Hvorfor skal det ta så lang tid å få til det man ønsker mest?

CD 24 og dag 5 på Progynova

Da har jeg fått hentet ut «litt» av medisinene til forsøket. Litt over 11.000kr. Kjenner jeg er veldig glad vi får tilbake pengene av medisinene nå:wacky:

Fortsatt ingen bivirkninger av Progynova heller. Så livet er veldig ålreit om dagen. Teller ned til å begynne å stikke kjenner jeg. Jeg gleder meg faktisk mest denne gangen. Og har bestemt meg for å ikke tenke så langt frem, heller ta en dag av gangen. For man blir altså så nedfor når man tenker det verste om alle fallgruvene man kan komme oppi under IVF.

En dag av gangen og tenke positivt, det er det jeg skal gjøre denne gangen❤️
11.000kr !? Kjære vene! jaja, jeg punger gladelig ut selv altså hvis det kommer til det, men det er en del kroner :hilarious:
Håper så inderlig for dere nå:Heartred

11.000kr !? Kjære vene! jaja, jeg punger gladelig ut selv altså hvis det kommer til det, men det er en del kroner :hilarious:
De forrige forsøkene har liggi på mellom 15.000 og 17.000kr i medisiner. Så det koster masse :rolleyes: får igjen alt over ca 19.000kr i medisiner, på inntil 3 forsøk. Så vet jeg får de tilbake i hvertfall:)

❤️

De forrige forsøkene har liggi på mellom 15.000 og 17.000kr i medisiner. Så det koster masse :rolleyes: får igjen alt over ca 19.000kr i medisiner, på inntil 3 forsøk. Så vet jeg får de tilbake i hvertfall:)

❤️

Tror vi lå på 11-12k på det ene uttaket vi hadde; men de medisinene er dyre altså!! For jeg hadde jo bare et "minimum" med stimulering. Bemfola + fyremadel, stimulert i 12 dager før gonalpeptyl 2d før uttak, og det var det.
(Måtte ha progynova og lutinus i styrt syklus, en drøy måned etter, da, men det er jo ikke like dyrt..).

Er veldig greit med tilbakebetalingen når man må ut med mer!!

Håper spiren sitter denne runden ❤️❤️

Tror vi lå på 11-12k på det ene uttaket vi hadde; men de medisinene er dyre altså!! For jeg hadde jo bare et "minimum" med stimulering. Bemfola + fyremadel, stimulert i 12 dager før gonalpeptyl 2d før uttak, og det var det.
(Måtte ha progynova og lutinus i styrt syklus, en drøy måned etter, da, men det er jo ikke like dyrt..).

Er veldig greit med tilbakebetalingen når man må ut med mer!!

Håper spiren sitter denne runden ❤️❤️
Jeg skal ha Progynova, Menopur med dose 300 (forrige gang stimulerte jeg i 12/13 dager tror jeg), Fyremadel, Ovitrelle, Gonapeptyl, Cyclogest, Prednisolon og Klexane.

Nå hentet jeg kun ut Menopur (litt mindre enn det jeg tror jeg trenger, kjøper mer etter første ul om nødvendig) og Fyremadel :wacky:

Jeg skal ha Progynova, Menopur med dose 300 (forrige gang stimulerte jeg i 12/13 dager tror jeg), Fyremadel, Ovitrelle, Gonapeptyl, Cyclogest, Prednisolon og Klexane.

Nå hentet jeg kun ut Menopur (litt mindre enn det jeg tror jeg trenger, kjøper mer etter første ul om nødvendig) og Fyremadel :wacky:

Det er jo stimulantene som er sjukt dyre, da. Uff.
Menopuren er dritdyr, ser jeg?! Bemfolaen er "bare" 500 ish per stykk i "min" dose (150), men 1300 pr i høyeste dose.
Menopuren var jo nesten 2k per sprøyte (dose 600, men var bare 75 og 600 nevnt på felleskatalogen, så er kanskje den du må ha, men halve sprøyta?).

Helt horribelt dyrt!

Fyremadel, 1600,- for 5stk. Det går AN i alle fall. Dyrt, men det går.. ><

Det er jo stimulantene som er sjukt dyre, da. Uff.
Menopuren er dritdyr, ser jeg?! Bemfolaen er "bare" 500 ish per stykk i "min" dose (150), men 1300 pr i høyeste dose.
Menopuren var jo nesten 2k per sprøyte (dose 600, men var bare 75 og 600 nevnt på felleskatalogen, så er kanskje den du må ha, men halve sprøyta?).

Helt horribelt dyrt!

