Hvor mye kjøper dere for til barna til jul??

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Stor forskjell på små barn og tenåringer i pris hvertfall , derfor ikke rart mankjøper for mer til de store
Enig! Kjøpte ikke så dyre gaver da de var små..
bare et play station spill koster 600..

Forøvrig er det alltid samme svarene i sånne tråder, alltid noen som må mene at at andre bruker for mye penger og må kritisere det.

Lurer på om jeg skal begynne å skrive at jeg synes noen bruker for lite penger ;) Hadde hvertfall laget litt liv her inne da tror jeg

Vi har ikke noen fast sum vi har bestemt på forhånd, men ser an fra år til år hva de ønsker seg og har behov for. I fjor fikk vel eldste for ca 1500kr. Ser ut til å bli ca det samme i år [emoji4] Når minstemann blir eldre kommer jeg til å være opptatt av at de skal få for ca samme sum, men i år er han så liten at jeg ikke bryr meg om det. Blir å kjøpe noe utstyr til han fra meg og mannen, og en leke fra storesøstera [emoji4]

Edit: glemte at vi pleier å kjøpe gave fra nissen også, så da ligger vi vel på rundt 2000 per barn. Da er det gave fra meg og mannen, søsken og nissen.

Det kommer helt an på. Ligger nok på 3-4000 kr. Sportsutstyr kjøpes utenom samt vanlige ting de trenger. Om det ønskes en spesiell jakke, kan det bli en gave. I fjor fikk de i tillegg en Londontur (men den hadde vi jo reist på uansett).

Forøvrig er det alltid samme svarene i sånne tråder, alltid noen som må mene at at andre bruker for mye penger og må kritisere det.

Lurer på om jeg skal begynne å skrive at jeg synes noen bruker for lite penger ;) Hadde hvertfall laget litt liv her inne da tror jeg

Må da ha rett til å ha meninger, og jeg fikk faktisk litt bakoversveis av summene. Og jeg var ikke så krass at en trenger å bli så fornærmet.

Du bruker jo enorme summer på barnet ditt og liker å skryte av det. Helt ok det altså. Men poenget er??????

Gjør det! :D (men da må du kommentere min kommentar som kommer:p)

Du bruker jo enorme summer på barnet ditt og liker å skryte av det. Helt ok det altså. Men poenget er??????
Hvis den var til meg så skal jeg svare; om du oppfatter det som skryt er det din oppfatning. Ser flere bruke like mye og mer.
Jeg kjøper ting de trenger. Når du har tenåring i hus som både trenger skiklær, utstyr o.l så koster det mer enn da de var små.. de trenger både tlf og andre ting. De er også pålagt å ha egen PC, da de bruker den til skolearbeid. Så ja, det koster å ha større barn. Siden de ikke får så mye ellers i året, så prioriterer vi slike ting til jul..
våre barn har det de trenger, og sikkert enda mer også. Men føler ikke de har noe mer enn gjennomsnittet av de andre barna i klassa.

Hvis den var til meg så skal jeg svare; om du oppfatter det som skryt er det din oppfatning. Ser flere bruke like mye og mer.
Jeg kjøper ting de trenger. Når du har tenåring i hus som både trenger skiklær, utstyr o.l så koster det mer enn da de var små.. de trenger både tlf og andre ting. De er også pålagt å ha egen PC, da de bruker den til skolearbeid. Så ja, det koster å ha større barn. Siden de ikke får så mye ellers i året, så prioriterer vi slike ting til jul..
våre barn har det de trenger, og sikkert enda mer også. Men føler ikke de har noe mer enn gjennomsnittet av de andre barna i klassa.

Ting barna trenger kjøper man utenom jul og bursdag. Det er ho noe de trenger og kjøpes uansett.

Ting barna trenger kjøper man utenom jul og bursdag. Det er ho noe de trenger og kjøpes uansett.

Det kan da ikke du bestemme. Om folk gir barna ting de trenger eller ikke trenger er da opp til dem.

Til Kengu. Hun lar jo aldri sjansen gå fra seg til å fortelle hvor mye penger hun handler for eller hva hun handler.

Synes hun kan få lov å skrive om det om hun føler for det. Noen er opptatt av interiør, andre i klær, og andre igjen i utstyr.. vi må alle tåle at noen har mer eller mindre enn oss selv. Noen har råd til dyre ting, andre ikke. Noen har råd, men ser ikke behovet..
vi må tåle at vi lever i et mangfold, og det synes jeg er helt greit.

Hva er forskjellen? Altså, om jeg gir barna mine dyre/flere gaver til jul, i stedet for å kjøpe det utenom jula går vel for akkurat det samme?

Hva er forskjellen? Altså, om jeg gir barna mine dyre/flere gaver til jul, i stedet for å kjøpe det utenom jula går vel for akkurat det samme?
Samme for meg hva du gir. Men om barnet mitt trenger ny treningsbukse så gis dette utenom jul. Blir som å gi bort mat fordi man er sulten...

Back
Topp