Hvem er marsdamene?

Alder: 22år

Bosted: Møre og Romsdal

Jobb: I helsevesenet

Sivilstatus: Samboer

Barn fra før: Ingen

Termindato: 20.mars❤️

3 ord som beskriver deg: glad, optimist og utadvent
 
Alder: 35 år

Bosted: Oslo

Jobb: Romfartsingeniør og prosjektleder

Sivilstatus: Gift med en kvinne i snart 6 år

Barn fra før: gutt/jente tvillinger på 3 år, født 2 mnd prematurt

Termin: 13.mars tror jeg (fryseforsøk IVF med 5 dagers embryo, etter lang stimulering og indusert overgangsalder)

3 ord som beskriver deg: engasjert, empatisk, hardtarbeidende

Tanker rundt det at du er gravid: forsiktig lykkelig. Vi var gjennom en lang reise med kona i sin tid, mistet hjemme i uke 13 etter å ha sett henne sprelle på ultralyd timer i forveien - en forferdelig sorg å gå gjennom, og vi måtte dessverre miste igjen i uke 6 og gå gjennom mange flere forsøk før vi endelig fikk tvillinger, men da født prematurt med alt det medfører.
Denne gangen har vi allerede rukket 4 inseminasjoner, ett avbrutt IVF forsøk pga overstimulering, lapraskopi pga endiometriose og nå fryseforsøk. Så vi krysser alt vi har for at det går hele veien denne gangen. Men siden jeg har Leiden mutasjon, så er jeg obs på risikoene.
 
Alder: 31

Bosted: Midt-Norge

Jobb: På kontor :computer005

Sivilstatus: Gift :love017

Barn fra før: Ingen

Termin: 11. mars

3 ord som beskriver deg: Omsorgsfull, Kreativ og Glad :)

Tanker rundt det at du er gravid: Egentlig utrolig lykkelig, dette er en veldig etterlengtet graviditet! :Heartred Men jeg kjenner foreløpig mye på at jeg er veldig redd for å miste. Vi har tre år som prøvere bak oss, inkludert flere mislykkede prøverørsforsøk og en kjemisk graviditet i mai. Med den historikken føles alt litt utrygt og litt for godt til å være sant! Men jeg håper inderlig at det er vår tur nå! :Heartred
 
Alder: 31

Bosted: Rogaland

Jobb: Innen helse

Sivilstatus: samboer

Barn fra før: en gutt på 5år og ei jente på 7år.

Termin: 03.03.21

3 ord som beskriver deg: glad i dyr, omtenksom, morsom (!!)

Tanker rundt det at du er gravid: ikke planlagt graviditet- men det skal bli koselig å få oppleve for 3. Gang
 
Alder: 37

Bosted: Troms og Finnmark

Sivilstatus: samboer

Barn fra før: Jeg har en gutt på 9 fra før, dette blir samboers første barn

Termin: 13.03.21

3 ord som beskriver deg: glad, omsorgsfull og morsom

Tanker rundt det at du er gravid: For en lykke❤ Vi er heldige som fikk det til å klaffe første måned etter spiraluttak, særlig mtp min alder. Med min første var jeg alene, og visste ikke at jeg var gravid før i uke 13 så det er så nydelig å dele graviditeten med den man elsker! Samboer er overlykkelig :)
Gleder meg mest til å fortelle sønnen min❤ Han har ønsket seg søsken veldig lenge, og spør etter det omtrent hver dag, haha!
 
Alder: 26

Bosted: Viken

Jobb: tannhelse

sivilstatus: gift

Barn fra før: en liten gutt på snart 6 mnd:)

termin: 08.03.2021

3 ord som beskriver deg: omsorgsfull, hjelpsom og empatisk.

tanker rundt at du er gravid: dette ee veldig gøy Og spennende at jeg går oppleve dette en gang til å bli gravid første gang tok veldig langt tid men andre gang gikk så fort det blir gøy å ha en liten baby mens jeg går gravid denne gang
 
