Hvor mye kjøper dere for til barna til jul??

M

My heart

Guest
Vi er oppe i 10.000 kr nå... på de to våre.. enda har vi ikke kjøpt noe gøy til de.
Mest utstyr og klær
 
Hvorfor så mye? Vet ikke helt hva vi kjøper til våre enda, men tenker på rattkjelke til eldste. Tipper gave til de blir max 2000 til sammen. Kommer an på hva rattkjelke koster nå til dags. :p
 
Last edited:
Usikker, men er langt unna 10000 tilsammen på alle julegaver.
Klær har kommet utenom da, men eldste får et par sko til jul. Ca 1000 tilsammen på barna tenker jeg. Yngste er bare 7 mnd nå, og han har vi ikke kjøpt så mye til.
 
Min gutt er så liten ennå(blir 1 år i januar)så her blir det ikke så mye. Har kjøpt et par leker til Han, og så ønsker vi oss litt diverse utstyr, ulltøy etc.
 
Ja, hvorfor så mye?

Usikker på om vi kjøper noe til vesla i det hele tatt i år. Hun er 11 mnd til jul og bryr seg nok ikke ;)
Hun får nok masse fra besteforeldrene.
 
Det varierer , men inntil 3000 er det vel vært til nå men kam bli høyere om det er noe han trenger
 
Det varierer , men inntil 3000 er det vel vært til nå men kam bli høyere om det er noe han trenger

Samme her. Blir raskt 3000,- til de hver, men ikke over det. Klær og utstyr de trenger går utenom. :)
 
Blir vel rundt 3000kr til eldste i år, og rundt 1000kr i leker til babyen :)
 
Kommer jo an på alderen... tenåringer trenger mer enn 1 åring.
Vil kjøpe noe som er morsomt å få også.. men kjekt å få utstyr og klær også
 
Samme her. Blir raskt 3000,- til de hver, men ikke over det. Klær og utstyr de trenger går utenom. :)
Klær og utstyr får han når han trenger det som regel men om det er noe spesielt som ønskes så kan han ønske til jul og bursdag
 
Kommer jo an på alderen... tenåringer trenger mer enn 1 åring.
Vil kjøpe noe som er morsomt å få også.. men kjekt å få utstyr og klær også
Kommer selvfølgelig veldig an på alder. Min eldste er 3 år.
Med den lønna vi har så hadde vi aldri hatt råd til 10000 uansett alder, men det er jo selvfølgelig opp til hver enkelt hvor mye man ønsker å bruke på diverse utstyr o.l også :)
I år blir det også oppussing i nye huset, og jeg står uten jobb etter permisjonen er ferdig i desember.
 
Blir gaver for mellom 3-4000kr per barn.

Edit: Det er fra meg og mannen, de får i strømpe, fra nissen og fra søsken i tillegg, så da må vi legge på en tusenlapp per kid.
 
Last edited:
Det han får av oss, har nok en nypris på rundt 5000kr. Han får en stor legopakke, Seapatroler (paw patrol), deler til togbanen (noe er i strømpis) og tipphenger til traktoren sin. Betalt rundt 3000 med tilbud og samboers rabatter.
Vi er ikke så opptatt av pris, men heller kjøpe noe han ønsker seg og/eller trenger. I fjor fikk han iPad ;)
 
Selv om de er tenåringer så trenger de ikke gaver til 10 000. Vi fikk aldri det, ikke i nærheten, men manglet aldri noe på julekvelden etter gavene var pakket opp.

Nå handlet ikke tråden Om hva de trenger eller ei.. men om hvor mye en bruker og hva en kjøper.. ingen som sier at mindre dyre gaver ikke er bra nok.
 
Stor forskjell på små barn og tenåringer i pris hvertfall , derfor ikke rart mankjøper for mer til de store
 
Vi pleier å ligg rundt kr 1.000,- per barn +/-
Kan godt både går over og under dersom vi finner den perfekte gaven
 
Back
Topp