Hva veier din baby nå?

Ultralyd igjen i dag pga høyt blodtrykk :-( 35+3 og han er ca 2300 gram. Vokser og har det bra i magen <3
 
Ultralyd igjen i dag pga høyt blodtrykk :-( 35+3 og han er ca 2300 gram. Vokser og har det bra i magen <3
Hvor høyt bt har du siden du får ul?
Har til tider hatt høyt selv. Mye svangerskapsforgiftning i familien.Redd det påvirker veksten hennes, men jordmor har ikke nevt noe om vekstkontroll. Kan man kreve det selv?
Eller noen som vet hva kriteriene for å få det er?
 
Hvor høyt bt har du siden du får ul?
Har til tider hatt høyt selv. Mye svangerskapsforgiftning i familien.Redd det påvirker veksten hennes, men jordmor har ikke nevt noe om vekstkontroll. Kan man kreve det selv?
Eller noen som vet hva kriteriene for å få det er?
Jeg var innlagt i uke 27 da blodtrykket var 130/105 og proteiner i urin. Det har ligget med undertrykk mellom 90-100 etterpå. Etter innleggelsen så ville overlege at jeg skulle kontrolleres hver 2-3 uke. Da tar jeg både blodtrykk, urin, ctg og ultralyd. Må i tillegg sjekke blodtrykket 1-2 ganger i uken hos jordmor/fastlege. Så lenge magen din vokser og jordmor ikke er bekymret så trenger du sikkert ikke kontroller på sykehus. Hvor høyt er blodtrykket ditt? Du kan jo nevne det for jordmor. Men har forstått det som høyt blodtrykk i seg selv ikke er skadelig for barnet.
 
Var på ul idag 37+6 og babyen ble estimert til 3515 gr :) blir den i magen i 2 uker til vil han veie rundt 4000 gr til termin!
 
Målte 38+1 i går, og da fikk hun det til å bli litt over 3kg. Som er lite fra forrige måling 30.07 da hun var 2,8kg.. Men forskjellige som målte, så er sannsynligvis avvik pga det. Må allikevel inn til ekstra kontroller pga det.
 
Fikk ul når æ va 35+3. Da va han 2700 g :) e så spent kor stor han egentli blir. Hold på å bli sprø!!
 
1,8 kg var hun i dag(35+4 uker). Hun har et vekstavvik på -29,1%. Ca. 2,3 til igangsetting.
 
Last edited:
I dag målt til 2190 og jeg er 35+4. Helt nede i 5 persentil, så det bekymrer meg litt fordi veksten mellom målingene har gått veldig ned. Fortsatt estimert til ca 3000 på termin, så ikke ille liten. :(
 
Back
Topp