Hvorfor skal det ta så lang tid å få til det man ønsker mest?

Er ikke så flink til å kommentere her inne, men følger med. Er enig med alle som sier at du (og mannen) har en helt egen stå-på-vilje. Dere reiser dere igjen og igjen, klarer å holde på rutiner, finner nye hobbyer (!) og kose dere sammen, tross all motstanden som langtidsprøvere. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er... Men det virker som dere har et sterkt forhold og er grepa folk.

Jeg håper og unner dere at dere når målet og får den lille dere ønsker. Klag alt du makter her. Noe sted må sorg og frustrasjon få utløp. :Heartpink

Er ikke så flink til å kommentere her inne, men følger med. Er enig med alle som sier at du (og mannen) har en helt egen stå-på-vilje. Dere reiser dere igjen og igjen, klarer å holde på rutiner, finner nye hobbyer (!) og kose dere sammen, tross all motstanden som langtidsprøvere. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er... Men det virker som dere har et sterkt forhold og er grepa folk.

Jeg håper og unner dere at dere når målet og får den lille dere ønsker. Klag alt du makter her. Noe sted må sorg og frustrasjon få utløp. :Heartpink
Jeg blir så ydmyk og rørt over hvor fine mennesker som er her inne jeg!! ❤️ tusen takk for fin melding❤️

Er ikke aktiv her inne selv lengre, men jeg titter innom nesten hver eneste dag for å følge med på deg❤️ Jeg er ekstremt imponert over pågangsmotet ditt og jeg håper så veldig at det snart går din vei nå

CD 14

Jeg har faktisk ikke gått helt inn for å prøve denne syklusen. Jeg har rett og slett tatt meg litt fri. I helga var jeg og venninna mi på fest, hvor vi virkelig slo ut håret og hadde det suuuupergøy!
Det kan jeg ikke huske sist jeg gjorde!

Jeg og samboer har omtrent ikke hatt sex heller…eller vi har faktisk ikke hatt det før i dag. Jeg aaaner ikke om el har vært, er eller kommer. Jeg har altså gitt så f, og bare vært meg. Noe jeg ikke har vært på så lenge jeg kan huske.

Dumt å misse en PP kanskje, men akkurat nå er det viktigere å leve og få tilbake humøret mitt hundre prosent. Deilig å kjenne på at man kan leve litt innimellom også❤️ ting går som det går. Skal teste litt fremover nå og se, men er litt redd for at el har vært. Men men….ny sjanse neste syklus i såfall…

CD 14

Jeg har faktisk ikke gått helt inn for å prøve denne syklusen. Jeg har rett og slett tatt meg litt fri. I helga var jeg og venninna mi på fest, hvor vi virkelig slo ut håret og hadde det suuuupergøy!

Jeg og samboer har omtrent ikke hatt sex heller…eller vi har faktisk ikke hatt det før i dag. Jeg aaaner ikke om el har vært, er eller kommer. Jeg har altså gitt så f, og bare vært meg. Noe jeg ikke har vært på så lenge jeg kan huske.

Dumt å misse en PP kanskje, men akkurat nå er det viktigere å leve og få tilbake humøret mitt hundre prosent. Deilig å kjenne på at man kan leve litt innimellom også❤️ ting går som det går. Skal teste litt fremover nå og se, men er litt redd for at el har vært. Men men….ny sjanse neste syklus i såfall…
Det fortjente du virkelig ❤️

CD 14

Jeg synes dette høres veldig sunt ut :Heartred

CD 14

Viktig å ikke miste seg selv oppi alt. Det er så tøft å stå i lang prøving, og jeg har jo lest dagboken din, så det at du tar deg litt "fri" og gir "f..." er sunt og bra for deg! :Heartred
Den ene gangen vi lyktes var det den gangen jeg virkelig ga f ... Jeg hadde gitt opp, og så visste jeg at IVF ventet på oss, så det var det jeg klamret meg til. Dermed slo jeg ut håret, drakk champagne og tenkte ikke så mye på noe som helst ang. prøving og baby. Jeg visste at jeg hadde eggløsning i den tiden der, men vi la ikke bevisst inn aksjer. Men jaggu kom det en positiv test. Jeg trodde ikke på det der og da, og ringte Rikshospitalet og sa fra, for kunne jo ikke da komme på oppsatt time for IVF. "Jeg håper vi slipper å se deg her", sa damen. Jeg sa at jeg garantert kom til å trenge dem, for vi hadde mistet 5 ganger før, så hvorfor skulle det gå den sjette gangen? Vet ikke hvorfor det bare gikk bra akkurat da, men det gjorde det.

CD 16

Og der var den positive testen gitt! Synes jeg har vært ekstremt oppblåst og treg i magen de siste dagene, men synes liksom det har vært så sent å ha el. Men men. Den er da på vei eller er nå.
Dumt at vi ikke la aksjer i går. Får ikke til i dag…samboer har reist på jobb og jeg drar straks på jobb. Men får prøve å få til i morgen tidlig når vi kommer hjem omtrent samtidig❤️
IMG_9082.jpeg

CD 17
EL kommer sent denne gangen. Hadde ekstremt liten og svak mens denne syklusen også. Så noe rart er det. Men aksjer rakk vi heldigvis akkurat i dag før mannen måtte dra på jobb i kveld:happy: få lagt i morgen også, så får det holde. Hatt litt avslappa forhold til testing og prøving denne pp’n. Noe som var svært så etterlengta. Trengte rett og slett litt fri og ikke tenke så mye på prøving. Men nå har jeg hatt el vondt i går og idag, så da måtte det testes, og den var veldig positiv:joyful:
IMG_9089.jpeg

CD 18 & EL-DAG?

