Hvor mye kjøper dere for til barna til jul??

10.000 ? Wow! Da hadde ikke vi hatt mat, klær eller varme i jula.

Her blir det ca 500,- pr barn, så 1000,- og da er x mann med å spleiser
 
Her vurderer jeg å ikke kjøpe noe, men sette inn en liten sum på sparekontoen. Blir jo mange gaver fra resten av familien uansett og hen er bare 1 år :)
 
Mine er 1 og 2 år. Kjøper ikke julegaver til de. De får nok gaver av andre og de er for små til å skjønne noe av jul og gaver. Klær og nødvendig utstyr får de i løpet av året. Når de blir større blir det ingen gaver i mange tusen kroner klassen. Er opptatt av at jul ikke skal handle om overflod av gaver, men tid med familien.
Det ene utelukker ikke det andre heldigvis:)
Tid med familien er det viktigste for oss også som ellers i året
 
Noen som er fornærmet?
Hva man kjøper for må være opp til hver enkelt tenker jeg.
Om naboen bruker 10 000 til sitt barn så er ikke det noe jeg trenger å bry meg om, tenker bare vi er forskjellige da

Folk gjør såklart som man vil selvfølgelig, jeg skal ikke diktere noen, men jeg får da ha meninger likevel. Og dette er et diskusjonsforum. :)
 
Til Kengu. Hun lar jo aldri sjansen gå fra seg til å fortelle hvor mye penger hun handler for eller hva hun handler.
Jeg lurer forresten litt på Hvirdan du vet det jeg da

Sjelden jeg nevner sum , bortsett fra om jeg har gjort gode kupp og noen spør og skriver det stort sett i skravletråden.
T jeg legger ut innlegg med gode tilbud betyr ikke at jeg har kjøpt det altså
 
Jeg må bare si at jeg er redd. Redd for at mine små skal bli som nevøen vår på samboers side. Han er veldig snill, men han blir så EKSTREMT sur hvis ikke hver tredje pakke er til han. Han setter seg og sutrer ordentlig, blir 7år i starten av 2019!
Slik jeg har sett det, så har de ikke skjemt ham noe spesielt bort heller.
Hvordan unngå det? :nailbiting:
Det kan jo bare ha med forventninger, at man blir ekstra gira av jul og pakker osv helt uten at de trenger å ha blitt skjemt bort
 
Jeg må bare si at jeg er redd. Redd for at mine små skal bli som nevøen vår på samboers side. Han er veldig snill, men han blir så EKSTREMT sur hvis ikke hver tredje pakke er til han. Han setter seg og sutrer ordentlig, blir 7år i starten av 2019!
Slik jeg har sett det, så har de ikke skjemt ham noe spesielt bort heller.
Hvordan unngå det? :nailbiting:

Sier det samme som Kengu, at det kan være et resultat at at han er gira av situasjonen, og at dette er noe han har gledet seg til lenge. Det er ikke så uvanlig, og som regel blir det bedre når de blir eldre.
 
Det kan jo bare ha med forventninger, at man blir ekstra gira av jul og pakker osv helt uten at de trenger å ha blitt skjemt bort
Sier det samme som Kengu, at det kan være et resultat at at han er gira av situasjonen, og at dette er noe han har gledet seg til lenge. Det er ikke så uvanlig, og som regel blir det bedre når de blir eldre.
Takk, dere :) litt beroligende å høre :happy: nevøer og niesa på min side har også vist slike tendenser, men langt fra den grad han har vist. Og jeg kan jo bare innrømme at jeg er redd for å bli dømt som forelder hvis det blir veldig ille :smiley-ashamed008:nailbiting:
 
Det ene utelukker ikke det andre heldigvis:)
Tid med familien er det viktigste for oss også som ellers i året

Som jeg skrev over sier jeg ikke at det ene utelukker det andre, men jeg synes det er en uting med overflod av gaver og at antall og pris på gaver skal være i fokus.
 
Takk, dere :) litt beroligende å høre :happy: nevøer og niesa på min side har også vist slike tendenser, men langt fra den grad han har vist. Og jeg kan jo bare innrømme at jeg er redd for å bli dømt som forelder hvis det blir veldig ille :smiley-ashamed008:nailbiting:

Er mange som er sånn, blir rett og slett litt for mye for de, går nok over etterhvert.
 
Takk, dere :) litt beroligende å høre :happy: nevøer og niesa på min side har også vist slike tendenser, men langt fra den grad han har vist. Og jeg kan jo bare innrømme at jeg er redd for å bli dømt som forelder hvis det blir veldig ille :smiley-ashamed008:nailbiting:

Hehe, min gutt har alltid fått endel klær til bursdag og jul og blitt glad for det. Forrige jul da han nærmet seg tre år var forventningene skyhøye av en eller annen grunn, og da første pakken inneholdt klær datt han helt sammen. " å nei, klææær..." [emoji23] Litt ubehagelig for meg, men alle rundt lo. Han hadde sikkert fått høre av søstra om alle lekene de kom til å få. Jeg har tross alt fire søsken og mannen tre så det blir jo en del gaver.
 
Har ingen problemer med at andre tenker annerledes. Bare delte mine tanker. Synes den siste kommentaren din var litt nedlatende.
Det var ikke meningen , så beklager om du synes det. Poenget er st vi er forskjellige og selv om vi gir dyre gaver sp synes jeg ikke det tar fokuset vekk likevel fra tid sammen som er viktigst
 
Her får vi førstemann i mai. Men har helt klare regler på hvordan vi vil gjøre det.

Vi har en gavekalender på deling. Jeg, Mannen og evt barn. Nå som vi er to åpner vi annenhverdag, når vi er tre, hver tredje osv. (Eks pez, et kinderegg osv) Den på julaften er litt større og til alle. Feks en blueray film alle kan se sammen.

Vi har julestrømpe på morgenen på julaften, en hver, her får vi en godis, en brus, et blad/magasin og en gave til ca 150 kr.

Gaver til meg, mannen og kids på julaften er max 1000 pr pers. Jeg er og pådriver for at resten av familien ikke kjøper for mer enn 100-200 kr pr pers (til oss og evt barn ihvertfall)

Synes gavestyret har tatt litt av. Og mye av det er bare ræl som folk ikke vil ha. Derfor lager vi og gode ønskelister i min familie.
 
Back
Topp