Alder: 30

Bosted: Trøndelag

Jobb: Lærer under Arbeidsavklaring

Sivilstatus: Samboer gjennom 11 år <3

Barn fra før: Nei

Termin: Menstermin 20. Mars 2021

3 ord som beskriver deg: Skravlete, distré, snill

Tanker rundt det at du er gravid: Fant det ut i dag, etter å ha trodd mensen kom for to dager siden. Det var visst festeblødning! Kjempepositiv test i dag 14 DPO, så kunne sikkert funnet ut av det før.. men har hatt så lite tro! Derfor ekstra gledelig med positive tester! Gleder meg, og er veldig spent. Samtidig selvsagt redd for å miste og alt sånt, har flere venner som har slitt.. men nå vet jeg iallfall at jeg KAN bli gravid:D
 
Alder: 26 år

Bosted: Sandnes

Jobb: Barnepleier på barsel

Sivilstatus: Forlovet

Barn fra før: 2 nydelige gutter på 4 år og 1 1/2 år

Termin: Er usikker da jeg ikke hadde mensen etter pille slutt før positiv test i dag. Digital test viste 3+ og de andre sterkt positiv. Sluttet på minipillen for akkurat en mnd siden i dag.

3 ord som beskriver deg: glad i barn, sta, livlig fantasi.

Tanker rundt det at du er gravid: det skjedde mye fortere en jeg hadde trodd da det tok noen mnd med nr 2. Gruer meg til alle plagene, da det har blitt være for hver gang. Men gleder meg til å se lille, kjenne sparkene og endelig få møte lille til neste år
 
Alder: 35

Bosted: Utlandet

Jobb: Kunstner

Sivilstatus: Gift

Barn fra før: nei

Termin: 7. Mars

3 ord som beskriver deg: empatisk, kreativ, morsom

Tanker rundt det at du er gravid:

Veldig glad, spent, og litt nervøs..

Dette er mitt første svangerskap og det har ikke helt
gått opp for meg enda, selv om symptomene har gjort sitt inntog.

Jeg hadde TUL i går( 6+4) pga litt spotting over helgen men alt så bra ut heldigvis!
 
Alder: 33 :)

Bosted: Larvik, Vestfold :)

Jobb: ufør nå, men er omsorgsarbeider.

Sivilstatus: Har kjæreste/samboer

Barn fra før: En gutt på 13år , 2007.

Termin: 17/3-21

3 ord som beskriver deg: Omsorgsfull, positiv, bestemt

Tanker rundt det at du er gravid:
Hadde egentlig lagt fra meg drømmen om en til, frem til jeg traff nåværende samboer. Klaffet på første forsøk <3 Jeg er utrolig glad for å få oppleve dette igjen, men har mange bekyminger. Godt å vite at nå er vi to om dette. Var alene med 13åringen hele veien.
 
Alder: 29år

Bosted: Sandnes, Rogaland

Jobb: fullfører utdannelsen min så er helsefagarbeider lærling

Sivilstatus: gift❤

Barn fra før: datter født 09 og sønn født 12❤

Termin: 9.mars

3 ord som beskriver deg: glad, omsorgsfull og sta

Tanker rundt det at du er gravid: det var helt uvirkelig da testen ble positiv ❤hadde ikke fått tante rød og hadde hatt 3 negative tester. Var veldig fortvila og skulle ta en test litt senere og jeg forventa negativ. Vi har ønsket dette barnet i flere år ❤ var på tidlig ultralyd for å få bekreftet mirakelet , det ble da virkelig og vi kunne begynne å glede oss ❤
 
Alder: 33

Bosted: Follo

Jobb: Dgl bensinstasjon

Sivilstatus: Samboer

Barn fra før: jente født nov. 2018

Termin: ca. 22. Mars.

3 ord som beskriver deg: glad, energisk og vimsete

Tanker rundt det at du er gravid: litt både og veldig glad for at mini skal bli storesøster, men ser ikke veldig fram til vondt i bekkenet på nytt.
Må jo bare fokusere på de positive tingene, gleder meg veldig til å kjenne bevegelse igjen. Og denne gangen kan jeg tilpasse min egen arbeidsdag mye bedre enn hva jeg kunne sist, da endte jeg opp med sykemelding de 4 siste mnd:wtf:
 
Alder: 30

Bosted: Troms og Finnmark

Jobb: Kokk

Sivilstatus: Kjæreste

Barn fra før: jente 2009 og gutt 2011

Termin: 19.03

3 ord som beskriver deg: omsorgsfull, empatisk og pessimistisk

Tanker rundt det at du er gravid: ikke planlagt så noe skummelt, satser på at dette er den siste om alt går bra.
 
