Hvilke plager har dere nå?

Tigerlilje

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2017
Oktoberlykke2020❤
Nå begynner vi å nærme oss halvveis i graviditeten og dette trimesteret skal være det beste visst nok mtp plager. Selv har jeg hatt mer plager nå enn tidligere. Jeg er kvalm, sover dårlig, sliter med luft og nå begynner huden å bli dårligere også :(

Hvilke plager har du nå?
 
Jeg sover veldig dårlig. Er delvis sykemeldt på grunn av det. I dag klarte jeg å sove helt til kl 7, med noen oppvåkninger selvfølgelig. De siste dagene har jeg våknet før 5... Jeg hadde det samme sist svangerskap, og da sov jeg ikke bedre før babyen var ute...
Jeg har også tidvis kastet opp nå etter 12 uker..
 
Hodepine!! Har hatt det i helgene tidligere i svangerskapet, men nå synes jeg det er konstant. Og manglende matlyst på toppen av det. Kjipt.. men det går jo. He vært borte fra jobb én dag, og håper at det ikke blir flere!
 
Luft, hodepine, veldig lavt blodtrykk, vondt i halebeinet, restless legs, sover elendig.
 
Luft, hodepine, veldig lavt blodtrykk, vondt i halebeinet, restless legs, sover elendig.
 
Akkurat nå er det ikke mye. Litt luft, kan våkne tiiidlig, og noen dager er energien totalt fraværende. Skal ikke klage på det :)
 
Jeg synes andre trimester til nå har vært tøffere enn første trimester. Kvalmen har ikke sluppet taket og jeg synes det er vanskelig å takle over så lang tid. I tillegg er jeg helt zombie og sover 14 timer i døgnet. Har også lavt blodtrykk noe som gjør meg mye svimmel.Hodepinen er også stadig innom.
 
Jeg synes andre trimester til nå har vært tøffere enn første trimester. Kvalmen har ikke sluppet taket og jeg synes det er vanskelig å takle over så lang tid. I tillegg er jeg helt zombie og sover 14 timer i døgnet. Har også lavt blodtrykk noe som gjør meg mye svimmel.Hodepinen er også stadig innom.
Samme her. Tenkte sånn: Oj, første trimester ferdig, dette går jo fint! Og nå bare: Blæ..
 
Jeg synes andre trimester til nå har vært tøffere enn første trimester. Kvalmen har ikke sluppet taket og jeg synes det er vanskelig å takle over så lang tid. I tillegg er jeg helt zombie og sover 14 timer i døgnet. Har også lavt blodtrykk noe som gjør meg mye svimmel.Hodepinen er også stadig innom.
Off, jeg sliter også med lavt blodtrykk :( Ser stjerner noen ganger når jeg reiser meg fort opp.
 
Bekkenlåsning og påfølgende belastningsskader i korsrygg :dead: Sykemeldt mandag-onsdag!
 
Konstant vondt i hodet, slapp/lite energi, kløe, kvalme med oppk. og dårlig nattesøvn.... Enig i at andre trimester frem til nå har vært tøffere enn første.
 
Kvalme, kvalme, kvalme....,
Sover dårlig og når jeg er trøtt/sliten blir jeg mer kvalm,..
 
Kvalmen har gått i ett hos meg fra uke 6. Men nå i 2 trimester har den hvertfall roet seg litt om ikke annet.
Men er jo helt umulig å opprettholde god søvn på denne tiden hvertfall. Føler jeg vokner 20 ganger i løpet av natten. :sleep011 ingen sitte eller liggestillinger er behagelige .
 
Kvalmen først og fremst. Så har jeg mye hodepine og syns det er vanskelig å finne gode liggestillinger :p
 
I motsetning til første svangerskap, føler jeg meg nesten som normal! Har bare pupper full av melk allerede, litt bekkenplager og en nese som lukker seg på natta. Forrige gang kastet jeg opp halve graviditeten og var utmattet resten. Er veldig takknemlig for at formen er fin denne gangen! (Bank i bordet) :)
 
Det er flere enn meg som har hodepine ja. Hadde hodepine konstant i 2,5 uke. Kun avbrutt av noen gode timer mellom klokken 19-23. Kom tilbake så fort jeg la meg i senga. Nå kommer den kun hver 2-3 dag. Hadde ikke sånn med tvillingene. :(
 
Til nå i andre trimester føler jeg meg knapt gravid.. Sett bort i fra vonde, ømme pupper og stor mage:p Kvalmen har jeg ikke kjent noe til og energien er tilbake!
Hurra for det!:happy:
 
Back
Topp