Hvilke plager har dere nå?

Fekk i gårkveld eit veldig utslett på overkroppen. I løpet av natt har eg blitt prikkete på beina også. Klør, men går bra når eg ikkje ser det. Ute av syne, ute av sinn. Har snakka med føden. Så lenge det ikkje blir verre eller det begynner inni hendene og under føttene, treng eg ikkje ta kontakt.
Ikkje så veldig koselig juleopplevelse.
 
Fekk i gårkveld eit veldig utslett på overkroppen. I løpet av natt har eg blitt prikkete på beina også. Klør, men går bra når eg ikkje ser det. Ute av syne, ute av sinn. Har snakka med føden. Så lenge det ikkje blir verre eller det begynner inni hendene og under føttene, treng eg ikkje ta kontakt.
Ikkje så veldig koselig juleopplevelse.
Jeg hadde utslett for noen uker siden som også klødde veldig! Jeg hadde øverst på framsiden av lårene og bak knærne. Forsvant etter halvannen uke.
 
Nok [emoji14] Synes jeg kunne hoppe helt til 38 nå. 20+4 i dag.

Bekkenløsning som blir verre for hver dag, hodepine på n'te uke (stressrelatert, så den kommer og går), trøtt, slapp, sliten.. Null energi. Det lille av energi som er blir brukt opp på jobb. Mann og barn får ca nada. Og sånn har det vært i over 16 uker.

Men junior i magen sparker og vokser! Så han har det fint. <3
Åh ja absolutt null energi her og. Føler meg som et romvesen i min egen verden [emoji12]
 
Jeg er litt øm "der nede" i disse dagen, mulig rundt symfysen? har lest en del om bekkenløsning og om hva som kan være symptomer på en påbegynnende bekkenløsning..kvir meg veldig for at jeg kan være det :eek: Kjenner det helst når jeg beveger meg raskt, men ellers går det fint.. Jeg har i hvert fall konkludert med at øvelsen hoppende utfall gjerne ikke er så lur..:hungover:
Hoppende utfall er nok ingen god ide..hehe.. Jeg fikk bekkenløsning da jeg danset jenta med elevene mine, men er heldigvis helt fin igjen nå. Men har forstått at hopping ikke lenger er tingen :blackeye::joyful:
 
Halsbrann, bekkenløsning, hodepine, skiveutglidning i ryggen, konstant søtsug! Men ælles e ailt bære bra[emoji1]
 
Hoppende utfall er nok ingen god ide..hehe.. Jeg fikk bekkenløsning da jeg danset jenta med elevene mine, men er heldigvis helt fin igjen nå. Men har forstått at hopping ikke lenger er tingen :blackeye::joyful:

Ja en må passe på! kjente at det tok godt på i går da jeg løpte til oppvarming i stedet for å sykle, slik som jeg pleier (alle syklene var opptatt, treningssenteret har aldri vært så stappfult som i går :p ) For å erstatte øvelsen har jeg heller gått tilbake til en gammel øvelse hvor jeg har vektstang på skuldrene og går opp med et og et bein på treningsbenken. Mer av en type "gå i trapp øvelse", da har jeg ikke kjent noe ubehag der nede, i tillegg til at det er en del av de samme musklene som brukes :)
 
Hørtes veldig lurt ut. Ser at jeg skrev litt feil. Fikk selvfølgelig ikke bekkenløsning,men bekkenlåsing :happy: så lenge man tilpasser øvelsene, er ikke treningen skadelig. Jeg klatrer fortsatt, og stortrives med det. Heldige er vi som kan :happy:
 
Har bekkenløsning :arghh:

Jeg har gått tur med hunden og vasket her hjemme idag så nå kan jeg vente meg skikkelig vondt i bekkenet!
 
Jeg kommer til å be legen om å få krykker i morgen..

Det går greit hjemme, men bekkenet "knekker" når jeg går.. Om jeg er hjemme hele dagen og ligger på sofaen, så går det for såvidt greit. Men jeg vil gjerne komme meg litt ut også... Og da tenker jeg at krykker kanskje kan avlaste litt, slik at jeg faktisk kan få se mennesker rundt meg.. Om jeg er ute og går en time, så må jeg ligge og vente til smertene går over i mange timer etterpå. Og om jeg er litt for aktiv en dag, så er hele neste dag ødelagt :/
 
Sliter med ekstremt halsbrann på kveldstid :/ Tar gjerne imot tips for å forebygge det, eller gjøre det mildere. Enn så lenge drikker jeg melk når det er på sitt værste.

Ellers begynner jeg å bli sliten å tungpustet. Alt er et ork, og jeg er bare 24 uker :p Kan bli festlig når man nærmer seg høygravid :p
 
Sliter med ekstremt halsbrann på kveldstid :/ Tar gjerne imot tips for å forebygge det, eller gjøre det mildere. Enn så lenge drikker jeg melk når det er på sitt værste.

Ellers begynner jeg å bli sliten å tungpustet. Alt er et ork, og jeg er bare 24 uker :p Kan bli festlig når man nærmer seg høygravid :p

holde seg unna sjokolade og peppermynte, sterk krydret mat, brus... Ikke spise på kvelden (skal du spise, spis noe som er lett å fordøye). Ikke bøye seg rett etter matinntak og ikke ligge flatt. Få opp hodeenden på senga litt, eller bruk puter så du kommer deg litt opp.

Min redning er flytende gaviscon. Smaker blæ de første gangene, men nå er den blitt ganske god :p
 
Trøtt, utslitt, hoven i heile kroppen (innkludert ryggen!!), hodepine, kvalme, halsbrann, ja you name it -.- 25+3 i dag, alt skal jo liksom vere so bra det trimesteret her :p Delvis sjukemeldt pga intense kynnera i tillegg, og blir ikkje akkurat kvikkare av å gå heime å traske ;) Men alt i alt veldig bra då, skape jo tross alt eit nytt liv :D So alle plaga i verden e verdt det og glede meg til han kjem <3

Til deg som lurte på tips mot halsbrann, so hjelpe grøt veldig godt for meg! Ikkje permanent, men legg eit lokk på magesekken som kan hjelpe å roe ned litt, og om ikkje anna får du kvilt deg litt mens lokket e der ;) Muskelgrøt/mjølgrøt eller anna enkel type e meir enn god nok :)
 
Tett nese, blodtrykksfall, press i legger, ømme og såre bryster, ekkel press/trykkfornemmelse nedentil (ved skjeden og område rundt) ved å gå fra liggende og sittende stilling Og til stående eller fra stående til sittende (spesielt når jeg må tisse), tidvis mageproblemer (løs og hard mage om hverandre), mye utflod, konstant sultenfølelse, konstant mett/stinn/ubehagelig følelse samtidig, sukkersug, tisser 2-3 ganger om natten. Resulterer i dårlig søvn. Rastløse ben på kveldstid og ved leggetid. Hadde vondt i halebeinet en periode. Det har gitt seg!! :) Så det er jo bra. Har litt problemer med kynnere når jeg stresser. De er ikke vonde, men ubehagelige.. Ikke bekkenløsning! Glad for det! Men ja.. endel plager. Hehe
 
Back
Topp