Hvem er marsdamene?

Alder: 33

Bosted: Oslo

Barn fra før: To flotte gutter

Termin: 09. mars

3 ord som beskriver deg: Utålmodig, positiv og nysgjerrig

Tanker rundt det at du er gravid: Jeg er så gira over å være gravid. Glad for at det gikk på første forsøk og forelsket i den lille allerede. Spent på svangerskapet da jeg har hatt to krevende svangerskap (mye kvalme og bekkensmerter).
 
Alder: 34

Bosted: Trondheim

Jobb: For tiden permittert, men jobber med digitalisering av arkiv

Sivilstatus: Gift

Barn fra før: Nei

Termin: 7. mars

3 ord som beskriver deg: Rolig, kreativ, dyrekjær.

Tanker rundt det at du er gravid: Veldig, veldig glad! Og samtidig nervøs for at det ikke skal holde hele veien inn denne gangen heller. Men velger å tro og håpe på det beste. Får ikke gjort noe fra eller til uansett, så da er det bedre å glede seg mens man kan enn å gå rundt og bare engste seg og frykte det verste. Lettere sagt enn gjort, men... ;) Det er et høyt ønsket barn, og ekstra mye på min side ettersom det blir det første barnebarnet til mine foreldre.:Heartred
 
Alder: 31

Bosted: Vestfold

Jobb: kiropraktor

Sivilstatus: Gift

Barn fra før: 3 (5år, nesten 3 år og 1 1/2 år)

Termin: 09. Mars

3 ord som beskriver deg: energisk, glad og litt klumsete

Tanker rundt det at du er gravid: veldig koselig, dette var ett ønsket og planlagt barn (Den første vi planla). Litt nervøs pga mulighet for en diagnose som midterste har. Ellers gleder vi oss masse!
 
Alder: 26

Bosted: Viken

Jobb: Kjemiker

Sivilstatus: Gift

Barn fra før: 2 gutter fra 2013 og 2015

Termin: 15 mars

Tanker rundt det at du er gravid:
Overlykkelig og livredd. Jeg mistet 3 ganger når vi prøvde på nummer to, så er selvfølgelig redd for å miste igjen. Men jeg er aller mest glad. Har ønsket meg en til så lenge, og fikk endelig med mannen :love7
Hei. Om det er lov å spørre.. Har du tatt blodprøve for å sjekke graviditet? Eller har du slått ut positivt på urinprøve? Prøverør her og antatt termin 15.mars men syns selv det er vel tidlig å teste
 
Hei. Om det er lov å spørre.. Har du tatt blodprøve for å sjekke graviditet? Eller har du slått ut positivt på urinprøve? Prøverør her og antatt termin 15.mars men syns selv det er vel tidlig å teste
Ikke min post, men svarer likevel. Jeg har hatt FER med blasto, helt klar positiv 10 dpo. Hvor mange dpo hos deg? Noen får utslag tidlig, andre senere. om du tok ovitrelle må det i hvert fall ha gått lenge nok til at deg ikke er den som slår ut om du skal myse etter streker tidlig ;)
Sikker lurt å vente litt, men jeg er testoman og har testa fra 7 dpo.
 
Ikke min post, men svarer likevel. Jeg har hatt FER med blasto, helt klar positiv 10 dpo. Hvor mange dpo hos deg? Noen får utslag tidlig, andre senere. om du tok ovitrelle må det i hvert fall ha gått lenge nok til at deg ikke er den som slår ut om du skal myse etter streker tidlig ;)
Sikker lurt å vente litt, men jeg er testoman og har testa fra 7 dpo.
Frysforsøk med blastosyst her. Så annen medinisering, men ca 11 dpo. Liker ikke å teste unødvendig så blir nok ikke å teste før ca 6 juli som er normal syklus. Skal ta blodprøver 13. Juli.
Svangerskapet med min sønn på ferskforsøk ble jeg innlagt på sykehus 13 dager etter innsett pga sterke smerter. Tok da blodprøve der og fikk bekreftet graviditet før jeg rakk å teste selv.
 
Hei. Om det er lov å spørre.. Har du tatt blodprøve for å sjekke graviditet? Eller har du slått ut positivt på urinprøve? Prøverør her og antatt termin 15.mars men syns selv det er vel tidlig å teste
Jeg har bare tatt vanlig test med urin. :)
 

Vedlegg

  • 20200628_095522.jpg
    20200628_095522.jpg
    23,1 KB · Visninger: 35
Alder:26

Bosted: Viken

Jobb:tannhelse/ lærerstudent

Sivilstatus:gift

Barn fra før:en liten gutt på 5 mnd

Termin:08.03

3 ord som beskriver deg:eek:msorgsfull, hjelpsom og glad

Tanker rundt det at du er gravid: tok langt tid før jeg ble gravid første gang og nå skal jeg ha to veldig tette babyer ser frem til det! Min første ble født i år og neste kommer neste år❤️
 
Alder: 31

Bosted: Viken

Jobb: Pedagog

Sivilstatus: Samboer

Barn fra før: en gutt fra 2015

Termin: 2. Mars 2021

3 ord som beskriver deg: omsorgsfull, sta, snill :)

Tanker rundt det at du er gravid: Veldig hyggelig, men samtidig litt stressende! Vi har mye som skjer med å få ferdig husbygging og få søkt om å flytte inn før jeg ønsker å fortelle noen om graviditeten :nailbiting: Så jeg håper det går i orden som planlagt (siden det er så mye ellers som ikke har gjort det for oss).. Ble faktisk gravid på første forsøk denne gangen, så det var litt overraskende!
 
