Hvilken barnevogn har/skal du ha?

NXT90F/60F har ikke ergonomisk sittedel, men NXT90/60 har. F'en står for "flat". Tror forresten at sittedelene er helt like på 90/60, bare størrelse på understell/hjul som er forskjellig.
Se der, ja! Da var jeg ikke helt på jordet ;)
 
Hadde Emmaljunga mondial duo(?) sist og hatet den, den ble solgt etter 5 mnd, hadde heldigvis ikke en «vognbaby».

Har sett på den nye vognen fra Emmaljunga, den er jo helt annerledes enn den vi hadde sist. Liker veldig godt Stokke Trailz og at den er så høy som den er. Samboer er 194, så må ha en vogn han kan trille også uten å bue ryggen:D

Jeg solgte min Stokke Trailz for 1mnd siden (før jeg fikk positiv test).. var egentlig fornøyd med den, men tok så stor plass i bilen :p
 
Jeg tror ikke NXT90F har ergonomisk sittende? Kun NXT60/60F?

Jeg tror det er veldig avhengig av barnet. Noen barn sover best i vanlig og noen i ergonomisk :) vi hadde begge deler til sønnen vår, og han foretrekker å ligge flatt, men det kan hende nestemann er annerledes!
Ja, F står for Flat :) NXT90 har ergonomisk. Liker at de har begge varianter. Liker 90Fvogna, men sittedelen tror jeg blir for liten i lengden. Og sånn generelt sett er det veldig mange barnevogner som har ergonomisk sittedel for tiden. Eller at de jeg synes er fine eller gode å trille har ergonomisk sittedel :(
 
Buggaboo Donkey Duo pga mellomste ikke vil være helt ferdig med vognbruken. Veldig behagelig vogn, og passer fint gjennom døråpninger selv om det er en dobbelvogn. Kan snu setene begge veier. Brukte den med storebror og lillebror nå.

Den hadde jeg kjempelyst på, men økonomien strakk ikke til, så vi gikk for en billigere brukt tvillingvogn fra babyjogger. Veldig fornøyd med den og har brukt den masse, glad for at vi gikk for søskenvogn, mine har vært glade i å sitte i vogn. I tillegg har vi en Emmaljunga singelvogn som vi også er veldig fornøyde med.
 
Jeg solgte min Stokke Trailz for 1mnd siden (før jeg fikk positiv test).. var egentlig fornøyd med den, men tok så stor plass i bilen :p
Takk for tips! At den tar stor plass i bilen er jo absolutt et minus.. Det er jo kommet så mange fine, snertne små vogner etter sist vi var på utkikk, tror jeg må ta meg en tur på vognprøving etter ultralyd:D
 
Mountain buggy urban jungle og en Brio vogn jeg har fra før av:cat:
 
Kjenner at jeg har voldsomt lyst å gå innom en vognbutikk for prøvetrilling :laughing002 Jobber i barnehage så er litt heldig sånn. Der er det et barn som har en nydelig Emmaljungavogn som jeg kunne tenke meg, ellers er det helst litt eldre vogner der.
Klarer ikke bestemme meg bare ved å se vogna på bilder, må forsikre meg om at den er fin å trille også. Og aller helst at den er lett å putte inn og ut fra bilen. Konebilen min har forøvrig litt lite bagasjerom også... kanskje jeg må ha ungen i bæresele/bilsete hvis vi skal noe sted med bilen og mannen er på jobb. Ellers må vi bytte bil :knegg:
 
