Hvem er marsdamene?

Hei dere :) Ønsket bare å kommentere her til dere. Selvfølgelig skjønner jeg dere blir stressa, men ønsker å berolige dere, da det er stor sjanse for at det blir et vellykket svangerskap! De sier vel at mellom 25%-50% av alle kvinner vil oppleve en SA i løpet av hele sitt liv. Mange trenger ikke vite om det en gang, fordi de fikk «mensen» før de visste de var gravide. Jeg har opplevd SA, og trengte noen å snakke om det med, hello babyverden :angelic:, og det tror jeg det er flere som gjør, så vi samler oss liksom på en plass her, og da skjønner jeg at dere blir litt stressa. Men det er jo greit å vite om at det kan skje også, for dette var noe jeg trodde aldri kunne skje meg, så realitycheck much:shifty:Uansett er det som sagt stor sjanse for at det går bra, så len dere tilbake og bare nyt. Det som skjer det skjer, og det får man ikke gjort noe med heller, så da kan man liksågodt nyte reisen :Heartred

Tusen takk for beroligende ord :Heartred Du har nok rett, det er jo selvfølgelig her man samles for å snakke om sånt, og det er også sant som du sier at man får uansett ikke gjort noe med det ved å bekymre seg. Skal forsøke å slappe litt mer av!
 
Alder: 33

Bosted: Bergen

Jobb: lærer

Sivilstatus: samboer

Barn fra før: gutt f. 2017

Termin: 24.mars

Tre ord som beskriver meg: positiv, pliktoppfyllende og glad.

Tanker om å være gravid: Jeg er nok bekymret på en annen måte denne gangen. Før tul er jeg og veldig spent på hvor mange det er inni der.
 
Alder: 33

Bosted: Bergen

Jobb: lærer

Sivilstatus: samboer

Barn fra før: gutt f. 2017

Termin: 24.mars

Tre ord som beskriver meg: positiv, pliktoppfyllende og glad.

Tanker om å være gravid: Jeg er nok bekymret på en annen måte denne gangen. Før tul er jeg og veldig spent på hvor mange det er inni der.
Hei hei :happy: Jeg ble bare så nysgjerrig. Jeg er også lærer, men har ikke vært gravid på jobb før. Hvordan opplevde du sist å være gravid som lærer? Gikk det bra? Om du ikke vil svare er det heeeelt ok altså, jeg bare er så nysgjerrig på dette livet etter sommeren :hilarious:
 
Alder: 34

Bosted: Bergen

Jobb: lærer

Sivilstatus: gift

Barn fra før: to barn, født i 2010 og 2013

Termin: 14. mars

Tre ord som beskriver meg: positiv, rar og engasjert

Tanker om å være gravid: Veldig glad og letta nå etter ultralyd som viser at alt foreløpig er fint, etter MA i mars. Litt skrekkblanda fryd over kva vi har begitt oss ut på, med to ganske store barn. Rykk tilbake til start, liksom! Men vi følte oss ikkje ferdige, så her er vi då, og tenker at dette blir veldig fint. ❤️
 
Hei hei :happy: Jeg ble bare så nysgjerrig. Jeg er også lærer, men har ikke vært gravid på jobb før. Hvordan opplevde du sist å være gravid som lærer? Gikk det bra? Om du ikke vil svare er det heeeelt ok altså, jeg bare er så nysgjerrig på dette livet etter sommeren :hilarious:

Det gikk egentlig veldig greit, hvertfall frem til sommerferien. På slutten (jobbet frem til oktober) syntes jeg det var tungt. Var da timelærer i 1 trinn, det var mye hjelp med påkledning for den slags. Jeg skulle ønske at jeg fikk avlastning og slapp å gå ut i friminuttene, de pausene hadde vært uvurderlige. Jeg hadde spisetid fire dager i uken så løsningen ble å spise med elevene slik at jeg fikk i meg mat. Jeg kommer nok til å prøve å få mer avlastning etterhvert denne gangen. Nå har jeg et barn som trenger meg på ettermiddag kveldstid når jeg kommer hjem. Jeg husker det ble mye soving på ettermiddagene, det kan jeg ikke i samme grad denne gangen når jeg har en mann som jobber til sent på ettermiddagen.

