Hvordan går det med vekta?

Jeg er sikkert den eneste her inne som faktisk har lagt på meg mye ser det ut som, men jeg har lagt på meg 20 kg allerede! Har slitt med å godta dette men sånn er det jo bare... Legen mener dette er mye vann, så jeg håper han har rett! går ikke opp gradvis, men hopper 3-4 kg om gangen! ser ut som en oppblåsbar dukke og er super hoven i ansikt å bein.. Spiser sundt og normale mengder, liker ikke brus og slikt så det drikker jeg heller ikke. har ikke så mye plass i magen til mat lengre, men det hjelper ikke!

Jeg var på vekta i går og da sa den 65.7. Ser ikke ut til at jeg går opp spesielt mye.

30+1 62,9 med klær og frokost/lunsj. Så kan vel si jeg hilder meg foreløbig stabil. Selv om jeg er stabil. Føles det som at baby og mage har vokst mye den siste tiden. Så trekker vi ifra klær, mat og vann..8 kg opp enda. (Skrev feil sist)

Her går det fortsatt nedover. 17 kg lettere enn startvekta, men babyen ser ut til å ha det bra. Bare 2% mindre enn gjennomsnitte :)

Men jeg klarer likevel å presse ut unger på over 4 kg. Skjønn det den som kan :P
Ja de sier jo at ungene tar det de skal (som regel):)
Jeg har 10 kg for mye og legen min sa at jeg i teorien kunne holde meg på samme vekt i svangerskapet og allikevel få en unge som var akkurat der han skulle:)

Ja de sier jo at ungene tar det de skal (som regel):)
Jeg har 10 kg for mye og legen min sa at jeg i teorien kunne holde meg på samme vekt i svangerskapet og allikevel få en unge som var akkurat der han skulle:)

Ja, det er det jeg tenker å. Men JM her prøver støtt å få meg til å spise fet mat.

Sneket meg opp til 62 kilo :) det er hele 5 kg mer enn det jeg veide på det minste før jeg ble gravid. Omeprazol er fantastisk, og hadde det ikke vært for den medisinen hadde jeg nok ikke klart å få i meg den maten jeg har fått i meg i det siste.

Jeg er sikkert den eneste her inne som faktisk har lagt på meg mye ser det ut som, men jeg har lagt på meg 20 kg allerede! Har slitt med å godta dette men sånn er det jo bare... Legen mener dette er mye vann, så jeg håper han har rett! går ikke opp gradvis, men hopper 3-4 kg om gangen! ser ut som en oppblåsbar dukke og er super hoven i ansikt å bein.. Spiser sundt og normale mengder, liker ikke brus og slikt så det drikker jeg heller ikke. har ikke så mye plass i magen til mat lengre, men det hjelper ikke!

Kan trøste deg med at jeg har nok gått opp like mye i vekt som deg ;) Har sluttet å vege meg etter jeg passerte 15 + for noen uker siden!! Og jeg har ikke så mye vann i kroppen :p La på meg 30 kilo i de to andre svangerskapene mine, så rekner med det blir likt denne gangen og!! Trøsten er at innen eit år er alle kiloene vekke igjen pluss litt til :)

Har vel gått opp rundt 13 kg nå tenker jeg, 32 uker. Stresser ikke med det... Gikk opp nærmere 25 kg med førstemann så det er forventet ;)

Kan trøste deg med at jeg har nok gått opp like mye i vekt som deg ;) Har sluttet å vege meg etter jeg passerte 15 + for noen uker siden!! Og jeg har ikke så mye vann i kroppen :p La på meg 30 kilo i de to andre svangerskapene mine, så rekner med det blir likt denne gangen og!! Trøsten er at innen eit år er alle kiloene vekke igjen pluss litt til :)

Så da er det ikke bare meg! har nesten ikke turrt å lese her inne.. hehe.. :p
Sist gikk jeg opp 17 og ned 23 på 6 mnd så satser på det går likt denne gangen!
Kiloene er jo verdt det også, men ikke noe morro å se i speglet om dagen kjenner jeg! Tipper det blir 30 kg her også!

Så da er det ikke bare meg! har nesten ikke turrt å lese her inne.. hehe.. :p
Sist gikk jeg opp 17 og ned 23 på 6 mnd så satser på det går likt denne gangen!
Kiloene er jo verdt det også, men ikke noe morro å se i speglet om dagen kjenner jeg! Tipper det blir 30 kg her også!

Skjønner veldig godt hva du mener ;) Jeg leser ikke denne tråden hvis jeg har ein dårlig dag, hehe :p

Uansett så har jeg forstått at vekt og størrelser er eit ømfintlig tema nesten for alle gravide. Det er alltid noen som kommenterer om ein er for liten eller for stor!! Jeg "tåler " det litt bedre denne gangen siden dette er nr 3 og jeg er blitt vane med det. Men husker enda hvor mye jeg gråt av kommentarene jeg fikk med nr 1 og 2. Lite kult. Som oftest er babyen normal og vekta går ned igjen ganske fort :D

Hadde du mye vann med første og? :)

Skjønner veldig godt hva du mener ;) Jeg leser ikke denne tråden hvis jeg har ein dårlig dag, hehe :p

Uansett så har jeg forstått at vekt og størrelser er eit ømfintlig tema nesten for alle gravide. Det er alltid noen som kommenterer om ein er for liten eller for stor!! Jeg "tåler " det litt bedre denne gangen siden dette er nr 3 og jeg er blitt vane med det. Men husker enda hvor mye jeg gråt av kommentarene jeg fikk med nr 1 og 2. Lite kult. Som oftest er babyen normal og vekta går ned igjen ganske fort :D

Hadde du mye vann med første og? :)

Jeg sliter mer denne gang faktisk. Tror ikke jeg tenkte så veldig over det sist av en eller annen grunn. Men etterpå tenkte jeg på det, og det har resultert i at jeg ikke lengre har bilder av meg selv som gravid eller rett etter fødselen :p
Skyr kameraer nå også, og offentlige steder! :p

Hadde mye vann sist også, men da hadde jeg svangerskapsforgiftning og så da var kansje litt mer "godtatt" siden det kunne skyldes på det. Men da var lille 1905 så vekten hadde iallefall ikke noe med babyen å gjøre! nå viser det at lille i magen skal være 8% + i vekst! men det er jo nok bare en bonus tenker jeg :) (hvis den estimeringa i det hele tatt stemmer denne gang, hehe)

Back
Topp