Den hadde jeg kjempelyst på, men økonomien strakk ikke til, så vi gikk for en billigere brukt tvillingvogn fra babyjogger. Veldig fornøyd med den og har brukt den masse, glad for at vi gikk for søskenvogn, mine har vært glade i å sitte i vogn. I tillegg har vi en Emmaljunga singelvogn som vi også er veldig fornøyde med.
Ja jeg er så utrolig glad for at jeg fikk overtalt mannen til å kjøpe dobbelvogn. Haha! Han skjønte ikke hvorfor vi måtte ha det først. Men det snudde ganske raskt. Hehe. Har en Britax B-Motion som er veldig kjekk i tillegg. Og nå har vi kjøpt søskenbrett. Eldste klarer fint p gå selv, men hopper opp på framsiden etter en stund, for han er sliten. Da er det nesten umulig å styre den vogna. Så har troen på søskenbrett :) :)
 
Ja jeg er så utrolig glad for at jeg fikk overtalt mannen til å kjøpe dobbelvogn. Haha! Han skjønte ikke hvorfor vi måtte ha det først. Men det snudde ganske raskt. Hehe. Har en Britax B-Motion som er veldig kjekk i tillegg. Og nå har vi kjøpt søskenbrett. Eldste klarer fint p gå selv, men hopper opp på framsiden etter en stund, for han er sliten. Da er det nesten umulig å styre den vogna. Så har troen på søskenbrett :) :)

Ja både søskenvogn og søskenbrett er kjempekjekt å ha :D veldig glad for at vi investerte i det.
 
Hadde vi ikke allerede hatt Bugaboo Cameleon, så hadde jeg kjøpt Buffalo! Veldig glad i Buggisen :love017
 
Har en babyjogger city elite. Ekstremt fornøyd med den! Så må bare kjøpe en delux bag til den. Så er den klar for mange trille turer til sensommeren. Blir den fordi vi liker den som sportsvogn, og fordi da må vi bare bruke penger på en mest sannsynlig brukt bag.

Hadde økonomien vært så jeg bare kunne velge å vrake. Så tror jeg det hadde blitt buggaboo fox eller Stokke trailz lekre vogner!

Sist brukte jeg bæretøy veldig mye også. Så vogna ble brukt minimalt de første ukene.
 
Har en Buffalo nå til jenta vår som vi er superfornøyd med, men usikker om vi skal bytte den ut med søskenvogn. Blir isåfall en Donkey.. Storesøster vil være 2,5 år når lille kommer og er ingen «vognjente». Bruker den stort sett bare til å sove i og når vi skal gå lengere turer. Noen med erfaring? Skal dere ha søskenvogn? :)
 
Er helt forelska i enmaljunga nxt90f enda altså :love7
 
Vi har Silver cross dyp-og sportsvogn, en Britax smile svart og grå og en Carena reisetralle, så skulle nok tro vi hadde nok. Men jeg heller mot å finne en søskenvogn, ser ikke for meg å løpe etter en toåring samtidig som jeg triller en nyfødt. Bugaboo sin ser veldig fin ut, men den er så dyr, så går nok heller for Babyjogger, selv om den ikke er vendbar... Noe som jeg ser på som det største minuset. :(
 
Jeg vurderer søskenvogn i tillegg til emmaljunga duo edge som vi har fra før. Noen som har erfaring med beemoo la søskenvogn? Den er jo ganske billig i forhold til mange andre tvillingvogner
 
Har en Buffalo nå til jenta vår som vi er superfornøyd med, men usikker om vi skal bytte den ut med søskenvogn. Blir isåfall en Donkey.. Storesøster vil være 2,5 år når lille kommer og er ingen «vognjente». Bruker den stort sett bare til å sove i og når vi skal gå lengere turer. Noen med erfaring? Skal dere ha søskenvogn? :)

Samme her! Veldig fornøyd med Bugaboo Buffallo, selv om vesla trivdes best i sjal de første 6 månedene.. regner med det blir gjenbruk av vogna hvis dette går veien, og evt. supplere med et sånt stå/sittebrett som kan festes på:happy:
 
Jeg synes de ergometriske sittedelene ser så ukonfortable ut for barne? Har også barn i familien som sover veldig dårlig i de. Hva er deres erfaring her?
 
Back
Topp