Hvordan er formen?

Hei alle sammen....Nå nærmer jeg meg Ul og uke 13 er nådd! Har dere fortalt noe til familie og venner? Jeg kjenner jeg ikke er klar til og si noe før UL har vert! Er litt engstelig av meg, men vanligvis får ikke folk UL før uke 18 ca. Og alt pleier jo og være greit da.
Noen annengangsgravide som har merket noe liv? Og hvor langt på vei ev da?:happy:

Uke 13 i morgen :D
Formen er bedre, men har ferie så gjør jo mindre. Spent på å se formen når jeg er tilbake på jobb.
Svigerfamilien vet det og noen venner. Pappa kommer hjem fra ferie i helgen og får vite neste uke :)
Sjef og nestsjef vet det på jobb.

Formen har vært urovekkende bra helt siden jeg ble gravid. De siste ukene har jeg gått fjelltur hver dag, padlet kajakk og gått på topper (er på ferie i Lofoten). Merker egentlig ikke at jeg er gravid, og glemmer det nesten helt bort. Noen andre som har det sånn? Blir redd for at noe er galt, siden jeg ikke merker noe...

Vipper over til 12+6 nå og formen har (bank i bordet!) blitt bedre i løpet av denne uka. Har fått litt mer matlyst, trenger ikke ligge hele dagen og klarer å bli med på butikken. Blir veldig fort sliten og sliter med hodepine, får vondt i ryggen og blir raskt tungpustet, men det er jo ikke så rart med tanke på hvordan de siste månedene har vært...

Formen har vært urovekkende bra helt siden jeg ble gravid. De siste ukene har jeg gått fjelltur hver dag, padlet kajakk og gått på topper (er på ferie i Lofoten). Merker egentlig ikke at jeg er gravid, og glemmer det nesten helt bort. Noen andre som har det sånn? Blir redd for at noe er galt, siden jeg ikke merker noe...
Jeg har heller ikke mange symptom. Er trøtt da, men det kunne jo forsåvidt ha skyldest mange ting..

11+0

Kvalmen er kommet sigende, føler meg stappmett før varmmat som resulterer i 2 tugger før jeg er ferdig.

Hetetokter
Vondere bryst
Mye strekkninger

Bortsett fra litt såre pupper, er det ikke mange typiske gravid-symptomer jeg har.. Trøtt og sliten (leeeengter etter ferie!), andpusten urovekkende fort (dårlig kondis), sulten hele tiden (jojo-slanker forever..) Og hormonell. Blir bare mer og mer hormonell.. Her forleden holdt jeg på å gå i fistel på ei dame som parkerte meg inne..

Er magen oppblåst da...eller den som vanlig også? Jeg kjenner jo flere som ikke har merket noe til graviditet før de har kjent liv. Er nok helt fint med deg:-)

Er magen oppblåst da...eller den som vanlig også? Jeg kjenner jo flere som ikke har merket noe til graviditet før de har kjent liv. Er nok helt fint med deg:-)
Magen var oppblåst før, men i de siste dagene så har den også vært helt normal...

Nå er det 2 dager gjen til min ultralyd. Kjenner det plager meg litt at jeg ikke tør og si det til folk før UL. Nesten som jeg er bekymret for at noe er galt liksom.... Jeg er nå i midten av uke 13. Jeg fikk jo se spiren 2 dager før uke ni så er jo egentlig ikke noe grunn til bekymring! Uff... Blir jo helt sliten av dette her! Har vert kjempe kvalm hele veien, så det er jo et veldig godt tegn! :gen014
Noen andre som er bekymret eller?

Nå er det 2 dager gjen til min ultralyd. Kjenner det plager meg litt at jeg ikke tør og si det til folk før UL. Nesten som jeg er bekymret for at noe er galt liksom.... Jeg er nå i midten av uke 13. Jeg fikk jo se spiren 2 dager før uke ni så er jo egentlig ikke noe grunn til bekymring! Uff... Blir jo helt sliten av dette her! Har vert kjempe kvalm hele veien, så det er jo et veldig godt tegn! :gen014
Jeg har det på samme måte. Var på siste ul 8+2 og alt så bra ut. Blødde en del i starten av svangerskapet, men har bare blødd bittelitt 8+3 og ingenting etterpå. Men har heller ingen symptomer. Er 12 uker i morgen, men tør ikke å slappe helt av før jeg har hørt hjerteslagene en gang etter uke 12. Har jo hørt tilfeller der babyen døde en gang i løpet av uke 8 uten at det ble lagt merke til før i uke 12-13. Det er marerittet... Men jeg håper jeg kan høre hjerteslag med doppler eller hos jordmor. Det holder for meg. Trenger ikke å dra på enda en ul (har vært på 3 stk før uke 9 og det blir jo så dyrt...)