Fyremadel, 1600,- for 5stk. Det går AN i alle fall. Dyrt, men det går.. ><
Den koster ja.
Har hittil kjøpt to pakker med Menopur 1200 (3800kr pr pakke), og en pakke med 600. Disse blandes selv. En på 1200 varer i 4 dager på min dose….syke summer. Trekker opp sprøyter med væske selv.
Så er litt mer innvikla enn de «vanlige» Gonal F, Rekovelle osv…

Den koster ja.
Har hittil kjøpt to pakker med Menopur 1200 (3800kr pr pakke), og en pakke med 600. Disse blandes selv. En på 1200 varer i 4 dager på min dose….syke summer. Trekker opp sprøyter med væske selv.
Så er litt mer innvikla enn de «vanlige» Gonal F, Rekovelle osv…
Helt enorme summer!!

Menopur dag 2

I dag har jeg fått oversikt over hvor lenge jeg skal gå på sprøytene i første omgang og fått satt dato til første monitorering.

Politiattester ble søkt om i dag, og jeg har faktisk bestilt akkurat nok med medisiner frem til første UL :joyful: må jeg gå lenger på sprøyter så kjøper jeg medisinene i apoteket der.

Jeg er så klar for dette forsøket og føler meg veldig optimistisk. Men jeg prøver å kun ta en dag av gangen❤️

Last edited:
Menopur dag 3

Husker jeg ble trøtt og kvalm av Menopur forrrige gang også, men i dag slo det meg litt ned i støvla.

Blandingen med store menssmerter på første dagen, 5 timer søvn på to dager, sprøytestart og tidligvakter denne uken, slo meg hardt i panna i dag. Sovi 1,5 time på sofaen nå, og er like trøtt og uvel. Men men, kommer seg igjennom dette også :)

Vurderer å ta en halvtime på mølla, for å gå ut i snøkaoset her i dag, frister fint lite!!! Østlandet ble lurt denne våren også:hilarious: Men spørs om jeg ikke tar en kuli og slapp kveld på sofaen i dag rett og slett. Fortjener det innimellom. Og greit å lytte litt til kroppen også.

Har fått sendt inn alt av samtykke, politiattester osv, så nå gjenstår kun betalingen, og da er alt i boks for denne IVF runden❤️

Last edited:
Kjedelig at du blir så trøtt! Er så mange år siden at jeg husker ikke om jeg ble det under stimulering, men blir det av medisinene på fryseforsøkene, heeeelt ødelagt :hilarious:

Knis, apropos priser, sjekk rekovelle, jeg fikk hjertestopp av å trekke kortet :bag:
Dosering er veldig streng så den regnes ut etter bmi og amh. Brukte bare litt over en av de største pr forsøk da i det minste, men prisen pr stk føltes helt syk.

Kjedelig at du blir så trøtt! Er så mange år siden at jeg husker ikke om jeg ble det under stimulering, men blir det av medisinene på fryseforsøkene, heeeelt ødelagt :hilarious:

Knis, apropos priser, sjekk rekovelle, jeg fikk hjertestopp av å trekke kortet :bag:
Dosering er veldig streng så den regnes ut etter bmi og amh. Brukte bare litt over en av de største pr forsøk da i det minste, men prisen pr stk føltes helt syk.
Jeg brukte Rekovelle på mitt første forsøk:bag: en penn med 72 og en penn med 36 om jeg husker riktig. Dose 12.

Husker ikke dosen, men ja, samme mengde sprøyter :) føler den koster så mye mer pr enhet
Synes alt koster, og så spørs det jo på dosen også og hvor lenge man går. For meg koster et stikk med Menopur litt i underkant av 1000kr om dagen. Så når man stikker i ca 11 dager, så blir det dyrt, i tillegg når man legger til Fyremadel hver dag, så er jeg oppe i ca 1300-1400kr om dagen i medisiner sånn ca. Alt i alt så blir det nok ganske likt kronemessig for min del å gå på Rekovelle eller Menopur:bag:

Men satser på at dette er siste gang jeg punger ut for dyre medisiner og forsøk :smiley-angelic001 :Heartpink

Last edited:
Menopur dag 4

I dag ble det en egenmelding. Er helt skutt, og har liggi etter med mye søvn i flere dager. Kroppen fungerte ikke i går. Så i dag har jeg fått sovet ut litt. Håper det hjelper, men hodepinen er her fortsatt. Litt sånn bomullsfølelse. Slitsomt, men i dag skal jeg komme meg en tur på mølla. Rolig kjøring der en times tid. Håper det hjelper litt på å få litt bedre søvn om natta.

Forresten går sprøytestikkene kjempebra. Og jeg gruer meg ikke lenger til å ta sprøytene. Første IVF var jeg helt skjelven :playful: Men nå er det liksom blitt helt greit å stikke seg selv.

Back
Topp