Hvorfor skal det ta så lang tid å få til det man ønsker mest?

Masse lykke til idag❤️

10 DPO

Og ja, jeg vet man ikke skal gi opp før TR er her. Men nå gir jeg opp og kaster inn håndkle.

Ferdig med å teste for denne gang. Venter bare på TR. Som gjerne bare kan komme for min del, så vi kan starte på nytt igjen. Med blanke ark, som så mange ganger før…

I morgen er det inn til klinikken og få en ny konsultasjon og diskutere prøvesvarene om habituell abort. Jeg grugleder meg.
Men nå har jeg et skikkelig håp om at dette blir siste IVF runde fordi det ender med en spire som sitter helt til termin.

Kjære kjære du eller det som lever mellom himmel og jord: «Har ikke jeg kjempet nok kamper nå? Har ikke jeg bevist at dette er det eneste jeg ønsker meg? Har ikke jeg hatt mer enn nok nedturer og følt meg dritt? Er det ikke min tur til å få min egen familie og bli kalt mamma? Når er det min tur???» :sorry:
Så vondt du må ha det. :(
Sender deg masse styrke!! Å klem ❤️

11 DPO og ny konsultasjon hos Hausken

Da har jeg fått vært hos klinikken min igjen og hatt en ny konsultasjon før vi setter i gang med IVF #3.

Blodprøvene, kromosomprøver og tester for habituell abort, kom alle tilbake negative, både for meg og samboer :cool05

Altså jeg ble så glad for at kromosomprøvene våre var fine og ikke hadde noe å si på det❤️ det var liksom deg viktigste!

Men når det kommer til at vi har mistet tre ganger på rad nå, så har vi nå lagt en slagplan.

1. Jeg skal i løpet av neste syklus ta en endometriumtest, prøver som skal sendes til Tyskland.
Prøven blir undersøkt for å se om det kan foreligge en kronisk betennelse i livmoren (kronisk endometritt) eller økt immunrespons (økt antall naturlig killerceller). Naturlig killer-celle er en hvit blodcelle som fungerer som immunsystemets første forsvarslinje mot inntrengere som svulster, bakterier og virus.
Blir det påvist en kronisk betennelse i livmoren vil jeg da bli satt på en antibiotikakur i to uker.

2. Jeg skal få utført scratching.

Scratching utføres ved å lage et lite sår i livmorslimhinnen. Den utføres uten behov for bedøvelse som ved en vanlig gynekologisk undersøkelse. Man bruker et lite plastrør som føres inn i livmorhulen og “skraper” overflaten slik at man får en kontrollert skade.

Dette kan medføre lette, kortvarige menstruasjonslignende smerter/ubehag. Det kan være at man har noen småblødninger etterpå. Den “ny-reparerte” livmorslimhinnen er da mer mottagelig for et embryo som skal implanteres.

3. Med tanke på mer støtte etter innsett skal jeg da prøve Klexane i tillegg til Cyclogest. Og muligens så setter dem meg også på prednisolon. Uavhengig om endometrietesten er negativ eller positiv.

Så nå føler jeg virkelig at jeg klar for å gjennomføre alt og starte på IVF #3. Føler meg veldig sett og hørt, i tillegg hadde jeg en nå fantastisk lege som jeg aldri har hatt før. Så dagen i dag, har vært en veldig bra dag :happy:

13 DPO

Hadde litt svak brun utflod i går tidlig, så trodde TR skulle sette i gang, men det forsvant igjen. I går kveld hadde jeg noe som ligna på el slim faktisk:oops: aldri opplevd det rett før TR noen gang, men er ikke sikkert syklus er riktig i balanse ennå etter SA’n.