Lykke til på ultralyden din! Satser på at alt er fint :-)

Jeg tror det er normalt å være bekymret :)
De 3 dagene før jeg hadde tul i uke 12 var helt jævlig..for å si det mildt. Jeg fikk ikke sove, ble dårlig, hadde ikke matlyst og så videre. Morgenen før ul gikk jeg helt i "lock-mode". Jeg tenkte ikke på noen annen ting en ul. Det resulterte i at jeg ikke klarte å gjøre noe, så vi dro på sykehuset å ventet i stedet. I over 1.5 timer :p
Men det har løsnet mer etter jeg fikk se spira i levende live på skjermen :)
Håper du klarer å slappe av - jeg vet hvor tøft det kan være .

Jeg tror det er normalt å være bekymret :)
De 3 dagene før jeg hadde tul i uke 12 var helt jævlig..for å si det mildt. Jeg fikk ikke sove, ble dårlig, hadde ikke matlyst og så videre. Morgenen før ul gikk jeg helt i "lock-mode". Jeg tenkte ikke på noen annen ting en ul. Det resulterte i at jeg ikke klarte å gjøre noe, så vi dro på sykehuset å ventet i stedet. I over 1.5 timer :p
Men det har løsnet mer etter jeg fikk se spira i levende live på skjermen :)
Håper du klarer å slappe av - jeg vet hvor tøft det kan være .
Ja, er virkelig ikke noe kjekt! Jeg som person har blitt skuffet så mangen ganger i mitt liv, at jeg er alltid redd for at det skal skje igjen!
Veldig slitsomt! Jeg er til og med overbevist om at jeg har kjent spiren blåse såpebobler i magen min i noen dager, men er allikavel bekymret! Som andregangs gravid vet jeg godt hva jeg skal kjenne etter... Sjangsen for at noe er galt imorgen er jo kjempe liten! Jeg må bare lære meg og senke skuldrene!!!

Jeg har det på samme måte. Var på siste ul 8+2 og alt så bra ut. Blødde en del i starten av svangerskapet, men har bare blødd bittelitt 8+3 og ingenting etterpå. Men har heller ingen symptomer. Er 12 uker i morgen, men tør ikke å slappe helt av før jeg har hørt hjerteslagene en gang etter uke 12. Har jo hørt tilfeller der babyen døde en gang i løpet av uke 8 uten at det ble lagt merke til før i uke 12-13. Det er marerittet... Men jeg håper jeg kan høre hjerteslag med doppler eller hos jordmor. Det holder for meg. Trenger ikke å dra på enda en ul (har vært på 3 stk før uke 9 og det blir jo så dyrt...)

Lykke til på ultralyden din! Satser på at alt er fint :)
Jeg også har blødd bittelitt, mest lyyyyyyys brun beige utflod. Legen sa det ikke var noe og bekymre seg for siden han så et bankende hjerte og dette hadde holdt på i noen uker. Og at om jeg kom til og miste ville det ha skjedd til da. Ev vil det komme til og utvikle seg til en større blødning. Og sjangsen for MA er jo kjempe liten når man har sett et bankende hjerte 3 dager før uke 9. Så det er mitt utgangspunkt. Så egentlig ingenting og stresse for, bare jeg som blåser små marihøner opp til elefanter! :smiley-angry017

13+6 og formen er nå veldig fin! Trøtt og sliten, og blir kvalm når jeg blir for sulten, men ellers fint og flott❤️

11+ 3

Har hatt en ekkel følelse baki halsen.. Nesten som om jeg har hår i svelget.. Kan kanskje være stress klomp, for jeg kjenner d ikke hele tiden.. Men er jo rart.. Kjenner den nå når jeg ligger i senga.. Irriterende

Jeg hadde noen dager uten symptomer men nå kaster jeg opp og har vondt i korsryggen og lysken, spesielt på høyre side. I går var jeg så uggen på jobb at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Har heldigvis eget kontor så jeg kan være litt for meg selv iløpet av dagen :p

Dagens form er ille. Den har vært sååå fin i et par uker, men i dag slo kvalmen og varmen meg skikkelig. Også vondt i høyre side av korsryggen, med stråling nedover høyre ben..

Back
Topp