Ikke dra fra barnet før det er halvvannet år...

Helt enig:happy: og trives best med hun i nærheten! Nå er hun riktignok bare 5mnd snart 6 og jeg har ikke vært vekk fra henne mer en 20min mens jeg har vært på butikken og hun har vært hjemme med barnefar :)
 
Omtrent 40-45% av inngåtte ekteskap skiller seg, også har du de som er samboere opp på dette som man ikke har tall på. Så vil tro det er 50/50 som flytter fra hverandre ja:)

Da er det nok større problemer enn mangel på kjærestid tror jeg. Men til slutt renner begeret over, og et allerede skrantet forhold blir vel ikke bedre av småbarnsliv.
 
Jeg har flaskebarn. Har alle besteforeldre rett borti gata og mini har knyttet tette bånd med dem. Han har sovet 12 t i strekk siden han var 2mnd, ble da flyttet på eget rom. Nyttårsaften var han passert 3 mnd og da var vi alle samlet hjemme hos oss. Etter middag tok jeg og sambo leggerutine som vanlig, og dro deretter på fest til venner i nabolaget mens 4 stolte besteforeldre var igjen og passet lille. De visste de kunne ringe når som helst så var vi der på noen minutter. Lille sov som vanlig hele natten tross raketter. Vi kom hjem midt på natta, og mormor tok morgenrutinen med han alene, og de storkoste seg :) vi sov jo vegg i vegg, men var godt å sove ut.
 
Vi har også flaskebarn,men har ikke benyttet oss av barnevakt enda [emoji12] han sov 12 t i strekk fram til nå nylig,men nå kan han våkne opptil flere ganger på natta. Han vil ikke alltid ha mat,men ligger å kaver litt. Mistenker tenner etterhvert [emoji13] vi tenker oss på kino og middag om ikke lenge, og lille har nok av tanter og besteforeldre som alle vil passe :) glede oss til alenetid mere enn noen timer etter leggetid [emoji87][emoji12]
 
Tenker det er individuelt, og noe enhver familie vurderer hva som passer dem best :)

Her var frøkna borte en natt rundt 1 år, da var vi på slektstreff. Neste var 2 netter når lillebror ble født da var hun 16 mnd.
En mnd senere ble vi tvunget til å ha barnevakt en hel mnd, og vi så henne kun litt i helgene, mens lillebror var syk. Hun tilpasser seg veldig bra, og stortrivdes med de hun bodde hos. Og jeg er glad vi ikke valgte å være en hjemme.
 
Jenta mi er to år og to måneder og hun har enda ikke sovet borte en natt. Først nå begynner jeg å bli klar for å vurdere det :p Greit hun er vandt til å sove hos besteforeldrene sine før neste man kommer.
 
Jeg er uenig. Så lenge barnet blir godt tatt hånd om og har det bra ser jeg ingen grunn til at mor og far ikke skal kunne få reise bort litt. Tror det er positivt for barnet å vende seg til andre mennesker enn bare mor og far ganske tidlig. Syns det virker vanskeligere for barna å være borte jo eldre de blir. Vårt barn har hvertfall ikke hatt noe problem med å bli passet av besteforeldrene sine, eller av onkler og tanter:)
 
Back
Topp