Hvordan går det med vekta?

Opp 2kg fra startvekt :) Endelig var legen fornøyd!! Føler eg ikke gjør annet enn å spise, og kvalmen er jo nesten vekke, så no kommer vel kiloene rasende på! :)

31 uker imorgen og vekta viser idag 9kg opp.

30+ 3 og opp 8 kg. Vet ikke om det er lite eller mye, er ikke så opptatt av det. Det går av igjen uansett :) gikk opp 20 kg sist og det gikk av seg selv

28 uker og opp 4 kg

Jeg har lagt på meg 700 gram på en uke :D *lykke*

Regner dere alltid fra startvekt? Gikk ned 7 kg første måneder pga hyperemesis. Er nå gått disse opp igjen 1 kg til. Er det da opp 1 kg eller 8 kg?
Startvekt. Så 1 kg på deg.

Godt jobba å gå opp :)
Jeg er enda på minussiden og glad for hvert gram jeg får :)

29+1 og nærmer meg veldig 10 kg. Ser jeg har fått en del strekkmerker på rumpa, hoftene og mellom lårene, men ingenting på magen heldigvis :) så om det fortsetter sånn så får det nå bare være med vekta :P skal være bra fornøyd om jeg slipper unna strekkmerker på magen :D

Og så har jeg gått ned siden mandag. :/

29+1 og nærmer meg veldig 10 kg. Ser jeg har fått en del strekkmerker på rumpa, hoftene og mellom lårene, men ingenting på magen heldigvis :) så om det fortsetter sånn så får det nå bare være med vekta :P skal være bra fornøyd om jeg slipper unna strekkmerker på magen :D
Rart med det :p lår og rumpe er samme størrelse hos meg som før graviditeten. Jeg kunne virkelig trengt noen kilo der kontra magen !;)

Å nei, så kjedelig :(

Etter at jeg begynte med omeprazol klarer jeg å spise litt mer. Prøvd det? :)
Nei. Jeg er veldig var for alt av medikamenter. Finnes det en sjelden bivirkning så er jeg garantert å få den :/

Veier fortsatt 1 kg mindre enn jeg gjorde i jula, veier 61kg.. Det er tross alt 4 kg opp fra da jeg ble gravid, men da hadde jeg akkurat gått ned noen kilo og var såvidt nede på 57, så føles mer som jeg ikke har gått opp i det hele tatt.

Bortsett fra magen og puppene er alt annet blitt litt slankere.. Spent på UL på mandag, der vi skal få vite om morkaka har gått opp nok til at jeg kan føde vanlig, får håpe vi også får vite at lille jenta vår vokser som normalt og får i seg det hun skal <3

Nei. Jeg er veldig var for alt av medikamenter. Finnes det en sjelden bivirkning så er jeg garantert å få den :/
Verdt et forsøk :) Tror ikke det er noe man kan reagere på. Bivirkninger er kvalme, men det hadde jeg fra før, og får faktisk ikke det av disse. Også kastet jeg opp ufordøyd mat én gang, men etter en pause der jeg begynte på dem igjen etter oen dager uten har det gått kjempebra. Jeg har hatt to ganske bra dager nå, og tanken på dagene uten omeprazol er så forferdelig at jeg heller tar de.

Du kan jo prøve noen dager og heller kutte ut om du får bivirkninger. Det er helt ufarlig i alle fall :)

Verdt et forsøk :) Tror ikke det er noe man kan reagere på. Bivirkninger er kvalme, men det hadde jeg fra før, og får faktisk ikke det av disse. Også kastet jeg opp ufordøyd mat én gang, men etter en pause der jeg begynte på dem igjen etter oen dager uten har det gått kjempebra. Jeg har hatt to ganske bra dager nå, og tanken på dagene uten omeprazol er så forferdelig at jeg heller tar de.

Du kan jo prøve noen dager og heller kutte ut om du får bivirkninger. Det er helt ufarlig i alle fall :)
Hvis kvalme er en bivirkning så kan jeg ikke ta det. :( Jeg har nok a for å spy og tar ikke til meg fast føde på en uke hvis jeg spyr også bare en gang. :/ Det er 4 ting jeg er livredd her i livet. Å fly, blø neseblod, narkose og det å kaste opp. :p

Men tusen takk for tipset <3

Hvis kvalme er en bivirkning så kan jeg ikke ta det. :( Jeg har nok a for å spy og tar ikke til meg fast føde på en uke hvis jeg spyr også bare en gang. :/ Det er 4 ting jeg er livredd her i livet. Å fly, blø neseblod, narkose og det å kaste opp. :p

Men tusen takk for tipset <3
Men jeg har vært masse kvalm og ble kvitt kvalmen på omeprazol :) er ikke kvalm når jeg tar den

33+1 og nå er jeg altså da +10kg ! Hadde jo tenkt å holde meg under 14kg, men det spørs. Husker at jeg plutselig føyk 3kg opp på en måned forrige gang, må sikkert ha vært vann eller noe, men likevel. :p

33+5 og opp 5 kg!
JM og leger er ikke fornøyd, men jeg får dessverre ikke gjort noe med det.

Back
Topp