Hvordan er formen?

Er det noen andre som sliter med blæra?? Jeg er oppe 3-4 ganger hver natt + x antall ganger på jobb.
Er i veldig god form ellers så burde jo ikke klage, men begynner å bli lei av å fly på do hele tia :wtf:

Er også oppe ofte å tisser. I tillegg til tett nese,så gjør dette at nattesøvnen blir dårlig :confused:
Har blitt kresen på dopapir:rolleyes:
 
Jeg har en times bilkjøring fra jobb. Går på do før jeg kjører og første jeg gjør er å løpe på do hjemme. Vurderer å legge inn en dopause på veien :p
 
Merker lille vesnet krever mer og mer plass så er litt "stresset" for å få halsbrann, noe jeg ikke har hatt før. Oppstøtt får jeg i ny og ne nå. :p

Ellers er ryggen litt "så der" så da tar jeg det litt mer forsiktig enn før, men antagelig ikke nok. :D
 
Er fortsatt veldig sliten og ganske hormonell. Kan bli litt "stiv" i halebeinet når jeg går/står mye på jobb, gjør husarbeid eller er fysisk aktiv, men det går over til neste dag, så kan ikke klage på det. Ingen halsbrann, men merker at babyen tar mer plass og at jeg blir fortere mett (og fortere sulten siden jeg spiser små porsjoner) og ikke orker noe særlig mat etter at middagen er inntatt.
 
Fremdeles sliten, kvalm og blir ikke kvitt lungebetennelsen :yuck: Har i tillegg fått mer og mer vondt i bekken og korsrygg så har fått henvisning til fysio i dag så håper jeg kan få litt hjelp der. Kiropraktor har ikke fungert iallfall...
 
Da har jeg alle tegn på begynnende bekkenlåsning. Noe som vet hvor lang tid det tar og komme til fysioterapi på henvisning?
 
Da har jeg alle tegn på begynnende bekkenlåsning. Noe som vet hvor lang tid det tar og komme til fysioterapi på henvisning?

Spørs på ventelisten det.. jeg skal inn om 8 dager og har da ventet 14 dager :)
Men bestilte time til fysioterapaut først og ordnet henvisningen i dag.
 
Jeg fikk bekreftet at jeg ikke tok det nok med ro i helgen, og etter legebesøk på mandag mente legen at det antagelig er starten på bekkenløsning symtomene... men så lenge jeg kommer meg igjen (søndag kunne jeg nesten ikke gå fra kjøkken til stue :p) så ville han ikke gjøre noe med det. Sa ordrett "om det blir så ille at du ikke klarer å gå så henviser vi videre til fysioterapeut"...
Jeg synes det hørtes litt dramatisk ut jeg da, må jeg virkelig vente til jeg ikke kan gå før det skal behandles? :dead:

Har time med jordmor neste uke så tenkte jeg skulle ta det opp med henne også for det er søren ikke mye jeg skal gå/stå før det er heftig vondt. :sorry:

Men ingen peiling på hvor lang tid det tar fra henvisning til du får time da... hadde jeg også likt å visst. :happy:
 
Her er formen fortsatt dårlig. Etter en fantastisk uke ferie hvor jeg endelig følte meg som meg selv.
Sov både i går og i dag etter jobb og har kun fått i meg middag. Helt gåen i kroppen :(
 
Jeg fikk bekreftet at jeg ikke tok det nok med ro i helgen, og etter legebesøk på mandag mente legen at det antagelig er starten på bekkenløsning symtomene... men så lenge jeg kommer meg igjen (søndag kunne jeg nesten ikke gå fra kjøkken til stue :p) så ville han ikke gjøre noe med det. Sa ordrett "om det blir så ille at du ikke klarer å gå så henviser vi videre til fysioterapeut"...
Jeg synes det hørtes litt dramatisk ut jeg da, må jeg virkelig vente til jeg ikke kan gå før det skal behandles? :dead:

Har time med jordmor neste uke så tenkte jeg skulle ta det opp med henne også for det er søren ikke mye jeg skal gå/stå før det er heftig vondt. :sorry:

Men ingen peiling på hvor lang tid det tar fra henvisning til du får time da... hadde jeg også likt å visst. :happy:

Jøss, jeg har sagt at jeg har begynt å kjenne det til de jeg har kontakt med i forbindelse med graviditeten, lege, jordmor, kiropraktor og bedriftshelsetjeneste, og de har alle bedd meg vurdere kortere arbeidsdager og er allerede henvist til fysioterapaut etter anbefalning fra jordmor og bedriftshelsetjeneste.
 
Ja, fikk intrykk av jordmoren sist jeg var der at det ikke var så mye som skal til, men jeg er nok ikke så flink til å utrykke at ting er vondt som jeg burde (har jeg hørt siden jeg var liten :p) så leger har en tendens til å ikke ta meg alvorlig.

Kortere arbeidsdager har jeg ikke behov for enn så lenge da de er flinke til å tilrettelegge og jeg sitter for det meste så det går greit, men synes det er kjipt å ikke kunne være så aktiv som jeg pleier.

Hører med jordmor til uken så får vi se. :happy:
 
Her blir det værre jo lenger jeg sitter ( eller står stille). Så kontorarbeid nå er tøft. Etter 1 time på rompa så har det satt seg.
 
Ja, jeg kan ikke sitte lenger enn det jeg heller. Men derfor tilrettelegger de. Jeg får gått meg småturer mellom øktene og det avlaster greit (enn så lenge) Prøvde å stå (fikk heve-senke pult), men å stå er like ille om ikke verre, så det å gå litt har vært det som fungerte for min del.

Men, det virker jo som det blir verre... så kan tenkes jeg får kapitulere etter hvert. Er bare ikke der enda. :)
 
Sliten og lei :-( lei av å ikke få gått ut pga mildt og glatt vær/føre. Får ikke trimmet og luftet meg.
 
Plaget med bekkenløsning, trøtt og slapp, samt manglende matlyst. Flott kombinasjon.

Går til fysio en gang i uka og skal forhåpentligvis begynne på bekkengruppe neste uke.
 
Sliter litt av å til med kynnere på jobb men Trener styrke og kondisjon 2 til 3 gang i uka og aktiv på jobben enn så lenge :)
 
Her er formen fin men redd det begynner å bli bekkenproblemer her.... :(
Har mye vondt i korsryggen, smerter i symfysen og lysken ene beinet. mye løping på jobb og vanskelig å tilrettelegge... Tror det må bli en legetur snart...
 
Merker at det begynner å bli tungt (allerede...). Magen er større denne gang enn den var på samme tidspunkt i første graviditet, så lurer på hvordan det blir når terminen nærmer seg. :nailbiting: Ellers har jeg vondt i ryggen når jeg gjør for mye husarbeid o.l., er alltid "gåen" på kveldstid. Har vondt i hoftene og nedover beina hver natt selv om jeg ofte bytter fra side til side og ligger med gravidpute mellom beina. Sliter med halsbrann, verst når jeg legger meg. Hjelper litt med Link tyggegummi og en slurk med melk. Har de siste månedene vært skikkelig "slimete" både i nesa og i halsen, ekkelt. Har en del vonde kynnere som gir meg hjertebank og følelsen av at jeg ikke får puste skikkelig, så kan ikke engang sitte bakoverlent i sofaen :rolleyes: Kommer sikkert på mer etter hvert, men det var nok klaging for i dag :p
 
Back
Topp