Dette må du gjøre noe med Lena!
Blir helt sjokka når jeg leser dette.
Jeg ser tre mulige forklaringer på meldingene du fant på mobilen hans.
1. Han er utro og vil bryte ut av forholdet med deg, men har ikke gjort det enda
2. Han er utro, men har ingen konkrete planer om å bryte med deg, selvom han sikkert forteller henne at det er planen hans.
3. Hun er en god venn, han har betrodd seg til henne om problemer i forholdet deres. (Dette er veldig søkt. For det første hadde du sikkert møtt henne om hun var en god venn, og for det andre så er språket i meldingene du nevner litt vel "kosete" for noen som bare er venner)
Hvis 1. Forholdet kan antageligvis ikke reddes. Du kan konfrontere ham med meldingene du fant. Dersom du klarer å gjøre dette på en likegyldig måte, så kan det være han får fornyet respekt for deg og at dere kan klare å løse problemene på sikt.
2. Hvis du konfronterer ham kan det være han får fornyet respekt for deg og at dere kan finne ut av problemene. Kanskje har han en på si fordi han vet du ikke er tøff nok til å gjøre noe med det selvom du skulle finne ut av det? Vis ham at han tar feil!!!
3. Det er jo realt nok om han trenger noen utenforstående å snakke med om noe han oppfatter som vanskelig, men egentlig burde han ta dette opp med deg. Snakk med ham, kanskje kan dere finne ut av ting.
Uansett hva som er grunnen til at han gjør som han gjør, så kan du bare kommet styrket ut av å konfrontere ham med det. hvis han går rundt med den innstillingen at han bare kan tråkke på deg, så kommer han jo selvfølgelig til å gjøre det også. Vis ham at han tar feil, ikke minst for din egen del! Det er mulig han blir sint for at du har lest meldingene hans, kanskje ryker forholdet, men hva vil det gjøre med din selvfølelse om du ikke gjør noen ting?
Ønsker deg lykke til, unner ikke min værste fiende å gå igjennom det du gjør nå. [&o]