Hvor mye har du lagt på deg?

Jeg har gått opp 8-9 kg nå Men jeg var veldig tynn fra før da, mn uansett så blir jeg litt stressa over at jeg går så mye opp i vekt…
Det er jo forskjellig for alle, men for meg raste vekta av etter fødsel sist. Endte opp med å slite med undervekt, så ble omvendt problem av det jeg trodde jeg skulle ha Siden du er tynn tipper jeg du trenger den vekta
 
Jeg la på meg rundt 30kg når jeg var gravid. Stressa noe voldsomt rundt dette da jeg bestandig har vært ganske slank. Men etter første 2 ukene hadde jeg gått ned 12kg og vekta går nedover enda(gått ned over 22 kg nå). Tror de kg som kommer er nødvendige for kroppen jordmor stresset heller ikke noe med dette og sa at mange fødselsleger ikke ønsker å veie damer som er gravid fordi det skaper unødvendig bekymring.
 
Holder meg stabil på +4kg siden uke 8/9, uke 16 nå. Er skikkelig overrasket, mtp hvor mye jeg spiste i juleferien...
 
Jeg la på meg rundt 30kg når jeg var gravid. Stressa noe voldsomt rundt dette da jeg bestandig har vært ganske slank. Men etter første 2 ukene hadde jeg gått ned 12kg og vekta går nedover enda(gått ned over 22 kg nå). Tror de kg som kommer er nødvendige for kroppen jordmor stresset heller ikke noe med dette og sa at mange fødselsleger ikke ønsker å veie damer som er gravid fordi det skaper unødvendig bekymring.
Tenker det samme. Kroppen trenger masse energi til å føde og amme. :)
 
19+4. Lagt på meg 11 kg hittil. Forrige svangerskap la jeg på meg totalt 16 kg, men var 10 kg tyngre enn jeg var nå når jeg ble gravid denne gangen. Får se hva vekta ender på tilslutt
 
Uke 20 nå og har gått opp ca 6 kilo. Syns det er greit, selv om jeg jo kjenner det på kroppen. Spesielt i trapper o_O er ganske kort, så håper jeg ikke legger på meg alt for mye. Men min mor har blitt ganske svær i alle sine svangerskap, så vi får se.
 
Har gått opp rett under 2 kilo, er 17+2. Men forrige gang gikk jeg mye mer opp etter uke 20, så det blir nok slik denne gangen også. Har vært så kvalm og influensa i desember, orket ikke noe julemat eller godis, så tror det er derfor jeg har holdt vekta sånn. Magen er nå mye større, livmora var alt oppe ved navlen 17+0 hos jordmor, så baby vokser nok iallfall som den skal;p
 
Uke 20, har gått opp 3 kg. Overraskende lite fordi jeg trener vanligvis 3 ganger uka, men når jeg fikk vite om graviditeten sluttet jeg. Har tatt det med ro siden... :oops:
 
19+3 å -1kg i forhold til startvekt. Gikk ned 3kg i første trimester.
 
20+5 og framleis på -10 kg. Er jo underernært no, så veldig spent på korleis kroppen vil respondera på intravenøs næring, og om eg går opp til startvekt igjen. Må i alle fall ha litt meir på kroppen til fødsel, for no er vekta mi det same som då eg var 11-12 år…
 
Jeg er på -2 kg nå. Gikk ned fire kg grunnet kvalme, brekninger og nedsatt matlyst. Forrige svangerskap gikk jeg opp 6kg, regner med å ende på mindre denne gangen. Skal sies at jeg har bmi på over 30 så det er ingen fare. Legger raskt på meg til vanlig, men er visstnok heldig under svangerskap. Skal også nevnes at jeg er forsiktig med hva jeg spiser, holder godteri til helgene og prøver å spise sunt og variert.
 
19+0, -5 kg fra startvekt, men har vært værtfall vært -7 kg, og antagelig mer også. Ganske sikker på at mye er muskelsvinn etter å ha bodd på sofaen siden midten av oktober, men ser blant annet på ansiktet at jeg er slankere der. Men har fortsatt mer enn nok på kroppen, så hverken jeg eller jordmor stresser.
 
Jeg er 18+5 i dag, og har gått opp 6 kg. Jeg veide gode 25 kg for mye fra start, så skal vel egentlig helst ikke opp så veldig mye mer - men jeg føler liksom ikke jeg har så veldig kontroll på det der vektgreiene :rolleyes: Magen min har også blitt så svæær, men usikker på om det er babyen eller bare godt med ekstra fett som ligger der :knegg:
 
Jeg er 18+5 i dag, og har gått opp 6 kg. Jeg veide gode 25 kg for mye fra start, så skal vel egentlig helst ikke opp så veldig mye mer - men jeg føler liksom ikke jeg har så veldig kontroll på det der vektgreiene :rolleyes: Magen min har også blitt så svæær, men usikker på om det er babyen eller bare godt med ekstra fett som ligger der :knegg:
Bare baby, morkake, fostervann, tregere system og ekstra blod i kroppen er jo ofte 11 kg, så at man ikke skal gå opp mer enn 5-9 kg er bare tull! :bag: :banghead:
 
Back
Topp