Det ble dessverre ingen aksjer i dag. Samboer fikk seg en knekk i ryggen på jobb i natt. Så nå har jeg prøvd å fått pleid han med varme og smertestillende. Kom seg så vidt opp av senga i dag. Stakkaren er på vei til jobb igjen nå. Uff. Dumt det ikke ble aksjer. Men vi la aksjer på mandag og torsdag, og eggløsning enten i dag eller at den var i går. Så vi er jo «innafor» sånn egentlig. Uansett! Jeg tvinger ikke samboeren til noe sånt når han har vondt. Vi kan sikkert prøve sa han mens han sto krokete på soverommet. Det klarte ikke hjertet mitt å si ja til❤️ så vi får krysse fingrene for de aksjene som er lagt denne gangen.

Last edited:
CD 21 & 3-4 DPO

Da var det en ny uke. Satser på at denne blir med litt mer energi enn det var forrige uke :playful: sjelden jeg er sååå sliten.

Men ihvertfall. FF har gitt meg kryss og sier at eggløsning var på torsdag da jeg fikk peak på CBFM og andre dagen med positive strimler. Vi hadde også sex den dagen, så da føler jeg at jeg er litt mer innafor enn jeg trodde. Selv om vi kun la aksjer på mandag og torsdag. Så nå er det bare å krysse fingrene❤️

CD 24 & 7 DPO

Siden klokka er over tolv så har jeg bikket 7 dpo.
I kveld har det røska og rivi litt nedi der. Kjent det litt i lyskene. Jeg har i tillegg hatt ekstremt kort lunte, og det var faktisk ett av tegna på at jeg var gravid sist. Da var jeg helt ekstrem i humøret:wacky:
Har ikke helt troa, men må jo bare håpe at det kan ha klaffa denne gangen❤️

En kveld igjen på jobb, så er det fri en dag og deretter litt ekstra vakter i løpet helga. Hadde sett frem i mot en rolig og avslappende helg, men får nyte fredagen litt ekstra denne uka i stedet:)

Tja…det går sånn der. TR har ikke dukket opp ennå, men har begynt med litt murringer i dag. Så den dukker nok opp enten i dag eller i morgen er jeg redd. Ikke tatt noen tester denne syklusen og det har vært heeelt sinnsykt deilig. Ingen nedturer. Var virkelig godt å ikke utsette seg for dette. Stolt av at jeg har klart det. Satser på bedre sjanse neste syklus❤️

Tja…det går sånn der. TR har ikke dukket opp ennå, men har begynt med litt murringer i dag. Så den dukker nok opp enten i dag eller i morgen er jeg redd. Ikke tatt noen tester denne syklusen og det har vært heeelt sinnsykt deilig. Ingen nedturer. Var virkelig godt å ikke utsette seg for dette. Stolt av at jeg har klart det. Satser på bedre sjanse neste syklus❤️
Så flink du er ❤️ Håper murringene bare er en spire som klorer seg fast ❤️

PP 58, CD 3

Da var jeg i gang med ny syklus, ikke overraskende.

Denne PP’n prøver vi igjen med Prednisolon, Albyl E og Cyclogest.
Siste ordentlige PP’n hvor vi går all in dette året, med alt av støttemedisiner.

Og prøve å få til aksjer på alle dager med HØY og MAKSIMAL på CBFM. Ett par runder før den tid, så ting ikke blir gammelt, ellers holder vi oss til kun de dagene hvor CBFM sier at «nå er det lurt å hoppe i høyet». Da har vi noe konkret å gå etter. Hverken mer eller mindre. Satse på at dette funker med tanke på den forbaskende turnusjobbinga til både meg og samboer.

Håper dere har en fin lørdag❤️

Last edited:
Hei. Jeg bruker cyclogest og venter på blodprøve svar om jeg er gravid. Er det vanlig at det er vanskelig å få ført inn cyclogest etter å tatt det i 14 dager? Er på en måte hoven nedentil..Eller er det tegn på at jeg er gravid?

Hei. Jeg bruker cyclogest og venter på blodprøve svar om jeg er gravid. Er det vanlig at det er vanskelig å få ført inn cyclogest etter å tatt det i 14 dager? Er på en måte hoven nedentil..Eller er det tegn på at jeg er gravid?
Ta en test. Om det er tegn på at du er gravid, kan ikke jeg svare på. Lykke til :)

CD 12

Og allerede maksimal på CBFM! Den var lav i går. Men merka litt el smerter i natt. Sendte melding til samboer som var på jobb, at i morgen tidlig når han kommer hjem, SKAL vi hoppe i høyet før han sovner, for jeg er sikker på at monitoren viser høy eller max:playful: noe den gjorde. Vi hadde jo planer om å legge aksjer på alle dagene med høy og maksimal, men det ble jo amputert, da det gikk rett fra lav til max:rolleyes:

Uansett aksjene for i dag er i alle fall lagt, og samboer har fri i to dager, så da blir det i hvertfall på begge dagene med maksimal og dagen etter. Krysser fingrene for at dette holder…

Back
Topp