Hvordan er formen?

Formen er "værre" enn noen gang før. Med det mener jeg at kvalmen, trøttheta og matlysta er vanskelog - men dog er jeg KJEMPETAKNEMLIG for at jeg har slike symptomer - det gir meg følelsen at svangerskapet skal gå bra :)

Hva skjer jenter? Går det fint med dere alle sammen?:greet025 Er formen bra? Noen som har vert på UL?

Er kvalmen døgnet rundt, trøtt og kald og puppene er ømme. Selv om det er ubehagelig er jeg veldig glad for hvert et symptom :) Var på ul denne uken, mest for å sjekke at det bare var en baby, noe det var :) pappaen ble litt skuffet, men sa etterpå "jaja det er jo greit å begynne med en", haha. Jeg ble utrolig lettet :) Ble også satt frem en dag, så nå er jeg 8+3. Gleder med til Ul i august :) Hva med deg?

Brekker meg hver dag, noen ganger kastet jeg opp også. Tør ikke ta av meg sea band'a mine. Er så redd det skal bli værre da. Jeg skal på ny ul 3.august,da er jeg 12+5 :-) gleder meg masse :-)

Er kvalmen døgnet rundt, trøtt og kald og puppene er ømme. Selv om det er ubehagelig er jeg veldig glad for hvert et symptom :) Var på ul denne uken, mest for å sjekke at det bare var en baby, noe det var :) pappaen ble litt skuffet, men sa etterpå "jaja det er jo greit å begynne med en", haha. Jeg ble utrolig lettet :) Ble også satt frem en dag, så nå er jeg 8+3. Gleder med til Ul i august :) Hva med deg?

Du er full av symptomer altså! Fint og høre at alt er fint! :happy090Jeg er kommet snart halvveis i uke 11. Så jeg har en og en halv uke til jeg er "trygg". Ser virkelig frem til det! Formen er varierende. Har egentlig vert kvalm hele veien i ulik grad. Har hatt flere perioder med ille ille kvalme altså!! Men ikke noe oppkast. Bare ukontrollerbar brekking sånn når det ikke passer seg!:fart005
Vi har bestilt T-skjorte til sønnen vår med skriften"Storebror" på. Blir spennende og se hvor lang tid det tar før familien oppdager det under middagen! Hvordan skal dere andre fortelle det til familien?

Brekker meg hver dag, noen ganger kastet jeg opp også. Tør ikke ta av meg sea band'a mine. Er så redd det skal bli værre da. Jeg skal på ny ul 3.august,da er jeg 12+5 :) gleder meg masse :)

Jeg skal på Ul 2 august. Er da 12+6. Så vi er ca like langt vi da! Når blir din termin da? 13 feb? Alt gått fint med deg? Ingen komplikasjoner?

Nokså bra form her. Blir fort mett og fort sulten. Og mye som ikke frister. Og trøtt. Har og ømme bryster, men ikke plagsomt. Hatt endel stikninger og murringer idag. Men sov bare 4,5 time i natt og er alene med toåringen så er litt sliten tror jeg.

Mandag, da jeg begynte på uke 11,var jeg plutselig i kjempemye bedre form! Kvalmen bare forsvant. Nå er jeg 11+6, og har hatt litt kvalme nå på morgenen. Men det er ingenting i forhold til tidligere:)

Eg er 9+3. Blir veldig fort sulten og veldig fort mett. Sover dårlig om nettene da eg våkna av mageknip sia eg er så sulten :p

Jeg er også kald! Kler meg i ull og går rundt i tøfler på hytta, mens andre løper rundt i singlet og barføtt!!!

Formen er bedre og kjenner det klør etter å fortelle foreldrene våre :D
Guttungen til samboern er hos oss i 2 uker nå, så vi drar til pappa når han er tilbake til mora. Så håper vi forteller svigers det neste uke.
Har fullført 12 uker på lørdag :)

9+6 og formen er svingende. Uggen/ kvalm største del av dagen. Trøtt og sliten. Kondisjon og utholdenhet som en 90-åring. Peser som en tulling etter å ha gått opp trappen.

Alt smaker rart og jeg har lyst på noe å spise hele tiden men ingenting smaker godt. Gleder meg til den følelsen forsvinner. Mye rare lukter rundtomkring også. Klarer ikke lukta av skyllemiddelet jeg bruker til vanlig. Små kvalm hele dagen. Skulle hett heldagskvalme istedet for morgenkvalme :p

Føles som jeg er tilbake i ungdoms tiden. Har veldig ømfintlig hud i ansiktet, og nå he kvisene kommet.. Ingenting fungerer :(

Samt er veldig lei meg i dag.. For teite grunner.. Føler meg bare stygg/ tjukkebollafeita.. Løst på gravidmage, løst på å føle meg i d minste gravid!

Last edited:
Hei alle sammen....Nå nærmer jeg meg Ul og uke 13 er nådd! Har dere fortalt noe til familie og venner? Jeg kjenner jeg ikke er klar til og si noe før UL har vert! Er litt engstelig av meg, men vanligvis får ikke folk UL før uke 18 ca. Og alt pleier jo og være greit da.
Noen annengangsgravide som har merket noe liv? Og hvor langt på vei ev da?:happy:

Hei alle sammen....Nå nærmer jeg meg Ul og uke 13 er nådd! Har dere fortalt noe til familie og venner? Jeg kjenner jeg ikke er klar til og si noe før UL har vert! Er litt engstelig av meg, men vanligvis får ikke folk UL før uke 18 ca. Og alt pleier jo og være greit da.
Noen annengangsgravide som har merket noe liv? Og hvor langt på vei ev da?:happy:
Vi sa det til kommende besteforeldre etter 1 tul (9+5) var så heldig å ble tilbudt ny gratis ul i uke 12+3. Etter det fikk alle vite det litt etter litt, og nå er det ikkje hemmelig lengre for vår del. Kun familie og venner som vet noe enda, men skal tilbake på jobb etter ferie, og må fortelle det der da :)

Back
Topp