Hvem er marsdamene?

Alder: 28

Bosted: Telemark

Jobb: butikkmedarbeider

Sivilstatus: samboer

Barn fra før: jente 2018

Termin: 15-16.mars

3 ord som beskriver deg: arbeidsom, varmhjertet og snill

Tanker rundt det at du er gravid: glad, men også sjokkert over å ha blitt gravid før prøve periode, da nr en tok lang tid, å var på vei til utredning
 
Alder: 35

Bosted: Bergen

Jobb: Lærer

Sivilstatus: Gift

Barn fra før: to barn, født i 2015 og 2017

Termin: 18.mars

Tanker rundt det at du er gravid: Dette er bonusen min, og mer bekymret for å miste denne gang. Gleder meg likevel over dette hver dag:Heartred Et tredje barn medfører en del praktiske endringer, her trengs det både ny bil og i løpet av de neste årene må vi også pusse opp for å få mer plass.
 
Alder: 25

Bosted: Møre og Romsdal

Jobb: barnehageassistent

Sivilstatus: samboer

Barn fra før: en gutt på 19 mnd

Termin: 25. mars

3 ord som beskriver deg: familiekjær, snill og litt pessimist

Tanker rundt det at du er gravid: gleder meg veldig over å gi sønnen et søsken. Ønsket meg ca 2,5 år aldersforskjell mellom barna, noe som klaffet ganske bra nå☺️ Blir spennende, og gleder meg veldig!
 
Hei

har snikt litt her inne en ukes tid, før jeg nå er klar til å presentere meg....

Alder: 33

Bosted: Stavanger

Jobb: Byggebransjen

Sivilstatus: gift

Barn fra før: 2 (gutt 7 og jente 5)

Termin: 14.mars

3 ord som beskriver deg: glad, barnslig og snill

Tanker rundt det at du er gravid: har gått i flere år og tenkt at jeg i utgangspunktet var fornøyd med de to jeg har, men ikke ville utelukke muligheten en gang i fremtiden. Men nå siste året hadde jeg egentlig landet på at jeg skulle gi meg. Men så plutselig var mensen forsinket, og jeg måtte håndtere mange vanskelige tanker. Var på ferie med telt, dyreparken og familie, så fikk ikke testet før jeg kom hjem for en uke siden, og der var det to streker... så etter en lang prat med mannen har vi nå «godtatt» situasjonen, og gleder oss videre.

Og nå som jeg gleder meg så kom bekymringene også så selv om jeg er glad for at jeg slipper noe særlig symptomer, så er det også vanskelig når jeg ikke kan kjenne noen tegn på bebis i magen.... men, det kommer vel etterhvert
 
Alder: 26 år

Bosted: Trøndelag

Jobb: Rådgiver

Sivilstatus: Samboer

Barn fra før: 1

Termin: 28.03.2021

3 ord som beskriver deg: Engasjert, sta og empatisk

Tanker rundt det at du er gravid: Jeg er overlykkelig. Det er min første tanke. Jeg var litt skremt over at jeg først fikk positiv test (6 DPO, sannsynligvis da egget festet seg), og etterpå fikk negative tester i over en uke. Var dermed forberedt på en ny prøveperiode. Likevel kom "fanden" og tok meg i dag (IKM), og jeg bestemte meg for å teste. Først en RFSU test, deretter en digital. Slo ut da gitt :D
 
Alder: 20

Bosted: Viken

Jobb: Student med deltidsjobb

Sivilstatus: samboer

Barn fra før: ingen

Termin: 16.mars

3 ord som beskriver deg: Positiv, målrettet og blid

Tanker rundt det at du er gravid: blandede følelser. Så klart veldig glad, men spent på hvordan de rundt meg vil ta det(om det er lov å si) da dette ikke var helt planlagt. Gleder meg til nyheten er sluppet og jeg bare kan kose meg med den lille i magen <3
 
Alder: 29

Bosted: Hitra

Jobb: Sykepleier

Sivilstatus: Samboer

Barn fra før: En gutt på 10 og ei jente på 1.

Termin: 11 mars 2021

3 ord som beskriver deg: Positiv, kreativ og sosial

Tanker rundt det at du er gravid:
Etter å ha slitt veldig med å bli gravid med nummer to, med sa, ma og exu før det endelig ble klaff, ble vi veldig overrasket da det gikk så fort denne gangen, bare 1 mens etter pilleslutt. Vi er veldig glade og takknemlig over graviditeten og håper virkelig denne spira holder seg i magen helt til termin.
 
Alder: 32

Bosted: Kvinnherad

Jobb: Husmor

Sivilstatus: Gift i 5 år, sammen i 14.

Barn fra før: Ingen

Termin: Første mars.

3 ord som beskriver deg: Rolig, målbevisst, livsglad.

Tanker rundt det at du er gravid: Er så lykkelig! Har en MA og muligens en SA bak meg så vi håper så inderlig at dette går godt.
 
