Hvorfor skal det ta så lang tid å få til det man ønsker mest?

Menopur dag 5

Fortsatt hodepine/bomullshode. Men kvalmen har avtatt litt takk og lov, og jeg sov faktisk ganske greit i natt.
Dagen på jobb gikk bra, men kjenner jeg er glad det er helg i morra.
Tatt helgevasken her hjemme og gleder meg til å komme hjem og slappe av i morgen. Ikke jobb før natt til onsdag, så det blir langhelg på meg. Herlig!!! ❤️

Langhelg høres greit ut, spesielt når du blir så påvirket av hormonene ❤️ når er det du skulle ha kontroll?

Menopur dag 6 & Fyremadel dag 1

Nå begynner det å kjennes litt i eggstokkene. Litt samme pressfølelse som man får før eggløsning (de som merker det). Så godt p kjenne at det faktisk skjer noe nedi der❤️

Litt uvant å sette Fyremadel igjen kjente jeg. I tillegg måtte jeg sette den på jobb, så ble også litt mer stressa av det. Men det gikk bra, sprengte litt, men helt overkommelig denne gangen også. Satset ikke like mye som en dartpil nå, men kommer nok til å gå tilbake til den metoden fra i morgen av :wacky: For jeg kjente den sprøyta i dag altså:playful:

Menopur dag 9 og Fyremadel dag 4

Begynt å kjenne veldig eggløsningssmerter og mye eggløsningsslim, så her er det mye som skjer. Det er jo bra.

Humøret mitt har vært såå mye bedre denne gangen enn forrige. Ikke hatt de voldsomme svigningene :hilarious: så samboer har egentlig hatt det ganske bra enda tror jeg:wacky:

Nå er jeg sååå spent på UL i morra. Krysse fingrene for masse egg i god størrelse❤️

Last edited:
Menopur dag 10 og Fyremadel dag 5

Da har jeg vært på første UL etter 9 dager på Menopur. Kun to eggposer som var av «grei» størrelse og 6-7 jevnstore litt mindre eggposer. Pluss noen til hun ikke målte.
Slimhinnen lå på ca 9.
Så blir å fortsette på Menopur frem til torsdag. Ny ul på fredag og mest sannsynlig uttak på mandag :) slik var begge de andre IVF forsøkene mine også, måtte gå noen dager ekstra på sprøyter. Og da fikk jeg beskjed om alt fra 4-8 egg ut, men har fått ut 12 og 11 egg ved uttak, så jeg er fortsatt positiv:)

Menopur dag 11 og Fyremadel dag 6

En natt igjen på jobb før det er helg, og siden jeg har en fysisk krevende jobb, så blir jeg nok sykemeldt en liten stund fremover, om egguttaket blir på mandag.
Satser på at eggene har vokst bra til fredag når jeg skal på den andre ultralyden.

Hodepinen er fortsatt her og litt kvalme som kommer og går. En del eggløsningssmerter og litt press er det også.

Har en så ro over det hele denne gangen, at det nesten er litt skremmende:oops:
Herregud som jeg håper vi sitter med en positiv test etter dette forsøket og at vi endelig kan bli foreldre i februar.
Jeg synes ærlig talt at vi har vært igjennom nok nå.
Nå må det vel være våres tur? ❤️

Menopur dag 11 og Fyremadel dag 6

En natt igjen på jobb før det er helg, og siden jeg har en fysisk krevende jobb, så blir jeg nok sykemeldt en liten stund fremover, om egguttaket blir på mandag.
Satser på at eggene har vokst bra til fredag når jeg skal på den andre ultralyden.

Hodepinen er fortsatt her og litt kvalme som kommer og går. En del eggløsningssmerter og litt press er det også.

Har en så ro over det hele denne gangen, at det nesten er litt skremmende:oops:
Herregud som jeg håper vi sitter med en positiv test etter dette forsøket og at vi endelig kan bli foreldre i februar.
Jeg synes ærlig talt at vi har vært igjennom nok nå.
Nå må det vel være våres tur? ❤️
Ja, det syns jeg :Heartred

Menopur dag 13 og Fyremadel dag 8 + UL#2

Har helt glemt å oppdatere her, mye som jeg har drivi med i dag. Derfor sen oppdatering.

Men vi var på UL nr 2 i dag. Endelig er det flere eggposer som er med nå. Slik det så ut i dag, ser det ut for at ca 7 eggposer er rimelig sikre på å bli tatt ut denne gangen (mente jeg telte ca 12 poser til sammen, noen var litt for små dessverre). To av eggposene hadde virkelig vokst!!
Og jeg har alltid fått ut noen flere enn det som blir sagt på ul.

Men som jeg sa til samboer, jeg skal bare være glad om vi får ett bra å sette inn. Å få på frys er bare en bonus. Noe jeg ikke har store forhåpninger om, og vi tar en dag av gangen. Dette ligger ikke i våre hender, og det er ingenting vi får gjort fra eller til nå. Ting blir som det blir.

I morra blir siste Fyremadel satt. Og på kvelden 20:15 setter jeg Ovitrelle og to Gonapeptyl :smiley-angelic001

EGGUTTAK PÅ MANDAG 8.mai❤️

Back
Topp