Jeg vet det er mange skole som fritar gravide fra vakter når de har kommet til uke 20, så det er lov å håpe at du jobber på en av de:)

Lykke til.
 
Det gikk egentlig veldig greit, hvertfall frem til sommerferien. På slutten (jobbet frem til oktober) syntes jeg det var tungt. Var da timelærer i 1 trinn, det var mye hjelp med påkledning for den slags. Jeg skulle ønske at jeg fikk avlastning og slapp å gå ut i friminuttene, de pausene hadde vært uvurderlige. Jeg hadde spisetid fire dager i uken så løsningen ble å spise med elevene slik at jeg fikk i meg mat. Jeg kommer nok til å prøve å få mer avlastning etterhvert denne gangen. Nå har jeg et barn som trenger meg på ettermiddag kveldstid når jeg kommer hjem. Jeg husker det ble mye soving på ettermiddagene, det kan jeg ikke i samme grad denne gangen når jeg har en mann som jobber til sent på ettermiddagen.

Jeg vet det er mange skole som fritar gravide fra vakter når de har kommet til uke 20, så det er lov å håpe at du jobber på en av de:)

Lykke til.
Ja det kan jeg forstå at ble slitsomt. Bra du har bestemt deg for å ikke presse det så langt denne gangen :)

Jeg er lærer på videregående, så vi slipper vakter uansett heldigvis :angelic: Mer spent på selve klasseromssituasjonen og planlegging, møter osv. Hvordan selve dagen funker. Begynner til uka med planlegging (har en funksjonsstilling i tillegg), så blir spennende å se.
 
Ja det kan jeg forstå at ble slitsomt. Bra du har bestemt deg for å ikke presse det så langt denne gangen :)

Jeg er lærer på videregående, så vi slipper vakter uansett heldigvis :angelic: Mer spent på selve klasseromssituasjonen og planlegging, møter osv. Hvordan selve dagen funker. Begynner til uka med planlegging (har en funksjonsstilling i tillegg), så blir spennende å se.

De er er slitsomt med møter på ettermiddagene, denne gangen skal jeg være med 5. trinn, og satser på at de elevene klarer seg litt mer selv i enkelte situasjoner. ;)
 
De er er slitsomt med møter på ettermiddagene, denne gangen skal jeg være med 5. trinn, og satser på at de elevene klarer seg litt mer selv i enkelte situasjoner. ;)
Det gjør de helt sikkert! Og så forstår de jo en del mer også :happy:
 
Alder: 33

Bosted: Trondheim

Jobb: Renholder

Sivilstatus: Samboer

Barn fra før: Ingen

Termin: 24.mars

3 ord som beskriver deg: pratsom glad rotehode

Tanker rundt det at du er gravid: uvirkelig. Hadde helt slått fra meg tanken om å bære barn selv, så har ikke helt vent meg på det ennå... tror samboer er hakket mer gira enn meg...
 
Alder: 31

Bosted: Vestlandet

Sivilstatus: har kjæreste

Barn fra før: 2

Termin: 25.03.21

3 ord som beskriver deg: bestemt, omsorgsfull og spontan

Tanker rundt det at du er gravid: litt spesiell situasjon men tenker at det er ei meining med alt og at det skal gå fint. Vi gleder oss uansett
 
Alder: 33

Bosted: Aarhus, Danmark

Jobb: lærer

Sivilstatus: forlovet

Barn fra før: ingen egne, men en bonusdatter på fem år

Termin: 9. mars

3 ord som beskriver deg: kreativ, fargerik og spontan.

Tanker rundt det at du er gravid: Føles litt surrealistisk? Vi hadde tenkt til å vente til etter bryllupet neste sommer men sånn ble det ikke. Gleder meg til vi skal fortelle det til datteren til kjæresten, hun har mast lenge om en lillesøster (eller en katt).
 
