Hvordan er formen Jenter ?

Litt mindre kvalm men den er der enda å sniker:/ en del vondter i korsryggen og en del voksesmerter i magen. Har de siste dagene blitt fort svimmel.


Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015
 
kom nettopp hjem fra sykehuset. var innlagt der pga jeg klarte ikke å få maten og væske i kroppen. mistet all energi. så jeg var på sykehuset i 5 dager. føler mye bedre nå. men er redd for at det vil kommer tilbake :(
Huff, det høres ut som du har det veldig ekkelt. Godt at du fikk hjelp på sykehuset! Du fikk vel noen råd om hva du kan gjøre? Spise ting du har litt lyst på? Drikke noe med næring? Er du veldig kvalm? Har du fått noe kvalmedempende? Lykke til! Håper du slipper at det blir sånn igjen!
 
Huff, det høres ut som du har det veldig ekkelt. Godt at du fikk hjelp på sykehuset! Du fikk vel noen råd om hva du kan gjøre? Spise ting du har litt lyst på? Drikke noe med næring? Er du veldig kvalm? Har du fått noe kvalmedempende? Lykke til! Håper du slipper at det blir sånn igjen!

Fikk kvalmestillende og vitaminer. Så jeg ta den når jeg føler litt kvalm. På sykehuset fikk jeg intravenøs væsketilførsel og de fylte også medisiner i væske mot kvalme. Det hjalp veldig. Du tar urinprøve og vektkontroll hverdag, blodprøven er bare av og til. De første dagene var ganske vanskelig men etter 3 dagen så følte jeg bedre. Det begynte å gå opp. Du får ro og fred og sykepleier er der hele tiden. Du får mat der.


Viktig er å spise små porsjoner og ofte. Spis hva du ha lyst på!, det er viktig. Men ikke glem å få nok næring og ta vitaminer og masse væske (det kan være vann, juice, saft, cola, suppe osv..) Og siden det er varmt ute så det er kjempe viktig at du drikker masse vann. Og ikke stress mye om husarbeidet. Det er viktig å ta det rolig.
Spise før du står opp. For eksempel å ha salte kjeks på soverommet. Fjern faktorer som gjør at du blir kvalm.

Før jeg kom til sykehuset så var jeg i senga 2-3 uker og kaster bare opp. Gikk ganske mye ned i vekta og hadde ingen energi. Nå føler jeg mye bedre. Jeg klarer å drikke og spiser og gå langt. :) Føler ingen kvalm faktisk!
 
Her varierer det fra dag til dag. Er ikke så kvalm lenger, er fortsatt trøtt, men ikke så øm i puppene lenger... men har litt kynnere, er oppblåst og stikkinger ned mot lysken...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Finnes ikke kvalm, kan spise og drikke omtrent hva som helst. :D

Sett bort ifra at magen ikke lenger egentlig kan skjules, og litt ømme pupper, har jeg ikke noe symtomer. Tisser selvfølgelig mere, og er trett. Men fungerer som normalt, tror jeg. Ikke er det mye hormoner iform av sinne heller, mannen min er best ! :-*
 
Finnes ikke kvalm, kan spise og drikke omtrent hva som helst. :D

Sett bort ifra at magen ikke lenger egentlig kan skjules, og litt ømme pupper, har jeg ikke noe symtomer. Tisser selvfølgelig mere, og er trett. Men fungerer som normalt, tror jeg. Ikke er det mye hormoner iform av sinne heller, mannen min er best ! :-*
Akkurat det samme her! Har spradet rundt i bikini i ferien, og reisefølget vårt tror sikkert jg bare er litt tjukk. :)
 
Fikk kvalmestillende og vitaminer. Så jeg ta den når jeg føler litt kvalm. På sykehuset fikk jeg intravenøs væsketilførsel og de fylte også medisiner i væske mot kvalme. Det hjalp veldig. Du tar urinprøve og vektkontroll hverdag, blodprøven er bare av og til. De første dagene var ganske vanskelig men etter 3 dagen så følte jeg bedre. Det begynte å gå opp. Du får ro og fred og sykepleier er der hele tiden. Du får mat der.


Viktig er å spise små porsjoner og ofte. Spis hva du ha lyst på!, det er viktig. Men ikke glem å få nok næring og ta vitaminer og masse væske (det kan være vann, juice, saft, cola, suppe osv..) Og siden det er varmt ute så det er kjempe viktig at du drikker masse vann. Og ikke stress mye om husarbeidet. Det er viktig å ta det rolig.
Spise før du står opp. For eksempel å ha salte kjeks på soverommet. Fjern faktorer som gjør at du blir kvalm.