Så krysser fingrene for at TR dukker opp i løpet av helga. For da begynner ting å skje litt når det gjelder IVF. Blir ingen PP denne gangen da, siden jeg skal i gjennom endometrie test og scratching, men vi nærmer oss oppstart av IVF fort nå da.
Kjente jeg har hatt helt avsmak på tanken på å gå igjennom en ny IVF runde, men nå er jeg mer enn klar og er ganske optimistisk med tanke på at jeg skal få enda mer støtte som skal hjelpe meg å holde på en graviditet. Så gjelder å holde seg sunn, trene, spise vitaminer og tilskudd både jeg og samboer. Og så skal jeg manifestere at denne ivf’n blir suksessfull❤️

14 DPO

Fortsatt ingen TR i sikte. Ingen murringer, utflod eller noe som tilsier at TR skal komme i dag…men kroppen kan være lur, for plutselig er hu her.

Her har det vært en travel morgen. Hjulpet venninna mi med en hest som hadde satt seg fast i en blekkplate med ene bakbeinet (utestall). Det var blod absolutt overalt. Hesten deiste i bakken ett par ganger for oss, pga blodtap. Heldigvis bor ikke veterinæren så langt unna oss her, så hadde hun bodd lengre unna, hadde nok hesten blødd i hjel. Nå er de endelig på vei inn til Bjerke. Håper alt går bra etter forholdene. Det er så forferdelig når noe sånt skjer med dyra, spesielt hesta. Jeg er jo en gammel hestejente, og har holdt på med hest i mange mange år, før jeg ga meg helt for fem år siden, da jeg måtte avlive den godeste/beste hesten min. Tror heller ikke jeg hadde hatt råd til det nå som vi driver med IVF heller. Derfor er det veldig godt å ha bestevenninna et steinkast unna, som fortsatt driver med hest❤ for innimellom er det et savn…

Men nå er det eneste jeg tenker på at hesten overlever, og et lite håp om at det ufødte føllet også overlever (noe vi er redd for at hun har mista nå dessverre) Livet kan være brutalt både for to og firbeinte ❤️

Last edited:
Åå, stakkar hesten ❤️ fått høre noe mer?

Greit at tr er på vei, så man slipper vente så lenge.

Åå, stakkar hesten ❤️ fått høre noe mer?

Greit at tr er på vei, så man slipper vente så lenge.
Veldig uvisst hvordan dette går. De tør ikke å ta opp bandasjen ennå, siden det sprutblør/pulserer ennå. Så de ville vente 48 timer etter forrige bandasjeskift. Men de fant hjertelyden til føllet, så hun har ikke mista det ufødte føllet ihvertfall…ennå…men ting er veldig usikkert. Hesten har lave verdier på det meste, får væske og blodoverføring 24/7. Så vi vet ikke mer før i morra når de skal ta av bandasjen❤️

Veldig uvisst hvordan dette går. De tør ikke å ta opp bandasjen ennå, siden det sprutblør/pulserer ennå. Så de ville vente 48 timer etter forrige bandasjeskift. Men de fant hjertelyden til føllet, så hun har ikke mista det ufødte føllet ihvertfall…ennå…men ting er veldig usikkert. Hesten har lave verdier på det meste, får væske og blodoverføring 24/7. Så vi vet ikke mer før i morra når de skal ta av bandasjen❤️

Så bra at føllet er der enda i alle fall! Utrolig kjedelig når sånt skjer :( Håper det ender fint med hoppa ❤️

17.april er det satt opp tid til endometrietest og scratching. Kjenner jeg gruer meg litt. Sykepleier lurte på om vi ønsket å starte IVF i syklusen etter, selv om vi eventuelt ikke har fått svar på prøvene enda. Denne gangen skal jeg få tilleggs medisiner som Klexane og muligens Prednisolon uavhengig i hvordan prøvesvarene blir. Det eneste er om testen viser positivt at jeg da skulle gått to uker på antibiotika. Men vi kjører på uansett vi! Har liksom ingen tid å miste heller. Og går det ikke denne gangen, så blir det nok et forsøk til i august/september. Planen er klar. Men jeg krysser virkelig fingrene for at den sitter helt til termin denne gangen❤️

Last edited:
Back
Topp