Ikke dra fra barnet før det er halvvannet år...

Jeg legger meg ikke bort i hva andre gjør, men jeg er enig for min egen del.

Begge barna var ca 1 år når de overnattet borte for første gang. Nå er de 2 og 5 og har bare overnattet en og en natt i slengen.
Vi har ennå ikke vært på bryllupsreise, nettopp fordi vi føler det er for tidlig (for minste). Vi giftet oss i 2015.
 
Ikke helt enig. Kommer an på barnet, forholdet til familien ( som evnt skal passe barnet) og hva en selv som foreldre synes er rett for sin situasjon
 
Så unntakene er de som MÅ ha barnevakt for å prioritere hverandre? Hvordan vet du at det er unntakene?
Som cosasita skriver så draes det for langt. Med alle hvis at om at...

Siden tydeligvis så veldig mange ikke har mulighet til barnevakt - ja da klarer man seg uten kjærestetid da;) Eller nøyer seg med en times tid mens ungene sover.
 
Som cosasita skriver så draes det for langt. Med alle hvis at om at...

Siden tydeligvis så veldig mange ikke har mulighet til barnevakt - ja da klarer man seg uten kjærestetid da;) Eller nøyer seg med en times tid mens ungene sover.


Eller flytter fra hverandre :)
 
Totalt ja. Ikke pga mangel på kjærestetid i småbarnstiden. Det blir som sagt litt vel overdramatisk det her


Hvordan vet du grunnen til at folk flytter fra hverandre? Og hvorfor kommer eksperter på parforhold med råd til småbarnsforeldre om dette er ett ikke problem?
Du kan tolke det som overdramatisk, jeg vet om dessverre veldig mange barn som har to hjem, og de fleste sier de prioriterte ikke hverandre oppdaget det for seint. Så trist at ett forhold ryker og ett barn får to hjem pga en slik "filleting"Det er jo fantastisk at dere får det til uten noe alenetid, og at du mener barna ikke er klare og tar hensyn til det. Det er jo noe du vet best, akkurat som andre foreldre vet best med sine barn.
Barn er også forskjellige. Og nei det er ikke noe dramatikk av det.
Jeg er bare litt lei av at alle her på babyverden må passe inn i den samme firkantet boksen noen har bestemt er normal, om ikke er de dramatiske en av unntakene, ekstreme osv og tar ikke hensyn til sine egne barn ;)
 
Det må gå an å snakke generelt ja:) Det finnes alltid unntak, men det blir jo tåpelig å skulle legge så stort fokus på de få unntakene.

Takk! Noen skjønte det jeg prøvde å skrive. :p Det er frustrerende når jeg prøver å snakke helt generelt og så trekkes det inn flere og flere detaljer og håpløse situasjoner... Jeg snakker jo ikke for absolutt alle par, det har jeg aldri påstått. De som ikke "passer inn i min fasit", vel, da trenger ikke de bry seg om hva jeg sier og mener for da er ikke det relevant for dem.
 
Hvordan vet du grunnen til at folk flytter fra hverandre? Og hvorfor kommer eksperter på parforhold med råd til småbarnsforeldre om dette er ett ikke problem?
Du kan tolke det som overdramatisk, jeg vet om dessverre veldig mange barn som har to hjem, og de fleste sier de prioriterte ikke hverandre oppdaget det for seint. Så trist at ett forhold ryker og ett barn får to hjem pga en slik "filleting"Det er jo fantastisk at dere får det til uten noe alenetid, og at du mener barna ikke er klare og tar hensyn til det. Det er jo noe du vet best, akkurat som andre foreldre vet best med sine barn.
Barn er også forskjellige. Og nei det er ikke noe dramatikk av det.
Jeg er bare litt lei av at alle her på babyverden må passe inn i den samme firkantet boksen noen har bestemt er normal, om ikke er de dramatisk en av unntakene osv og tar ikke hensyn til sine egne barn ;)

Har ikke skrevet noe om dette jeg.

Men det er faktisk ikke sant at flertallet går fra hverandre fordi de er avhengig av kjærestetid en hel natt og ikke noen timer. Ja det er å overdramatisere.

Ja det vet vi, fordi tallene i statistikken er over ALLE skilsmisser og selv ikke de er flertallet. I tillegg sier det seg selv at det er utallige grunner til at småbarnsforeldre går fra hverandre. Ingen går fra hverandre ENE og alene fordi de bare fikk 2 timer kjærestetid istedenfor en hel natt :p Dette blir for dumt
 
Har ikke skrevet noe om dette jeg.

Men det er faktisk ikke sant at flertallet går fra hverandre fordi de er avhengig av kjærestetid en hel natt og ikke noen timer. Ja det er å overdramatisere.

Ja det vet vi, fordi tallene i statistikken er over ALLE skilsmisser og selv ikke de er flertallet. I tillegg sier det seg selv at det er utallige grunner til at småbarnsforeldre går fra hverandre. Ingen går fra hverandre ENE og alene fordi de bare fikk 2 timer kjærestetid istedenfor en hel natt :p Dette blir for dumt


Den som dramatiserer her er vel du akkurat nå, eller så velger du å prøve å misforstå. Det er greit, det må du gjerne gjøre om du vil ;)
 
Så unntakene er de som MÅ ha barnevakt for å prioritere hverandre? Hvordan vet du at det er unntakene?