Alder: 37

Bosted: Indre Østfold

Jobb: Helsesekretær

Sivilstatus: Gift

Barn fra før: Fire stykker i alderen 4 til 19 år

Termin: 24.3

3 ord som beskriver deg: Kreativ, omsorgsfull og empatisk

Tanker rundt det at du er gravid: Veldig glad, men frykten for noe skal skje er stor.
 
Alder: 31

Bosted: Viken

Jobb: pedagogisk leder

Sivilstatus: samboer! Vært kjærester i 15 år:eek:

Barn fra før: En gutt på 5 år

Termin: 3. Mars foreløpig

3 ord som beskriver deg: Sta, omsorgsfull og blid:happy:

Tanker rundt det at du er gravid: veldig koselig foreløpig (unntatt kvalmen og litt vondt i bekkenet).. Synes det er spennende at vi ikke har fortalt det til noen enda, at vi har en «hemmelighet» :) Stresser litt, for har ett hus som skulle vært klart til innflytning nå etter mye rot, men siden det fortsatt er problemer «gruer» jeg meg litt til å fortelle andre om nyheten fordi det har vært så mye og nå trodde vi endelig at set var vår tur..
 
Alder: 24

Bosted: Ringerike

Jobb: brukerstyrt personlig assistent

Sivilstatus: forlovet - snart gift

Barn fra før: ingen

Termin: 8. Mars

3 ord som beskriver deg: rettferdig, ærlig og susete

Tanker rundt det at du er gravid: vært babysyk i tre år, samboer ville vente med å prøve til i år og forestilt meg at det skulle ta en god stund. Det tok tre måneder så satt spiren:Heartred veldig ønsket! Kjenner dog litt på at det er mye å sette seg inn i hva gjelder utstyr etc, så glad vi har i overkant av 6 mnd igjen til å finne ut av ting på
 
Alder: 29

Bosted: Rogaland

Jobb: Lege

Sivilstatus: Gift

Barn fra før: ingen

Termin: 27. Mars

3 ord som beskriver deg: Ærlig, rettferdig og empatisk.

Tanker rundt det at du er gravid: Bekymret, føler min kunnskap som lege gjør meg unødig mye bekymret. Vet om alt som kan gå galt, fra det vanlige til det sjeldne. Føles også veldig rart å plutselig sitte på pasient-siden av bordet :pompus:
 
Alder: 33

Jobb: Planlegger

Sivilstatus: samboer

Barn fra før: ja, 1 fra tidligere forhold samt to bonusbarn

Termin: rundt 12.mars

Tanker rundt det at du er gravid:
veldig glad og spent da dette er et veldig ønsket barn.
 
Alder: 32

Jobb: barnehagelærer

Sivilstatus: samboer

Barn fra før: nei

Termin: 24 mars

Tanker rundt det at du er gravid:
veldig glad og engstelig på en gang;) livredd for å miste. prøver å tenke positivt:)
 
Alder: 36

Bosted: Viken

Jobb: Lektor

Sivilstatus: Samboer

Barn fra før: Ingen

Termin: 23. mars

3 ord som beskriver deg: Blid, livsnyter, familiekjær

Tanker rundt det at du er gravid: Er lykkelig og spent, men også litt nervøs. Håper så inderlig at alt går bra!
 
Alder: 40 ()

Bosted: Viken

Jobb: Lærer/spesialpedagog

Sivilstatus: Samboer

Barn fra før: 2 gutter, 16 og 11 år

3 ord om meg: Rolig, tålmodig, kontrollfreak

Tanker om å være gravid: skrekkblandet fryd! Ikke planlagt graviditet, men tenker det må være skjebnebestemt... Strevde i 2 år for å ble gravid med hver av de to guttene våre, så regnet med det var umulig nå mtp min høye alder...

Termin: 30./31. mars
 
Back
Topp