Hvordan går det med vekta?

Før graviditeten hadde jeg ca 14-15 kg for mye. Veide da ca 79. Er 162 cm lang. Når jeg var i uke 26 veide jeg 83,5. Det er det høyeste til nå i graviditeten. Etter at jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes for snart tre uker siden har jeg gått ned litt i vekt. Er i uke 30+2 idag og veier nå 81,5. Spennende å se om jeg går opp igjen eller hva som skjer..

Jeg gikk opp mye mer i 2. trimester enn jeg gjør nå. Kryper litt på opp, omtrent i takt med baby vil jeg tro. Men vannmengde om andre ting i kroppen varier veldig tror jeg. Så det går opp og ned. :P
Hos jordmor viste den nå 64,4 med kler og mat/vann. Og babyen vokser og symfyse målene steg i riktig kurve.

Før graviditeten hadde jeg ca 14-15 kg for mye. Veide da ca 79. Er 162 cm lang. Når jeg var i uke 26 veide jeg 83,5. Det er det høyeste til nå i graviditeten. Etter at jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes for snart tre uker siden har jeg gått ned litt i vekt. Er i uke 30+2 idag og veier nå 81,5. Spennende å se om jeg går opp igjen eller hva som skjer..
Hørtes litt ut som meg vektmessig i første svangerskap. Veide 75kg når jeg ble gravid(som er 6kg mer enn jeg var nå denne gang), gikk ned til 73 pga kvalme og veide 83kg siste gang jeg veide meg før fødsel. 2 uker etter fødsel veide jeg 72, og etterhvert gikk 3 kg til av :) gøy når det går den veien om man har litt mer enn man ønsker :)

63,4 idag. Opp 10-11 kg. Målet er å ikke bikke 68 kg for det veier gubben :p

Gått opp 12kg, men bekymrer meg i grunn ikke for vet d går fort over da jeg er ferdig..Får bli som d blir

Er snart i uke 33 og er ikke langt unna å ha gått opp 20 kg. Aner ikke hvor disse kiloene har satt seg, siden jeg ikke er så alt for stor og har hatt et normalt kosthold igjennom hele svangerskapet. Jordmor og lege har ikke sagt noe på vekten siden det har gått så gradvis, men litt kjedelig å gå på vekta når den viser så mye da :p Men satser på at det meste går av igjen når mini er ute :)

Uke 33
Opp 8 kg
Spent på de siste ukene.

Ned to kg på siste kontroll, så total vektoppgang er 5 kg i uke 33...

Har ikke gått opp noe i vekt... Og lillemann bare vokser som det skal. Så vil jo si at jeg går ned i vekt. Uke 33+3 i dag. :P
Men var samme når førstemann kom.. Jeg gikk ikke noe opp i vekt.. Og når jeg startet å amme så raaaste jeg ned i vekt!! Og ikke fordi jeg ikke spiste/spiser.. Stikk motsatt! Aldri vært sååå sulten konstant :P :D haha

32+2 gått opp nesten 6 kg siden første s.kontroll :) Med storesøster gikk jeg opp 27 kg til sammen!

36 uker i morgen og den siste uka har jeg flydd opp noen kg :p +12kg nå!

Har ikke vekt som virker så har ikke veid meg på flere uker. Er spent på hvor mye jeg har gått opp nå, kontroll til uka :) Tipper ca 10-12 kg

Det ser ikke ut til å stoppe. 64 kg nå. Opp 11 kg og 34 uker imorgen:eek:

Back
Topp