Hvilke plager har dere nå?

Lurer på om mini snudde på seg, så bekkenløsningen løsnet litt.. Det er i allefall ikke SÅ vondt nå. knekker ikke sammen for hvert steg lengre!

Men har fått svangerskapsdiabetes, så her er det litt å sette seg inn i..

Halsbrannen er til å leve med, så lenge jeg har flytende gaviscon i hus :)
 
Ryggvondt, halsbrann og vonde pupper når det er kaldt. Prøvd ullinnlegg i bh'en men det hjelper ikke. Kjennes ut som om noen sager av meg brystvortene :p
 
Har utrolig vondt/press i ribbeina. Spesielt hvis jeg sitter lenge..
 
Nå er det "bare" (føler meg låst mye hjemme pga det, så er kanskje ikke bare) bekkenet som krangler og ubehagelige tak nederst i magen dersom jeg er i aktivitet og ikke sitter/ligger med jevne mellomrom. Orker bare korte gåturer, noe husarbeid av gangen, jobb går ikke... Så de 2 siste mnd blir laaange...
 
Vondt i bekkenet og er generelt veldig utslitt.. Håper det blir bedre fram mot fødsel, ellers skjønner jeg ikke hvordan jeg skal orke å få han ut..
 
Jeg må innrømme at nå i uke 30 er formen bedre enn den har vært de siste 6mnd! So much for at 2.trimester skulle være lettest. Nå skal jeg bare nyte dagene hvor jeg fungerer noenlunde normalt!

Bekkenløsningen er under kontroll. Hoftene sklir ikke ut av posisjon lengre. Så nå går det fint å være gående en times tid før symfysen sier takk for seg!

Det kjipe er denne svangerskapsdiabetesen, fordi jeg føler jeg blir veldig isolert av det. Kan liksom ikke gå på cafe eller ut å spise lunch uten at det må tenkes nøye over. Og den isolasjonen er kjip. Synes det å dra på besøk også er vanskelig...
Men den gjør også at halsbrannen er borte (spiser jo ingenting som kan trigge den).

Nå er jeg jo sykemeldt fram til permisjonsstart, og har vært det en stund nå.. Så jeg kan sove når jeg vil på dagtid, slapper av når jeg vil.. Trenger mer søvn, og tar 2 dupper i løpet av dagen.
 
Blir fortere trøtt og sliten igjen. Bekkenløsning som jeg fortsatt sliter med å holde i sjakk. Ligamentsmerter av og til i mage og lyske. Begynt å få litt kynnere når jeg er mye i aktivitet og/eller stresser. Det er kanskje ingen plage, men jeg har fått sinnsykt dilla på kjemikalielukt [emoji14] Diiiiigger plutselig spylervæskelukta feks [emoji14] Føler meg tung og stinn til tross for liten mage. Halsbrann på vei tilbake. Så det er en liten liste fortsatt, men heldigvis "bare" bekkenet som er et reelt problem.
 
Vondt i anklene og EKSTREMT trøtt om dagen :(
 
oj. kom i feil gruppe og klarte ikke slette innlegg. beklager..
 
Våkna i natt av kjempesmerter i den ene leggen. Krampe. Auauau... :arghh: Leste nå at det er visst veldig vanlig. Hadde dette aldri med førstemann og håper det var eneste gang nå... Har tatt ekstra tilskudd med magnesium i kveld :joyful:
 
Våkna i natt av kjempesmerter i den ene leggen. Krampe. Auauau... :arghh: Leste nå at det er visst veldig vanlig. Hadde dette aldri med førstemann og håper det var eneste gang nå... Har tatt ekstra tilskudd med magnesium i kveld :joyful:
Usj, er helt forferdelig med de krampene. Et lite tips: Når du kjenner første krampen, fokuser på å "vippe" foten, strekk den helt ut (som om man skulle stått på tå som en ballerina), og så trekk den opp mot leggen igjen. Gjenta dette til krampen slipper. Dette fungerte kjempegodt på meg, og er blitt en ren refleks når jeg kjenner at krampen er på vei. Håper magnesiumen hjelper deg :)
 
Kvalmen har så smått kommet litt tilbake igjen, og utrolig trøtt om dagen!
 
Småkvalm her også! Hadde ikke noe særlig i starten av svangerskapet, men kjenner det litt sånn på utpå formiddagen nå!
 
Jeg er også begynt å bli litt småkvalm. Og med en gang jeg får litt press på magen (f.eks om jeg bøyer meg) føles det som om jeg må brekke meg. Veldig plagsomt :confused:
 
Fortsatt senestrekk i leggene enkelte netter, men nå har jeg også begynt å bli ganske sliten igjen:/ orker ikke å gå sånn i ca 10 uker til så jeg håper det gir seg! Kom også på at jeg kan tilføye at det klør sånn på magen for tiden at det ser ut som jeg har uslett på magen etter å ha klødd meg sånn, er nesten sår av all kløinga over navlen:eek:
 
Halsbrann og trøtthet. Mye av grunnen til det er en aktiv baby som sparker og holder meg våken halve natta. Skal ikke klage da, fint med en aktiv krabat som trives i magehuset sitt. :)
 
Idag er jeg lei... Ikke helt i form, magen er vond til tider, ubehagelig når baby beveger seg, magen er så utrolig lav og "i veien" når jeg har behov for å bøye meg og hjelpe de andre barna. Hoftene er vonde..mannen er syk!!
Blærk!! Gleder meg til eg sannsynligvis bedre dag i morgen. Idag er jeg glad dette er siste gang jeg går gravid..:meh:
imorgen vil jeg syns det er trist...
 
Er "bare" helt tom for energi. Utrolig takknemlig for å være såpass lite plaget, samtidig som jeg er så lei av tilstanden.
 
Back
Topp