Før jeg kom til sykehuset så var jeg i senga 2-3 uker og kaster bare opp. Gikk ganske mye ned i vekta og hadde ingen energi. Nå føler jeg mye bedre. Jeg klarer å drikke og spiser og gå langt. :) Føler ingen kvalm faktisk!
Så godt å høre at oppfølgingen var så bra! Jeg var sengeliggende i 9 uker forrige svangerskap. Jeg klarte heldigvis å få nok væske til å slippe sykehus, men gikk en del ned i vekt og var veldig kvalm og sulten hele tiden. Denne gangen er det mye bedre og jeg har ikke kastet opp. Så ville bare si at det er håp, neste gang du er gravid kan du være friskere.
 
Så godt å høre at oppfølgingen var så bra! Jeg var sengeliggende i 9 uker forrige svangerskap. Jeg klarte heldigvis å få nok væske til å slippe sykehus, men gikk en del ned i vekt og var veldig kvalm og sulten hele tiden. Denne gangen er det mye bedre og jeg har ikke kastet opp. Så ville bare si at det er håp, neste gang du er gravid kan du være friskere.[/q

Huff da. Det var utrolig lenge.
Så bra at du ikke får det samme problem igjen. :)
 
Kvalmen her er blitt mye bedre enn så lenge , ikke kastet opp på én uke fremdeles kvalmen men det er levelig ;)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app
 
Skulle aldri ha sakt at kvalmen ble bedre for på torsdag kvelden kastet jeg opp igjen på kvalmen er tilbake !! Heldigvis får man verdens beste gave ut av dette :D

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app
 
LItt sliten, trøtt, småuggen, men ellers ok :)
 
Ugh, jeg fløler meg mer kvalm og uvel, ikke mindre. Kjedelig når jeg er 14 uker. Håper det snart gir seg.
 
Helt fin. Ikke trøtt og uvel lenger. Plages litt med kramper/vondter i høyre siden av mage og korsrygg som kan være ganske plagsomme når de varer lenge. Krysser fingrene for at det går over etter hvert.
 
Jeg er 13+4, og Har idag hatt en veldig fin dag! Har ikke tatt postafen, og vært kvalm innenfor det som jeg selv opplever som akseptabelt. Og det på tross av at jeg har gjort mer i hele dag enn jeg tror jeg har gjort de siste ukene til sammen! Så får jeg se hvordan formen er i morgen:/ sist jeg hadde en aktiv dag ble formen dårligere enn noen gang, jeg fikk ikke i meg nok drikke og besvimte! *krysser fingrene for en god dag i morgen*
 
Jeg er 13+4, og Har idag hatt en veldig fin dag! Har ikke tatt postafen, og vært kvalm innenfor det som jeg selv opplever som akseptabelt. Og det på tross av at jeg har gjort mer i hele dag enn jeg tror jeg har gjort de siste ukene til sammen! Så får jeg se hvordan formen er i morgen:/ sist jeg hadde en aktiv dag ble formen dårligere enn noen gang, jeg fikk ikke i meg nok drikke og besvimte! *krysser fingrene for en god dag i morgen*
Oj, ikke noe kjekt med besvimelse! Da er det heller bedre å holde seg i ro litt for lenge :) Siden du er over 13 uker, kan det hende du er så heldig at alt sånt som kvalme og svimmelhet forsvinner snart, det gjorde det nemlig hos meg rett før jeg var 13 uker :D
 
Oj, ikke noe kjekt med besvimelse! Da er det heller bedre å holde seg i ro litt for lenge :) Siden du er over 13 uker, kan det hende du er så heldig at alt sånt som kvalme og svimmelhet forsvinner snart, det gjorde det nemlig hos meg rett før jeg var 13 uker :D
Ja, det er det jeg håper! Og som den optimisten jeg er (når det passer meg sånn:)) var det vanskelig å si nei når kjæresten ba meg på date med middag og kino. Så selv om formen er dårligere i morgen så var det verdt det <3
 
Ja, det er det jeg håper! Og som den optimisten jeg er (når det passer meg sånn:)) var det vanskelig å si nei når kjæresten ba meg på date med middag og kino. Så selv om formen er dårligere i morgen så var det verdt det <3
Så koselig! Man må lide litt for kosen, hihi!
 
Så koselig! Man må lide litt for kosen, hihi!
Heelt enig! Hihi.. Spørs om jeg er like enig i morgen eller om jeg da forbanner kjæresten og hans gode ideer. Hormonell, jeg? Ikke i det hele tatt;)
 
Back
Topp