Hvordan går det med vekta?

Var 57 kg da jeg ble gravid, veier 61 nå. Var oppe i 62 forrige uke (hadde noen dager med litt mer matlyst og litt mindre kvalme) men så ble halsbrannen og kvalmen værre og jeg gikk ned igjen.

Så totalt opp 4 kg hittil. (uke 29)

Oisann, ser jeg har gått opp mer enn de fleste. Jeg har gått opp 11 kg jeg, i uke 30. Kremt:p bryr meg heldigvis ikke så alt for mye om vekta. Prøver å være flink å spise grønnsaker og frukt og begrensa med godterier da. Men har veldig god matlyst:p la på meg over 35 kg sist svangerskap så håper jeg holder meg godt under 20 kg denne gangen hvertfall.. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har lagt på meg 9 kg, når jeg var 28+6. For en uke siden.

Jeg har lagt på meg 12 kg når jeg var 28+4. Er spent på hvor mye mer som kommer på de siste ukene...

Nå går det bare en vei virker det som. Har gått opp 8 kg allerede. Og lillegutt skal jo vokse mye mer... Men føler meg nå ikke feit da heldigvis, men kjenner jeg ikke liker å gå på vekta noe særlig altså

Her skyter det endelig fart:-) Opp 5,5 kg, uke 27+1. Men har enda god margin hvis jeg skal matche mine to andre svangerskap der jeg gikk opp 20 og 25 kg:-)

Oisann, ser jeg har gått opp mer enn de fleste. Jeg har gått opp 11 kg jeg, i uke 30. Kremt:p bryr meg heldigvis ikke så alt for mye om vekta. Prøver å være flink å spise grønnsaker og frukt og begrensa med godterier da. Men har veldig god matlyst:p la på meg over 35 kg sist svangerskap så håper jeg holder meg godt under 20 kg denne gangen hvertfall.. :)

Vi er en del som ligger rundt der, heldigvis ;) For her er mange som nesten ikke har beveget noe på badevektnåla, og det kunne vært skikkelig deprimerende lesning :/ Heldigvis er det ingen konkurranse, og de som ikke er gått opp noe særlig, jobber jo masse for å klare å legge på seg, så vi er kanskje litt heldige da? Men får håpe det bremser seg litt nå, 79 dager igjen :p

Opp ca 10. Har ikke skrevet så mye om det tidligere, da jeg blir litt deprimert av å lese alle som går opp mye mindre. Men jeg har spist nomalt sunt, og prøvd å bevege meg så mye som jeg kan. Likevel så legger jeg en del på meg. Men var undervektig før graviditeten, så tar det som et tegn på at kroppen trengte et lager til amming og slik. Så får det være som det er, jeg bærer frem en nydelig baby. :)

Vi er en del som ligger rundt der, heldigvis ;) For her er mange som nesten ikke har beveget noe på badevektnåla, og det kunne vært skikkelig deprimerende lesning :/ Heldigvis er det ingen konkurranse, og de som ikke er gått opp noe særlig, jobber jo masse for å klare å legge på seg, så vi er kanskje litt heldige da? Men får håpe det bremser seg litt nå, 79 dager igjen :p
Enig:) husker kjæresten min klappa når jeg rundet 100 kg i sist svangerskap! Ler av dei i dag,men lo ikke da akkuratt:p gikk jo opp over 35 kg.

Opp ca 10. Har ikke skrevet så mye om det tidligere, da jeg blir litt deprimert av å lese alle som går opp mye mindre. Men jeg har spist nomalt sunt, og prøvd å bevege meg så mye som jeg kan. Likevel så legger jeg en del på meg. Men var undervektig før graviditeten, så tar det som et tegn på at kroppen trengte et lager til amming og slik. Så får det være som det er, jeg bærer frem en nydelig baby. :)
Ja jeg la på meg 20kg sist svangerskap. Jeg endra ikke spisevanene mine, eneste var at jeg erstatta kalorier fra alkoholen med sjokolade :p Så lenge man lever slik man vanligvis gjør og vekten likevel stiger så er det jo babyrelatert, og alt forsvinner som regel etterpå :) noen legger på seg masse mens andre lite, jeg har ikke vekt for tiden pga batteriet er tomt :p men ligger ca på 9-10kg jeg også.

Ja jeg la på meg 20kg sist svangerskap. Jeg endra ikke spisevanene mine, eneste var at jeg erstatta kalorier fra alkoholen med sjokolade :p Så lenge man lever slik man vanligvis gjør og vekten likevel stiger så er det jo babyrelatert, og alt forsvinner som regel etterpå :) noen legger på seg masse mens andre lite, jeg har ikke vekt for tiden pga batteriet er tomt :p men ligger ca på 9-10kg jeg også.
Ja, jeg tenker at det meste må være babyrelatert siden jeg ikke føler jeg har endret spisevaner så mye. (Mannen var enig, så jeg lurer ikke meg selv tror jeg. :P ) Tror kanskje batteriet her også skulle vært tomt av og til. :P

Nede på 60,5 igjen, etter at mye av den maten jeg klarte å få i meg i helga kom opp igjen :( umulig å gå opp i vekt når jeg ikke har matlyst, føler meg konstant kvalm og stappa og har masse halsbrann :P

Gått ned en kilo siden forrige lege kontroll for to uker siden, litt redd for hva legen skulle si.
Men jeg er ekstremt flink med spising og jeg er ute og går tur hver eneste dag! Så er jo ikke sånn at jeg slanker meg og går sulten.
Legen sa heldigvis at det ikke gjorde noe og at det godt kunne være bare vann:)

27 uker opp 3 kg. Ligger nå på ca samme vekt som forrige svangerskap, men da hadde jeg jo allerede gått opp rundt 15 kg på dette tidspunktet.... Gleder meg til etter fødsel og vekta går nedover igjen. Det er tungt for både bekken og knær med over 15 kg ekstra!!

Back
Topp