Hvilken barnevogn har/skal du ha?

Storebror her vil gjerne bæres enda heldigvis :Heartred Og det er så kjekt! Han elsker å sitte på ryggen min og kose. Håper jeg klarer å bære ham så mye han vil fremover, er så koselig!

Han godtar å bæres ute på tur enda, heldigvis [emoji173]️ jeg har allerede begynt sjaljakten til denne reka i magen[emoji85]
 
Buggaboo Donkey Duo pga mellomste ikke vil være helt ferdig med vognbruken. Veldig behagelig vogn, og passer fint gjennom døråpninger selv om det er en dobbelvogn. Kan snu setene begge veier. Brukte den med storebror og lillebror nå.
 
Buggaboo Donkey Duo pga mellomste ikke vil være helt ferdig med vognbruken. Veldig behagelig vogn, og passer fint gjennom døråpninger selv om det er en dobbelvogn. Kan snu setene begge veier. Brukte den med storebror og lillebror nå.
Hørtes jo perfekt ut for deres behov :)
 
Jeg har litt lyst på NXT90F basert på utseende og det jeg har lest om den, men må se den og prøve å trille den før vi eventuelt kjøper. Vi har fra før en Mountain Buggy Urban Jungle og har egentlig vært relativt fornøyd med den, men noen småting jeg ikke liker helt, også har jeg litt lyst på ny vogn :rolleyes:
Alternativt blir det tvillingvogn, og da aner jeg ikke hva det blir. Det blir bare 1 år og 8-9 måneder mellom barna her, og per nå elsker lillemor og sitte i vogn. Hvis vi kjøper tvillingvogn får jeg klare meg med Mountain Buggyen når jeg bare skal trille på babyen! :)
NXT90F er fin. Liket mange ting ved den. Hørt at den første modellen fikk litt tyn fordi det var dårlig demping, men at det er blitt bedre på den nyere modellen. Også hørt at sittedelen er litt liten og kort.

Jeg er ikke noe glad i de ergonomiske setene som veldig mange vogner dessverre har fått. For min del er det viktig at barnet kan ligge helt flatt og at sittedelen kan være vendes begge veier. For meg er det viktig å kunne være i kontakt med barnet, se det og ha felles fokus. Dette er mye vanskeligere når barnet er vendt fra deg. Spesielt når barnet er så liten at det ikke har noe verbalt språk.

Hittil er det Britax go big 2 som står øverst på min liste, men kan jo fort endre seg. Fortsatt lenge igjen.
 
Noen som har erfaring med Bugaboo buffalo? Fordeler ulemper?
Jeg liker Buffalo. Den er veldig god å trille, har 5-punkt sele, setet kan vendes begge veier. Det jeg synes er ulempen med den er at setet kanskje kan bli litt lite etter hvert som barnet vokser. Spesielt om vinteren når man trenger vinterpose. Liker heller ikke den ergonomiske sittedelen. Men smak og behag.
 
NXT90F er fin. Liket mange ting ved den. Hørt at den første modellen fikk litt tyn fordi det var dårlig demping, men at det er blitt bedre på den nyere modellen. Også hørt at sittedelen er litt liten og kort.

Jeg er ikke noe glad i de ergonomiske setene som veldig mange vogner dessverre har fått. For min del er det viktig at barnet kan ligge helt flatt og at sittedelen kan være vendes begge veier. For meg er det viktig å kunne være i kontakt med barnet, se det og ha felles fokus. Dette er mye vanskeligere når barnet er vendt fra deg. Spesielt når barnet er så liten at det ikke har noe verbalt språk.

Hittil er det Britax go big 2 som står øverst på min liste, men kan jo fort endre seg. Fortsatt lenge igjen.
Sittedelen på de nye vognene er blitt lengre :)
 
Liker ikke den ergonomiske sittedelen! Hvertfall ikke når barnet begynner å bli litt større

Enig! Og så digger jeg at den er så lett å styre.

Vi har buffalo og var superfornøyde med den med forrige barn. Blir til at vi bruker den denne gangen også:)
 
Dette blir første, og er veldig tidlig å se på vogner enda, men gjør alt for at det skal gå skikkelig opp for meg.. :smiley-bounce012 Men har sett på bugaboo fox og silver cross wave. Men har jo heldigvis veldig god tid på oss til å finne ut alt.
 
Emmaljunga NXT90F med outdoorunderstell er planen :)
 
Har alle vognene etter første. Emmaljunga mondial, babyjogger city elite og nordic cab. Håper jeg ikke kjøper flere nå.. :oops:
 
Kommer til å bruke emaljunga egd duo fra første mann. Elsket den som beggvogn ikkje like glad i sportsdelen. Har hatt en arvet babyjogger city mini gt i tillegg men den går på bosse når guttungen er ferdig med vogn. Er så slitt, men kommer nok til å anskaffe noe tilsvarende når vi går over til sportsvogn denne gang å.
Tips! Jeg ble aldri venn med sportsdelen selv, men kjøpte en superviking-sittedel, ble så fornøyd! Og mye billigere enn ny vogn :)
 
NXT90F er fin. Liket mange ting ved den. Hørt at den første modellen fikk litt tyn fordi det var dårlig demping, men at det er blitt bedre på den nyere modellen. Også hørt at sittedelen er litt liten og kort.

Jeg er ikke noe glad i de ergonomiske setene som veldig mange vogner dessverre har fått. For min del er det viktig at barnet kan ligge helt flatt og at sittedelen kan være vendes begge veier. For meg er det viktig å kunne være i kontakt med barnet, se det og ha felles fokus. Dette er mye vanskeligere når barnet er vendt fra deg. Spesielt når barnet er så liten at det ikke har noe verbalt språk.

Hittil er det Britax go big 2 som står øverst på min liste, men kan jo fort endre seg. Fortsatt lenge igjen.
Jeg tror ikke NXT90F har ergonomisk sittende? Kun NXT60/60F?

Jeg tror det er veldig avhengig av barnet. Noen barn sover best i vanlig og noen i ergonomisk :) vi hadde begge deler til sønnen vår, og han foretrekker å ligge flatt, men det kan hende nestemann er annerledes!
 
Jeg tror ikke NXT90F har ergonomisk sittende? Kun NXT60/60F?

Jeg tror det er veldig avhengig av barnet. Noen barn sover best i vanlig og noen i ergonomisk :) vi hadde begge deler til sønnen vår, og han foretrekker å ligge flatt, men det kan hende nestemann er annerledes!
NXT90F/60F har ikke ergonomisk sittedel, men NXT90/60 har. F'en står for "flat". Tror forresten at sittedelene er helt like på 90/60, bare størrelse på understell/hjul som er forskjellig.
 
Back
Topp