
    1457547625243.jpg
    42,2 KB · Visninger: 82
  • 1457547634296.jpg
    1457547634296.jpg
    46,4 KB · Visninger: 80
9 dpo og negativ test

Back
Topp