Hvilket sykehus skal du føde på?

Ullevål. Fødte der sist og hadde en veldig fin fødselsopplevelse. (Og tilsvarende miserabel opplevelse på barselhotellet, men kom til at fødselen veide tyngst denne gangen :) )
 
Nordlandssykehuset. Nært og greit, og eg er førstegongs, så eg har ingen tidlegare erfaringar å vurdere ut ifrå.
 
Denne gangen blir det Kongsvinger :)
Fødte på ahus sist i juni 2017 og følte det gikk litt på rullebånd og at de dessverre var veldig lite bemannet. Slet med amminga siden jeg ikke fikk melk før dag 5 og hu gikk ned mye i vekt så jeg måtte mase på om at hu måtte få litt erstatning..
 
Hei dere :) Jeg kan velge mellom Kongsberg og Drammen, men er fryktelig usikker på hva jeg skal velge.. Har dere erfaring fra Drammen sykehus fra tidligere?
Jeg fødte på Kongsberg sist og er kjempefornøyd. Valgte det over Drammen sist og gjør det igjen nå. De er hyggelig og flinke, har god tid, tar deg seriøst. Ektefelle/samboer får overnatte alle dagene og det er familierom. Hvis ikke det er nok så er det enkelt å finne parkering og det koster maks 50,- døgnet
 
Jeg fødte på Kongsberg sist og er kjempefornøyd. Valgte det over Drammen sist og gjør det igjen nå. De er hyggelig og flinke, har god tid, tar deg seriøst. Ektefelle/samboer får overnatte alle dagene og det er familierom. Hvis ikke det er nok så er det enkelt å finne parkering og det koster maks 50,- døgnet

Jeg har også født der tidligere og hadde et veldig fint opphold sammen med mannen min og hyggelige barnepleiere på barsel. Har imidlertid opplevd flere episoder med føde/gyn der jeg har fått mangelfull behandling, direkte feilinformasjon og hvor det er begått feil. Er derfor usikker på om jeg vil føle meg trygg nok ved fødsel denne gangen, selv om jeg aller helst vil ha barsel på Kongsberg
 
Hei dere :) Jeg kan velge mellom Kongsberg og Drammen, men er fryktelig usikker på hva jeg skal velge.. Har dere erfaring fra Drammen sykehus fra tidligere?

Begge sykehus har sine fordeler og ulemper. I Kongsberg kan alle komme på barselbesøk og det sies at man blir godt tatt vare på.
I Drammen kommer det ann på hvor fult det er. Da blir det også begrensinger i hvem som kan komme på barselbesøk på sykehuset. Går også ann å føde i Drammen og ta barsel i Kongsberg. Kjenner flere som har gjort det
 
Jeg fødte på St.Olavs for 9år siden, og kjører på med det samme igjen!
Eneste er at jeg skulle gjerne ha hatt lystgass, menmen, kanskje jeg prøver badekar denne gangen i stedet:)
 
Back
Topp