Alder: 30

Bosted: Vestland

Jobb: innen petroleumsindustrien

Sivilstatus: samboer og forlovet

Barn fra før: ingen

Termin: 6. mars

3 ord som beskriver deg: omsorgsfull, rolig, kreativ

Tanker rundt det at du er gravid: Overlykkelig for at det endelig gikk :Heartred Ganske bekymret, men prøver det beste jeg kan å ikke la det overskygge det faktum at vi faktisk har fått positiv test for første gang :joyful:
 
Alder: 28

Bosted: Askøy

Jobb: Selvstendig næringsdrivende

Sivilstatus: Gift

Barn fra før: 2

Termin: 30 mars

3 ord som beskriver deg: Distre, omtenksom, spontan

Tanker rundt det at du er gravid: Veldig glad for det. Klarte det på PP 3 :)
 
Alder: 27

Bosted: Østlandet

Jobb: Student

Sivilstatus: Forlova i mange år, får se å gifte oss snart :hilarious:

Barn fra før: En gutt på 2,5 år og ei jente i himmelen

Termin: Ca 23. Mars

3 ord som beskriver deg: Sosial, omsorgsfull, glad i tull og fjasing

Tanker rundt det at du er gravid: Ble jo gravid på kobberspiral, så naturlig nok sjokkert og klarer ikke ta det helt innover meg enda. Har vært mentalt klar for ny baby en stund, men vi ville vente med det praktiske. Er ikke på boligmarkedet, jeg har igjen ett år med studier og ville gjerne ha jobb først, samboer har ikke fast stilling enda, bare diverse vikariater. Meeen, det blir vel ei rå :p
Nå synes jeg først det virker så usannsynlig at det skal gå bra, at jeg blir uplanlagt gravid og får en baby dumpende ned i fanget liksom. Dette er mitt fjerde svangerskap, selv om vi bare har ett barn å være foreldre for, så pga historikken er jeg også nervøs. Sist svangerskap var preget av sterk frykt for å miste helt til babyen ble født, selv om det ble bedre etter uke 32 - men uke 32 virker jo ganske langt unna nå i uke 5. Håper det skal gå bra og at vi får denne babyen, den er veldig ønsket og velkommen, selv om alt ikke er "perfekt".
 
Alder: 38

Bosted: Viken

Jobb: Konsulent

Sivilstatus: Samboer

Barn fra før: 1 gutt på 2,5år

Termin: 27.03

3 ord som beskriver deg: skravlete, sosial og kreativ

Tanker rundt det at du er gravid: Glad for å få oppleve det igjen. Litt redd da vi har mista flere ganger de siste årene.
 
Last edited:
Alder: 36

Bosted: Østlandet

Jobb: adjunkt/sykepleier

Sivilstatus: samboer

Barn fra før: jente 3,5 år

Termin: 29.mars

3 ord som beskriver deg: omsorgsfull, sosial og kreativ

Tanker rundt det at du er gravid:
Pga mye blødninger sist svangerskap(som vel og merke endte bra til slutt) er jeg veldig nervøs for å miste, og redd for en sånn berg og dalbanetur til. Men gleder meg veldig over å kunne gi frøkna i huset et søsken, og liker å gå gravid❤️
 
Alder: 29

Bosted: Trøndelag

Jobb: avdelingsleder hotell

Sivilstatus: gift

Barn fra før: gutt på 9 mnd

Termin: 19.mars

3 ord som beskriver deg: omsorgsfull, distré, positiv

Tanker rundt det at du er gravid:
Er superfornøyd med å være gravid! Vi har fått en fantastisk gutt tidligere ved hjelp av ivf, og hvis alt går bra så har det klaffet med det siste egget fra frys :) glad for å slippe sprøyter igjen med det første. Blir også veldig spennende med pseudotvillinger, og er veldig glad for å kan gi sønnen et søsken :Heartred
 
Back
Topp