Alder: 25

Bosted: Kongsberg

Jobb: Jeg er sykemeldt i prosess for å Bli ufør pga. Asperger syndrom(fikk endelig diagnose for 4mnd siden), psykolog, lege, jeg og sambo vil at jeg skal ha livskvalitet istedenfor å ligge rett ut 6 av 7 dager i uken og slippe å bli utbrent før jeg er 30. Vi har heldigvis gård og dyr og masse å gjøre, så blir ikke arbeidsløs:hilarious: men jeg slipper folk:smug:

Sivilstatus: Forlovet

Barn fra før: 0

Termin: 25.03.2021

3 ord som beskriver deg: rar, snill og livlig

Tanker rundt det at du er gravid:
Jeg er i ekstase samtidig som jeg er livredd:hilarious:
Er så glad vi er blitt gravid igjen, men livredd for å Miste ennå en gang selvom jeg allerede er kommet lengre enn sist❤️ Jeg et ekstremt glad det finnes ett forum som det her, slik at jeg kan lese hver gang jeg er nervøs eller lei meg og bli glad og trygg❤️
 
Alder: 25

Bosted: Finnmark

Jobb: Miljøterapeut

Sivilstatus: Samboer

Barn fra før: 0

Termin: 31.03.2021

3 ord som beskriver deg: vittig, empatisk, rastløs

Tanker rundt det at du er gravid:

Ekstatisk for å være gravid, men også svært nervøs for at noe skal gå galt. Har aldri vært gravid før, så aldri opplevd SA eller MA, men det hender visst så mange her inne at jeg blir litt stressa... Vi gleder oss uansett veldig, og er glade for at det klaffet etter nesten et år med prøving :love017
 
Alder: 32
Bosted:Bergen
Jobb: sykepleier, avdelingsleder
Sivilstatus: samboer og forlovet.
barn : gutt på 8 og jente på 4
Termin 31.03.2021.

tanker: igrunn litt livredd, mistet 2 ganger nå på rad. Så redd dette ikke går veien enda. Samtidig rolig og glad jeg blir gravid så fort
Gleder meg veldig ( forhåpentligvis) til å fortelle det til alle.
 
Alder: 25

Bosted: Lofoten

Jobb: barnehagelærer/pedagogisk leder

Sivilstatus: gift

Barn fra før: nei, mistet uke 18/19 3 ganger nå så håper det er vår tur å lykkes nå.

Termin: 21. mars

3 ord som beskriver deg: realist, veldig familekjær, målrettet

Tanker rundt det at du er gravid: ikke så mange tanker rundt det denne gangen. Det har gått galt så mange ganger nå så tørr ikke glede meg over de. Vi tar det litt som det kommer. Håper på det beste, men også forberedt på det værste!
 
Alder:36

Bosted: Vestland

Jobb: helsefagarbeider

Sivilstatus: gift

Barn fra før: 2006, 2011, 2014

Termin 28.03.2021

Tre ord som beskriver meg: tålmodig, rolig og glad

Tanker rundt det at jeg er gravid: først kom det som et sjokk, var ikke planlagt. Hadde spiral. Men nå som jeg har fått tenkt meg om er jeg kjempe glad. Tenk at jeg skal få bli mamma til en til
 
Alder:36

Bosted: Vestland

Jobb: helsefagarbeider

Sivilstatus: gift

Barn fra før: 2006, 2011, 2014

Termin 28.03.2021

Tre ord som beskriver meg: tålmodig, rolig og glad

Tanker rundt det at jeg er gravid: først kom det som et sjokk, var ikke planlagt. Hadde spiral. Men nå som jeg har fått tenkt meg om er jeg kjempe glad. Tenk at jeg skal få bli mamma til en til

Oi, jeg har også blitt gravid på spiral, så da er vi to :joyful:
 
Alder: 40

Bosted: Oslo

Jobb: Barnehagelærer

Sivilstatus: Samboer

Barn fra før: ingen!

Termin: 3.mars

3 ord som beskriver meg: snill, introvert, reiseglad

Tanker rundt det at du er gravid: Dette var er stort sjokk da jeg gikk på p-piller. Allikevel må jeg si det er både hyggelig og spennende, men freaker greit ut av å lese om alle som har hatt både MA, SA osv. Håper det går veien.
 
Har aldri vært gravid før, så aldri opplevd SA eller MA, men det hender visst så mange her inne at jeg blir litt stressa...
, men freaker greit ut av å lese om alle som har hatt både MA, SA osv.
Hei dere :) Ønsket bare å kommentere her til dere. Selvfølgelig skjønner jeg dere blir stressa, men ønsker å berolige dere, da det er stor sjanse for at det blir et vellykket svangerskap! De sier vel at mellom 25%-50% av alle kvinner vil oppleve en SA i løpet av hele sitt liv. Mange trenger ikke vite om det en gang, fordi de fikk «mensen» før de visste de var gravide. Jeg har opplevd SA, og trengte noen å snakke om det med, hello babyverden :angelic:, og det tror jeg det er flere som gjør, så vi samler oss liksom på en plass her, og da skjønner jeg at dere blir litt stressa. Men det er jo greit å vite om at det kan skje også, for dette var noe jeg trodde aldri kunne skje meg, så realitycheck much:shifty:Uansett er det som sagt stor sjanse for at det går bra, så len dere tilbake og bare nyt. Det som skjer det skjer, og det får man ikke gjort noe med heller, så da kan man liksågodt nyte reisen :Heartred
 
Last edited:
Alder: 34

Bosted: Oslo

Jobb: jurist, jobb i det offentlige

Sivilstatus: gift

Barn fra før: jente født i juli 2016

Termin: kanskje 20. mars?

3 ord som beskriver deg: aktiv, sterk, positiv

Tanker rundt det at du er gravid: glad og livredd. Var ikke redd for noe sist graviditet, og har aldri mistet før, så ser ikke hvorfor. Likevel er jeg eldre, og forstår at sjansen for å miste øker med alder. I tillegg hater jeg intenst å være gravid :dead:
 
Såg februar hadde en sånn, det er jo litt koselig :) Hvem er vi marsdamer? :) Legg til eller trekk fra viss dere ønsker!


Alder: 34

Bosted: Kongsberg

Jobb: barne og ungdomsarbeider

Sivilstatus: forlovet

Barn fra før: gutt snart 18, gutt 13, jente 9 og gutt 6,5mnd

Termin: 1.mars

3 ord som beskriver deg: sprudlende, sosial og ærlig

Tanker rundt det at du er gravid:
For å være helt ærlig så vet jeg ikke ennå...
 
Back
Topp