Eller flytter fra hverandre :)

Omtrent 40-45% av inngåtte ekteskap skiller seg, også har du de som er samboere opp på dette som man ikke har tall på. Så vil tro det er 50/50 som flytter fra hverandre ja:)

Jeg tenker at det ikke er flertallet som MÅ ha en hel natt barnevakt for å prioritere hverandre og for å ikke flytte fra hverandre. Jeg tenker med disse innleggene dine at du mener det. At folk går fra hverandre dersom de bare får barnevakt som ikke varer en helt natt.

Og det med statistikken stemmer jo ikke, så det er ikke flertallet.
 
Jeg er enig.
Min sov borte i 2,5 døgn da hun var 21 måneder. Jeg var usikker, men det gik fint.
Hun sov hos mamma som kjenner henne veldig godt. Vi var nemlig mye hos henne i barseltiden, gjerne en uke av gangen. Og hun kom og var hos oss en uke av gangen.
Så mamma er godt kjent med leggerutiner og rutiner/behov på dagtid.
Og jenta mi er veldig trygg på henne, og går like gjerne til hun for trøst som til meg.
 
Jeg tenker at det ikke er flertallet som MÅ ha en hel natt barnevakt for å prioritere hverandre og for å ikke flytte fra hverandre. Jeg tenker med disse innleggene dine at du mener det. At folk går fra hverandre dersom de bare får barnevakt som ikke varer en helt natt.

Og det med statistikken stemmer jo ikke, så det er ikke flertallet.

Jeg tenker at alle trenger tid med sin partner, hvordan de løser det er opp til de. Og det er ikke like enkelt som noen i denne tråden fremstiller det, og det for mange. Flertall eller ikke spiller ingen rolle for meg, hvorfor er det så viktig for dere om hvor mange det gjelder for? Spiller det noen rolle?
Og nei jeg mener ikke det, men det er slik i dag at veldig mange barn har to hjem, og det å ha tid til hverandre i hverdagen er vanskelig for de fleste.
Skal jeg gå ut utifra hvor mange som har flyttet fra hverandre av barn på samme alder som mine barn så har flertallet flyttet fra hverandre før barna når skolealder.
Har du statistikk på at det er svært få i småbarnsfasen som flytter fra hverandre, siden du mener det ikke er ett problem?
 
Jeg tenker at alle trenger tid med sin partner, hvordan de løser det er opp til de. Og det er ikke like enkelt som noen i denne tråden fremstiller det, og det for mange. Flertall eller ikke spiller ingen rolle for meg, hvorfor er det så viktig for dere om hvor mange det gjelder for? Spiller det noen rolle?
Og nei jeg mener ikke det, men det er slik i dag at veldig mange barn har to hjem, og det å ha tid til hverandre i hverdagen er vanskelig for de fleste.
Skal jeg gå ut utifra hvor mange som har flyttet fra hverandre av barn på samme alder som mine barn så har flertallet flyttet fra hverandre før barna når skolealder.
Har du statistikk på at det er svært få i småbarnsfasen som flytter fra hverandre, siden du mener det ikke er ett problem?

Det er fakta at det er mange småbarnsforeldre som går fra hverandre, spesielt iløpet av barnets første leveår.

Men det betyr ikke at de ikke ville gått fra hverandre fordi de ikke reiste bort på langhelger sammen.

50% av inngåtte ekteskap oppløses, men så vidt jeg vet er det ikke 50% av alle inngåtte ekteskap en husholdning med barn. Så dette vil egentlig ikke være relevant for temaet her, selvom det er viktig å ha tid sammen.

Forhold som går til grunne fordi man ikke reiser på ferie alene på 1,5 år er vel strengt tatt forhold som ikke ville vart i lengden uansett? Hva er 1,5 år vs 20 - 40 år sammen?

Kvalitetstid med partner kan gjøres på mange måter. Jeg og mannen min har 3 barn, og mulighet til å kunne reise om vi vil da vi har besteforeldre 1 min unna. Vi trives best med å kose oss hjemme. Det er selvfølgelig forskjellig hva man liker best.

Det å få barn er en stor forandring, og ut i fra de jeg kjenner så har de fleste gått fra hverandre pga økonomi, utroskap, forskjellige prioriteringer, uenigheter ifm oppdragelse, liten interesse for familietid osv. Har ikke hørt om et par som gjorde det slutt fordi de ikke dro på hotell sammen i løpet av 1,5 år :p
 
Takk og lov har hver enkelt mulighet til å ta avgjørelser til det beste for seg og sin familie. Fatter ikke at dette skal være nødvendig å diskutere en gang. Gir seg selv det, at ingen utenforstående, hvor kunskapsrik man enn mener seg å være, ikke har den minste anelse om hva som er best for andre enn dem selv :smug:
 
Back
Topp