Hvordan er formen?

Jeg er blitt skikkelig plaget med vann i kroppen siste uken. Om kvelden er beina så hovne at det gjør vondt. Har investert i noen støttestrømper og håper det skal hjelpe, men det er ikke mye gåing og ståing som skal til før jeg merker det. Blir så tung i kroppen at jeg ikke orker å bevege meg nesten, det går fryktelig trengt for å si det sånn. I tillegg får jeg vondt i bekkenet når jeg går litt så det er jo en kjempefin kombinasjon :meh: ...og enda er det 3 måneder igjen. Vurderer faktisk å høre med legen om det er mulig å øke sykmeldingsgraden. Han sa det kunne ordnes over telefon så mulig jeg ringer mandag for å høre selv om jeg gjerne skulle jobbet en stund til.
 
Etter litt frem og tilbake mellom lege og jordmor har jeg nå fått time hos fysioterapeut som absolutt mener at jeg bør ta det mer med ro og at det er bekkenet som plager meg. Kan gå timer uten å merke noe, men andre dager er det ingenting som er avlastende, ikke det å legge meg heller lenger...

Jobber nå 50% (her var jordmor ganske bastant, jeg synes det var kjipt å komme med den beskjeden på jobb :() og det føles egentlig ganske riktig ut for det er enklere for meg å tilpasse meg hjemme pluss at jeg slipper noe av kjøringen (30-45 min biltur frem og tilbake hver dag er ikke alltid like behagelig det heller...), men det er vanskelig å ikke føle at jeg er til bry så jeg må virkelig ta meg sammen for å ikke gjøre for mye her hjemme også. :p

Har heldigvis en samboer som er super på å hjelpe til da og veldig forståelsesfull. :happy:

Ellers så tror jeg at jeg merker sånn smått til kynnere, men har jo ikke noe erfaring så ikke sikker. Er i hvert fall ikke plagsomt, værre med følelsen av at det er tungt å puste innimellom. Hehe. :D
 
Har begynt å få litt smerter i bekken. Også har jeg hatt litt mensmurringer om natten de siste dagene. Merker at hormonene raser igjen.
 
Etter litt frem og tilbake mellom lege og jordmor har jeg nå fått time hos fysioterapeut som absolutt mener at jeg bør ta det mer med ro og at det er bekkenet som plager meg. Kan gå timer uten å merke noe, men andre dager er det ingenting som er avlastende, ikke det å legge meg heller lenger...

Jobber nå 50% (her var jordmor ganske bastant, jeg synes det var kjipt å komme med den beskjeden på jobb :() og det føles egentlig ganske riktig ut for det er enklere for meg å tilpasse meg hjemme pluss at jeg slipper noe av kjøringen (30-45 min biltur frem og tilbake hver dag er ikke alltid like behagelig det heller...), men det er vanskelig å ikke føle at jeg er til bry så jeg må virkelig ta meg sammen for å ikke gjøre for mye her hjemme også. :p

Har heldigvis en samboer som er super på å hjelpe til da og veldig forståelsesfull. :happy:

Ellers så tror jeg at jeg merker sånn smått til kynnere, men har jo ikke noe erfaring så ikke sikker. Er i hvert fall ikke plagsomt, værre med følelsen av at det er tungt å puste innimellom. Hehe. :D

Høres veldig fornuftig ut, jobbe kan du gjøre resten av livet :)
Kjedelig å jobbe for lenge og for mye med bekkenløsning, det kan du få igjen for senere.
 
Vært kvalm og pjusk i dag. Ingen energi. Sov til og med til kl 09 i dag (med en tissepause i natt)
 
Hvordan er formen deres damer? Jeg er idag 35+1 og har vanvittig med nedpress. Jenta presser på nesten døgnet rundt. Mye kjynnere, mensmurringer,til tider sånne tak i ryggen. Noen andre?
 
Snakk om å gå fra storform til å være elendig på en natt. Har hatt halsbrann i hele natt og ikke fått sovet så mye, sitter på jobb nå og er kjempetrøtt og veldig kvalm! Blir litt fortvilet av tanken på at jeg skal være her helt til 16! :( Er allerede 3 stk som er borte fra jobb, så jeg føler at jeg må pine meg gjennom dagen, men det føles urettferdig akkurat nå! :( JEG ER DEN GRAVIDE for svarte, haha! :)
 
Fire dager til høygravid og jeg er i zombiemodus for tiden. Sover og sover. Står opp, spiser, vasker kanskje litt klær, rydder.. også må jeg sove noen timer igjen:sleep011

Ellers så har jeg mye nedpress. Jeg har bært lavt hele sv.skapet, så jeg vet ikke om magen kan synke noe mer. Bekkenet har kranglet hele sv.skapet, men det stikker og iler fra halebeinet og til symfysebeinet. Kjennes ut som jeg har fått skikkelig rundhjuling nedi der..
 
Kroppen begynner å kjenne at den bærer på noen kilo nå - låsningen jeg har hatt i halebeinet/bekkenet har gjort seg mer gjeldende de siste dagene så prøver å få gjort styrkeøvelsene mine som jeg har fått hos fysio. Klart, kynnerene starter stort sett som ei klokke rett etter de da, så sånn går nå dagene :p
 
Hvordan går det? Noen som har tegn til fødsel eller som har født? Jeg er 39+0 på Mandag og blir da satt i gang. Veldig spennende....Gleder meg til og møte prinsessa!!!!!! Noen andre?
 
Hvordan går det? Noen som har tegn til fødsel eller som har født? Jeg er 39+0 på Mandag og blir da satt i gang. Veldig spennende....Gleder meg til og møte prinsessa!!!!!! Noen andre?
Er 39+1 i dag. Fikk en tegningsblødning i dag så er spent på om riene starter snart. Har en time hos jordmor på mandag. Gleder meg til å møte prinsen min snart jeg også :)
 
Jeg er 41 uker i dag, 5 dager over termin. Har ikke hatt noen tegn, eneste er mensmurringer og vondt i korsrygg siste dagene. Litt teit at jeg synes at det er teit å være i god form... Gikk meg tur i løssnø opp bakker i går, samt tur i fjæra. Han har det ikke travelt...
 
Uff. Er rimelig sliten allerede. Hatt regelmessige rier siden lørdag kl 20,men ikke "korte" nok. Spent til jordmor time kl 9. Håper latrnfasen er snart over. Slitsomt og vondt.:smiley-angry017
 
Back
Topp