Hvordan er formen?

13+6 i dag, og de siste 2-3 dagene har hodepinen begynt å slippe taket. Den ligger og murrer litt på ettermiddagen/kvelden, men det er ikke på langt nær så ille som det var noen uker. Uggenheten har også sluppet taket, og energien er sakte men sikkert på vei tilbake, så nå er det bare om å gjøre å fordele energien litt så jeg ikke brenner alt kruttet på en gang og blir liggende... :p

Mye hodepine for tiden, skikkelig kjipt når jeg endelig er mindre kvalm. Blir ofte kvalm av hodepinen. :arghh:

Noen som har vert på UL og sett bebisen? Alt bra? Kjønn? Jeg skal på Fredag, gleder meg helt vilt.....:cool05

Veldig stiv nakke som medfører sterk hodepine.. Skal få knekt opp, så kanskje jeg orker å stå ut arbeidsdagen når jeg begynner igjen etter ferie på mandag.. Ellers er formen tipp topp akkurat i dag, jeg gikk meg en tur halv 9, kastet innpå frokost og nå slapper jeg av foran tv'en. Har ikke følt meg så våken på mange uker, kanskje jeg går mot en bedre periode? ;)
Jeg skal til naprapat imorgen pga hodepine. Er så lei av å ha så mye vondt i hodet. Håper egentlig det kommer fra nakken og ikke er svangerskapshodepine, for er det fra nakken får jeg jo gjort noe med det.

17+2
Fortsatt utslitt på ettermiddagene. Orker ingenting :/ begynner å bli lei egentlig.
Brystene har vokst hvertfall 4 størrelser og jeg har ikke energi til å kjøpe ny. Ikke vet jeg om jeg burde kjøpe ny nå heller.
Gleder meg veldig til jordmortime i morgen da :)

Formen min er fortsatt kjempebra :-) Trener nesten hver dag. Veksler mellom timer på treningssenter, styrketrening hjemme, spinning og joggeturer. Begynner på gravidyoga-kurs på onsdag. Det gleder jeg meg til :-) Har også kjøpt 20 PT-timer der jeg te jeg å bruke 10 stk i svangerskapet og 10 stk etter fødsel :-)

Føler jeg har masse energi på jobb (jobber i barnehage) og at humøret er på topp. Mannen min har ligget med feber i 4 dager nå, men jeg har heldigvis ikke blitt smittet.

Alt sammen føles liksom for godt ut til å være sant, så det et nesten så jeg venter på å få et slag i trynet... Skal på ultralyd på torsdag. Håper alt er bra! Jeg er så redd for at noe er galt fordi jeg ikke føler meg gravid, men sånn har det jo vært hele svangerskapet.

Formen min er fortsatt kjempebra :-) Trener nesten hver dag. Veksler mellom timer på treningssenter, styrketrening hjemme, spinning og joggeturer. Begynner på gravidyoga-kurs på onsdag. Det gleder jeg meg til :-) Har også kjøpt 20 PT-timer der jeg te jeg å bruke 10 stk i svangerskapet og 10 stk etter fødsel :-)

Føler jeg har masse energi på jobb (jobber i barnehage) og at humøret er på topp. Mannen min har ligget med feber i 4 dager nå, men jeg har heldigvis ikke blitt smittet.

Alt sammen føles liksom for godt ut til å være sant, så det et nesten så jeg venter på å få et slag i trynet... Skal på ultralyd på torsdag. Håper alt er bra! Jeg er så redd for at noe er galt fordi jeg ikke føler meg gravid, men sånn har det jo vært hele svangerskapet.

Du er bare heldig med symptomene :D

Jeg skal til naprapat imorgen pga hodepine. Er så lei av å ha så mye vondt i hodet. Håper egentlig det kommer fra nakken og ikke er svangerskapshodepine, for er det fra nakken får jeg jo gjort noe med det.
I veldig mange tilfeller skyldes det nakken, men som gravid kan det jo være at det stammer fra svangerskapet. Men jeg hadde litt flaks i hvert fall og fikk knekt opp nakken, og hodepinen forsvant :)

Formen er nå veldig fin! Sliter litt med halsbrann, og at jeg blir fort sliten, men ellers er det fantastisk. Lillemann er også veldig aktiv om dagen, så nå er alt bare kos :*

Åååh.. så deilig!! Må jo være helt fantastisk å ha det slik, nyt det:)

Åååh.. så deilig!! Må jo være helt fantastisk å ha det slik, nyt det:)
Har hørt mange si at første svangerskap gikk lett som en plett, mens nr 2 var et rent h****. Så jeg får bare nyte det så godt jeg kan denne gangen, så får vi se hvordan det blir når nr 2 forhåpentligvis kommer om noen år.

Last edited:
Kjempe gøy på UL idag! Alt var på plass hos bebisen, ikke noe galt. Takk Gud for det!
Jeg ble skikkelig overrasket når jordmoren sa at morkaken var foran. Jeg som har kjent liv så lenge....Hun sa bare at jeg rett og slett var en av de heldige, og ikke minst visste hva jeg skulle kjenne etter..... Ble satt tilbake 4 dager, akkurat som forventet. :sad010 Fikk også vite at det var en prinsesse i magen! Livet er herlig!!! :hug007

Har hørt mange si at første svangerskap gikk lett som en plett, mens nr 2 var et rent h****. Så jeg får bare nyte det så godt jeg kan denne gangen, så får vi se hvordan det blir når nr 2 forhåpentligvis kommer om noen år.
Her var første svangerskap ubehagelig, andre virker til å bli grusomt:p men man får bare bite tenna sammen, kommer noe fantastisk ut av det til slutt;D

Utenom gigapuppene som har kommer og som jeg har begynt å bli lei av og litt trøttere enn normalt så er det ingenting å klage på. Er 16+1

Mitt første svangerskap var også som en drøm, mens nr. to var litt tøffere, men ikke noe å klage over egentlig. Men dette tredje svangerskapet er tøffere på kroppen enn de forrige (selv om jeg vet at det er mange som har et mye tøffere svangerskap enn mitt kan kalles). Men enhver kvinne og ethvert svangerskap er forskjellig, så hvordan akkurat dine svangerskap blir kan man ikke spå. Men det er selvsagt naturlig at det kan kjennes tyngre ut med nr. 2 og 3 osv, for da har man jo et eller flere barn fra før som også skal ha oppmerksomhet og oppfølging i tillegg, så man har ikke bare seg selv å tenke på. Bare nyt, med god samvittighet, at du har det så fint ;)

Jeg sliter litt med hodepine, av og på, men føler at det hjelper å ta tilskudd av magnesium. Samt at jeg legger meg kl 22 hver kveld for da er jeg helt skutt, men da får jeg ihvertfall tilstrekkelig med timer med søvn til å fungere fint på dagtid. Kvalmen/uggenheten ga seg for ca. 2 uker siden, og foreløpig ingen bekkenløsning-/låsning (men det slapp jeg unna i de forrige svangerskapene også), men jeg kan kjenne det litt i halebeinet etter en lang, travel dag på jobb fordi jeg går og står mye på hardt gulv. Er glad for at jeg føler meg i bedre form enn i første trimester :)

Hvordan går det med dere folks? Jeg er nå i uke 23 og bebisen sparker som bare det. Mye liv. Er litt tom for energi om dagen, og halsbrannen har begynt og snike seg innpå...dere andre da? Er formen bra?

Back
Topp