Hvor mye kjøper dere for til barna til jul??

Hun er 16 mnd og i år får hun ingenting av oss under treet. Hun skjønner ikke stort uansett, og det blir garantert mer enn nok gaver fra besteforeldre, tanter og onkler. Hun får utstyr og klær hun trenger jevnlig, nå har det blitt en del innkjøp i det siste til bhg start i januar og det får holde.

Hadde vært slik her også, hadde jeg ikke funnet den kuleste bilbanen på Ullared[emoji38]

De får nok, og de får d de trenger når de trenger d når de er så små :) handler jo ikke om at vi ikke har råd, bare prioriteringer :)
 
Vet ikke helt enda.. Lille er bare 4 mnd på julaften, så han får jo alt han trenger fortløpende. Kommer sikkert til å kjøpe en liten ting bare for moroskyld. Tipper han kommer til å få en del fra besteforeldre også. Så i år er vel det eneste året vi kan slippe unna med å ikke gi noe særlig :p

Når han blir større så kommer vi nok ikke til å sette noen konkret grense på hvor mye vi skal bruke. Blir nok heller å gi han noe han virkelig ønsker seg og noe han trenger i tillegg. Selvfølgelig innen rimelighetens grenser :)

Husker selv hvor glad jeg ble når jeg fikk noe jeg hadde ønska meg lenge, og hvor gøy jeg synes det var og er å gi noen noe de ønsker seg og blir glad for. Så det er absolutt en følelse jeg har lyst til å videreføre til han :)
 
Ser den.. en må jo tenke økonomi oppi alt sammen også. Ikke alle som har råd til å kjøpe så mye i jula.
Råd har vi, men vi velger likevel å ikke kjøpe julegaver til henne i år, siden hun er så liten. Bare morfaren alene kom med 8 gaver når han var innom på førjulsbesøk (mine foreldre bor 50 mil unna, i år feirer vi hjemme med svigers), så hun får uansett nok å pakke opp og glede seg over om ikke det står fra mamma og pappa på klistrelappene:)
 
Minste på 6 mnd får ingenting. Har alt han trenger etter storesøstrene. Kanskje en drikkekopp. Må lære å drikke vann fra kopp snart :p (Typ 79,90 på Rema 1000)

De to eldste har også det meste igrunn, fant ut i dag at de skal få hvert sitt head set. (99,90 på clasern. Med enhjørninghorn!).
 
Ca 1000 i år, i fjor fikk han for rundt 500 og året før 300, så alt ettersom :)
 
I år får frøkna en gave til maks 500kr og 1500kr på BSU kontoen hennes :)
 
Back
Topp