Alder: 23 år

Bostsed: Østlandet, Viken

Jobb: Pedagogisk leder i barnehage

Sivilstatus: Kjæreste, snart samboere

Barn fra før: Gutt født i August 2017

Termin: I følge terminkalkulator 10.03

3 ord som beskriver deg: Livlig, omsorgsfull og engasjert

Tanker rundt det at du er gravid: Vi er kjempeglade og takknemlige! Litt uventet at det satt med en gang hormonspiralen ble fjerna, men det er bare fantastisk ☺️ Gleder oss til familien økes og førstemann blir storebror! ❤️
 
Last edited:
Alder: 25 år

Bostsed: Vestland

Jobb: innen helse og sosial

Sivilstatus: Samboer

Barn fra før: Et barn fra 2017

Termin: I følge terminkalkulator 02.03

3 ord som beskriver deg: engasjert, litt distré og omsorgsfull

Tanker om å være gravid: Sprøtt!! Nr 2 har vært ønsket lenge, men omstendighetene har gjort at vi har måttet vente. Nå gleder vi oss mye, og nesten aller mest til å se 3 åringen med babyen❤️
 
Last edited:
Alder: 26

Jobb: arbeidsledig

Sivilstatus: Gift i snart 4 år

Barn fra før: dette er vår aller første

Termin: ca. 5 mars

3 ord som beskriver deg: brysom, utålmodig, innadvendt

Tanker rundt det at du er gravid: Såå SPENT! Men gru gleder meg litt over alt jeg har i vente. Vi forsøkte fra slutten av februar til nå og det gikk jammen meg fortere enn hva jeg ante før han traff blink
 
Alder: 28

Bosted: Innlandet

Jobb: Student og jobber innenfor kultursektoren.

Sivilstatus: Gift på 4 året.

Barn fra før: nei

Termin: 3.mars

3 ord som beskriver deg: utadvendt, morsom og nerd

Tanker rundt det at du er gravid: kan nesten ikke forstå jeg er gravid, kjenner så veldig mange som har hatt problemer med å bli gravid og flere som har prøvd i flere år, syntes derfor det var merkelig at vi skulle få det til så «lett». Redd for å miste, men håper det går bra og gleder meg veldig til å møte vårt lille nurk :Heartred
 
Alder: 30

Bosted: Mosjøen

Jobb: sykepleier

Sivilstatus: samboer og forlovet i 12 år.

Barn fra før: gutt på 7 år og jente på 4 år.

Termin: menstermin 12. Mars

3 ord som beskriver deg: omsorgsfull, livlig, sta.

Tanker rundt det at du er gravid: er kjempeglad og redd samtidig. Da nr 1 ble født prematur og nr 2 født dysmatur, med svangerskapsforgiftning og morkakesvikt.. men jeg kan ikke vente med å kjenne den lille i magen :love7
 
Alder: 28

Bosted: Innlandet

Jobb: Regnskapsfører

Sivilstatus: samboer

Barn fra før: 0

Termin: 8 mars 2021

3 ord som beskriver deg: Positiv, sprudlende og aktiv.

Tanker rundt det at du er gravid:
Etter mange misslykkede IVF forsøk har ikke gleden helt sunket inn pr dags dato.
 
Alder: 28

Bosted: Trondheim

Jobb: Jobber innen økonomi

Sivilstatus: Samboer

Barn fra før: Ingen

Termin: 7. mars

3 ord som beskriver deg: Hjelpsom, introvert, omsorgsfull

Tanker rundt det at du er gravid: Veldig glad, men samtidig er jeg veldig forsiktig med hvor mye jeg lar meg selv glede meg siden jeg kun har vært gravid en gang tidligere og det endte i en MA. Så senker nok ikke skuldrene før etter vi har vært på tidlig ultralyd på sykehuset (time uke 13).
 
Tanker rundt det at du er gravid: Veldig glad, men samtidig er jeg veldig forsiktig med hvor mye jeg lar meg selv glede meg siden jeg kun har vært gravid en gang tidligere og det endte i en MA. Så senker nok ikke skuldrene før etter vi har vært på tidlig ultralyd på sykehuset (time uke 13).

Samme by, samme termindato og samme forløp (kun en graviditet tidligere, som endte med MA) på oss to da. :happy: Kjenner meg igjen i det du skriver, jeg gleder meg og prøver å nyte tiden framover men det er samtidig vanskelig ja... Håper det holder veien ut denne gangen for oss begge! :Heartred
 
Alder: 30

Bosted: Troms og Finnmark

Jobb: Ingeniør

Sivilstatus: Gift

Barn fra før: En gutt på to år :Heartblue

Termin: 16. mars

3 ord som beskriver deg: Humoristisk, omsorgsfull og empatisk

Tanker rundt det at du er gravid: Litt i sjokk, men samtidig ufattelig lykkelig! :joyful: Jeg trodde syklusen var i ulage etter spiraluttak, men misset tydeligvis EL da jeg var tom for EL-tester og plutselig er jeg gravid?! What?! :hilarious: Men det kunne ikke passet bedre at det klaffet så kjapt! Jeg ønsker å starte på ny utdanning og har planer om å starte neste år, så da får jeg iallefall 5 måneder hjemme med babyen først, som er bedre enn 4 eller 3 osv! Skulle veldig gjerne hatt lang permisjon som jeg hadde med førstemann, men ønsker ikke å utsette studiene heller..
 
Back
Topp